Romania: in 2021, batalia reducerilor a fost castigata de Cyber Monday
In 2021, in Romania, perioada Black Friday-Cyber Monday a adus cu 20% mai multe vanzari si o crestere de 36% in valoarea comenzilor, fata de evenimentul similar din 2020, arata o analiza a MerchantPro. Dar marele castigator din acest an ramane ziua de luni, 22 noiembrie: platforma care ofera solutii Saas pentru e-commerce si gazduieste peste 1.500 de magazine online anunta, intr-un comunicat de presa, ca valoarea comenzilor de Black Friday 2021 a inregistrat o crestere de 27% YoY, in timp ce cresterea de Cyber Monday a fost una dubla (53%)! In mod similar, de Black Friday (12 noiembrie 2021) numarul de comenzi a fost cu 10% mai mare fata de 2020, iar de Cyber Monday procentul s-a ridicat la 30%.
„De aproape doi ani, salturile din online prezinta constant cifre spectaculoase, semn ca adoptia digitala isi pastreaza trendul ascendent. Vedem o efervescenta nu doar din partea consumatorului final, mult mai informat si mai precaut in achizitie, care analizeaza ofertele la nivel de piata inainte sa finalizeze o comanda, cat si din partea comerciantilor, care investesc in functionalitati, solutii optimizate si campanii ce-i plaseaza in prim-plan intr-un online dinamic si din ce in ce mai competitiv”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).
Ce mai noteaza comunicatul de presa amintit:
- domeniile-vedeta de Black Friday 2021 – articolele sportive (unde s-a observat o crestere de aproape 70% in numarul comenzilor plasate in 2021, fata de 2020, respectiv o dublare in valoarea acestora), segmentul de produse dedicate copiilor (o crestere de aproape 60% in numarul comenzilor, respectiv de 30% din perspectiva valorica; valoarea cosului mediu a scazut pe acest segment, de la 38 €, anul trecut, la 31 €, anul acesta); segmentele cu traditie de Black Friday au inregistrat cresteri mai mari in valoarea comezilor versus numarul acestora (IT &Electronice – cu 28% mai multe comenzi YoY, valoarea acestora fiind cu 58% mai mare; Fashion – cu 46% mai multe comenzi YoY, valoarea acestora fiind cu 58% mai mare; Home&Deco – cu 42% mai multe comenzi YoY, valoarea acestora fiind cu 49% mai mare)
- o crestere care se mentine de la an la an este valoarea medie a cosului de cumparaturi, semn ca romanii aloca bugete din ce in ce mai consistente pentru achizitiile de Black Friday; in acest an, cresterea a fost de 14% YoY
„In ciuda perioadelor tot mai extinse de promotii si reduceri practicate de comerciantii online de-a lungul anului, Black Friday ramane un reper atat pentru acestia, cat si pentru clientul final, care aloca un buget din ce in ce mai mare de la an la an. Procentele nu sunt spectaculoase, dar constante, ancorate in realitatea socio-economica actuala marcata in continuare de contextul pandemic, ceea ce confirma faptul ca romanii muta multe dintre achizitii in online, si nu doar la nivelul bunurilor de larg consum. Dinamica se va mentine pe acelasi trend ascendent si spre finalul anului, de sarbatori, astfel incat cel mai probabil vom avea un 2021 mai orientat spre achizitii online chiar decat 2020, un an de referinta in digitalizarea afacerilor”, a mai precizat Arthur Radulescu.
Leave a reply