Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: Black Friday 2025 – cifre si recorduri (UPDATE)

Ca in fiecare an, de Black Friday 2025 (7 noiembrie), am stat cu ochii pe cifrele si datele primite de la procesatorii de plati (apropo de valoarea volumelor tranzactionate si numarul de tranzactii online) si nu numai. In acest articol am reunit toate comunicatele de presa primite pe aceasta tema de la jucatorii relevanti din piata autohtona. Il vom completa pe masura ce primim informatii noi, pentru a avea o privire de ansamblu asupra celui mai important eveniment de reduceri autohton din 2025.

PayU GPO Romania (7 noiembrie)

ORA 09:00:

  • total volume procesate cu succes – 168 milioane lei
  • total tranzactii – circa 245.000, din care 68% plata cu un singur click
  • top 3 tranzactii – 951 lei (ora 08:47), 35.444 lei (ora 08:43) si 34.570 lei (ora 08:46)
  • cosul mediu de cumparaturi – 690 lei, de peste 3 ori mai mare decat intr-o zi obisnuita
  • cosul mediu de cumparaturi in rate vs. o zi obisnuita – aproximativ 1.178 lei, de doua ori mai mare decat intr-o zi obisnuita
  • top categorii de produse achizitionate – Cosmetice, FMCG (produse de bacanie, alimente neperisabile), produse pentru copii, IT&C

ORA 11:50:

  • total volume procesate cu succes – 429 milioane lei
  • total tranzactii – circa 735.000, din care 71% plata cu un singur click
  • top 3 tranzactii – 49.788 lei (ora 09:49), 45.951 lei (ora 08:47), 677 lei (ora 09:27)
  • cosul mediu de cumparaturi – 585 lei (de 3 ori mai mare decat intr-o zi obisnuita)
  • cosul mediu de cumparaturi in rate – 955 lei, dublu fata de o zi normala  
  • top categorii de produse achizitionate – Cosmetice, FMCG (produse de bacanie, alimente neperisabile), produse pentru copii, IT&C

ORA 14:10:

  • total volume procesate cu succes – 514 milioane lei
  • total tranzactii – circa 889.000, din care circa 70% plata cu un singur click
  • top 3 tranzactii – 65.269 lei (ora 12:17), 50.076 lei (ora 09:02), 49.788 lei (ora 09:49)
  • cosul mediu de cumparaturi – 580 lei (de circa 3 ori mai mare decat intr-o zi obisnuita)
  • cosul mediu de cumparaturi in rate – 950 lei (aproape dublu fata de o zi normala)
  • top categorii de produse achizitionate – Cosmetice, FMCG (produse de bacanie, alimente neperisabile), produse pentru copii, IT&C, home & deco

ORA 17:30:

  • total volume procesate cu succes – 591 milioane lei
  • total tranzactii – peste 1 milion, din care circa 67% plata cu un singur click
  • cea mai mare tranzactie – 85.059 (ora 14:30)
  • cosul mediu de cumparaturi – 568 lei

eMAG.ro

ORA 08:30:

  • Black Friday a inceput cu un interes urias – in primele 30 de minute, clientii au comandat peste 755.000 de produse (+31% YoY) in valoare de 227 milioane lei, printre care 9.500 pachete de sanatate, 500 de experiente, bilete la Untold, Electric Castle, Summer Well si Beach, Please!, 1.000 abonamente la energie electrica, 123 de nopti de cazare in pachete turistice, 91.065 g de aur si monede, peste 10.000 kg de carne de porc, 869 bilete de avion si 2 automobile
  • minutul de aur – minutul 08:14 (16,4 milioane lei, cu 26% mai mult decat anul trecut)
  • secunda de aur – 1.127 de produse comandate (+78% YoY)
  • platile prin MyWallet au crescut cu 30% fata de anul trecut
  • 80% dintre comenzile din prima jumatate de ora au fost platite cu cardul

ORA 20:00:

  • in primele 12 ore de la start, 634.000 de clienti au comandat peste 3,14 milioane de produse, in valoare totala de peste 896 milioane lei, depasind vanzarile din toata ziua de Black Friday 2024
  • 500 de comercianti din marketplace prezenti care au avut oferte de Black Friday au vandut peste 906.000 de produse
  • eMAG va asigura livrarea tuturor comenzilor pana pe 22 noiembrie, dar prima comanda de Black Friday a fost livrata la easybox in aceeasi zi, la 14:35, si a fost ridicata de client in 8 minute de la incarcarea lockerului
  • solutiile de finantare in rate cu dobanda zero au fost utilizate pentru 33% din comenzile plasate pana in acest moment, depasind procentul realizat la nivelul intregii editii a anului trecuy
  • top categorii comandate in primele 12 ore – 000 de produse cosmetice, suplimente si infrumusetare, 718.000 de bauturi, bacanie, petshop si curatenie, 358.000 de jucarii si articole pentru copii, 167.000 de articole de mobilier si pentru casa, 165.000 de electrocasnice mici, 156.000 de telefoane, tablete, wearables si casti, 123.000 de laptopuri, it, birotica, papetarie si carti, 104.000 de articole fashion si sport, 95.000 de televizoare, produse audio-video si pentru gaming, 90.000 de electrocasnice mari
  • produse speciale vandute in primele 12 ore – 408 de experiente, bilete la Untold, Electric Castle, Summer Well si Beach, Please!, 1.350 de nopti de cazare in pachete turistice, 5.330 g de aur si monede, peste 4,5 tone de carne de porc, 22 de automobile , 3.413 bilete de avion si 16.002 pachete de sanatate

Intreaga campanie de Black Friday a insemnat:

  • crestere de peste 10% YoY adusa de cei peste 702.000 de clienti care au comandat 3,5 milioane de produse din toate categoriile, in valoare de 986 de milioane de lei
  • peste 15.000 de selleri parteneri (cel mai mare numar de pana acum) au vandut peste 1 milion de produse
  • aproape 34% dintre comenzi au fost achitate in rate, iar o treime dintre acestea au fost plasate prin MyWallet cu dobanda zero 
  • clientii Genius au fost cei mai activi cumparatori – 1 din 3 vizite a fost realizata de un abonat, iar numarul comenzilor plasate de acestia a fost de aproape 38% din total; in medie, ei au pus in cos cu 24% mai multe produse/comanda si au cheltuit cu 7% mai mult in comparatie cu un client care nu are un abonament activ; 58% dintre comenzile lor au fost cu livrare la easybox
  • clientii au cumparat peste 8.500 de bilete la festivaluri si experiente, aproape 6,2 kg de aur, peste 49 de tone de carne de porc, peste 17.000 de servicii si abonamente de sanatate si peste 5.400 de pachete turistice si vouchere de bilete de avion, 27 de automobile
  • judetele Dolj si Ilfov s-au mentinut pe parcursul intregii zile in fruntea clasamentului, dupa valoarea medie a comenzilor/client; tabloul final e completat de Constanta, Timis si Brasov
  • categoriile care au inregistrat unele dintre cele mai mari cresteri din punctul de vedere al valorii comenzilor plasate – produsele de gaming (+98% YoY),  suplimentele si vitamine (+63% YoY), cafeaua si ceaiul (+50% YoY),  produse de igiena (+30% YoY), articole de incaltaminte (+28% YoY), cosmetice si produse de ingrijire personala (+24% YoY), produse pentru copii (+21% YoY) si electrocasnice mici (+18% YoY)
  • top categorii de produse comandate – Produse cosmetice, suplimente si infrumusetare (820.000), Bauturi, bacanie, petshop si curatenie (776.000), Jucarii si articole pentru copii (402.000), Articole de mobila si casa (189.000), Electrocasnice mici (181.000), Telefoane, tablete, wearables si casti (178.000), Laptopuri, IT, birotica, papetarie si carti (142.000), Articole fashion si sport (122.000), TV audio-video si gaming (105.000), Electrocasnice mari (97.000) 

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply