Romania: cat de performante au fost magazinele online, in 2018 (studiu)
In 2018, rata de conversie medie a magazinelor online din tara noastra a ajuns la 1,53% (fata de 1,30%, anul trecut), transmite Omniconvert (companie de optimizare conversii si A/B testing, fondata in 2013, in Romania), intr-un comunicat de presa. Cifrele au la baza o analiza realizata pe un esantion de 772 milioane de vizite inregistrate de cele mai importante 300 de magazine online din Romania.
Alte cifre relevante e-commerce-ului autohton, in 2018:
- rata de conversie creste odata cu numarul de sesiuni – in cazul unui magazin online care are peste 2 milioane de vizite/luna, rata de conversie poate creste pana la 1,57%; un magazin online care are sub 100.000 de vizite/luna are o rata de conversie de doar 0,93%
- alti doi factori care contribuie la imbunatatirea conversiei sunt brand-ul puternic si increderea in magazinul online
- cea mai mare rata de conversie – food delivery (servicii de curierat ale restaurantelor, magazinelor si companiilor independente care livreaza mancare catre consumatori), cu 11,11%, fiind urmata de magazinele online care ofera produse de hrana si accesorii pentru animale (5,14%), servicii (3,67%) si carti (3,64%)
- cea mai mica rata de conversie – magazinele online care comercializeaza produse tip supermarket (0,21%) si bauturi (0,21%)
- traficul mobile este in continua crestere (se preconizeaza ca, pana in 2023, va reprezenta 95% din totalul inregistrat, fata de 85% cat inregistreaza acum), dar romanii prefera sa finalizeze tranzactiile de pe desktop – rata de conversie pe desktop este de 1,45%, spre deosebire de rata de conversie de pe mobil, de doar 0,66%
Leave a reply