ContentSpeed: tendintele e-commerce-ului romanesc, in 2019
Agentia ContentSpeed a incheiat 2018 cu o cifra de afaceri de aproximativ 700.000 € (+13% YoY), fiind liderul solutiilor e-commerce customizate din Romania. Din 2003 incoace, ContentSpeed ofera magazinelor online solutii dedicate pentru crearea, optimizarea si promovarea B2C si B2B. Agentia incepe anul 2019 anuntand tendintele in comertul online autohton (care a ajuns sa valoreze peste 3,5 miliarde €, 8% din totalul pietei de retail, in crestere semnificativa fata de 5,6% – in 2017 si 4% – in 2016), intr-un comunicat de presa:
- efectele GDPR nu vor disparea, pentru ca implementarea abia incepe – in conditiile in care multe firme romanesti au implementat o versiune mioritica a ceea ce era prevazut de noua legislatie europeana, bazandu-se pe faptul ca nu exista norme foarte clare si suficienti angajati la autoritatea responsabila de controlul conformitatii; multe site-uri au crezut ca pot scapa cu un singur pop-up disclaimer cu mesajul „Acest site foloseste cookies”, dar trebuie sa faca modificarile necesare privind consimtamantul explicit pentru diferitele tipuri de cookies utilizate de site si pseudonimizare, adica anonimizarea datelor colectate, explica Doina Vilceanu (foto, Business Development Manager ContentSpeed); implementarea GDPR le da batai de cap si celor mai mari companii (vezi recenta amenda Google)
- vanzarile online de produse de larg consum si cele alimentare se vor dezvolta si mai mult – clientii au inceput sa dicteze tendintele si vor ridica si mai mult nivelul asteptarilor legate de serviciile care pot aduce plus-valoare; acum cativa ani, se comandau cu precadere electronice si electrocasnice, acum au explodat produsele de larg consum si cele alimentare, iar clientul se asteapta ca livrarea sa fie prompta, preferabil si gratuita
- marile lanturi de retail vor accelera migrarea catre online – inca din 2017, marii retaileri au inceput sa inchida magazine fizice si sa redistribuie bugetele catre online, acest val urmand sa se propage si la noi; veniturile generate pe Internet sunt similare cu ale unei locatii de top din mall, costurile fiind de nici 10% din cele ale unei locatii fizice
- AI, ML si RPA – influenta noilor tehnologii este evidenta, tot mai multe companii adoptand servicii si unelte care folosesc Inteligenta Artificiala (AI), Machine Learning (ML) si Robotic Process Automation (RPA); utilizarile acestora sunt numeroase, de la personalizarea reclamelor, la Chatbots si roboti care preiau activitatile repetitive ale angajatilor
- comert online B2B – companiile de distributie vor urma tendinta din retail, revanzatorii cautand si ei sa simplifice achizitia, principalele motive fiind marjele de profit tot mai mici si lipsa resursei umane; activitatea agentului de vanzare (confirmarea stocurilor si preluarea comenzilor) poate fi inlocuita de un portal B2B online, a carui investitie initiala este similara cu costurile salariale a 1-2 angajati pe un an
Leave a reply