Evolutia vanzarilor de Black Friday, in Romania: 2021 vs. 2020 (infografic)
Extended.ro a realizat o analiza a rezultatelor campaniei de Black Friday de anul acesta, comparand cifrele cu cele de anul trecut, intr-un infografic interesant. Sursa amintita s-a raportat la vanzarile totale (valoarea totala a comenzilor), numarul de comenzi plasate si valoarea medie a cosului de cumparaturi/fiecare comanda plasata in 30 de magazine online de pe platforma Extended, din 7 categorii de produse, care au participat la Black Friday si anul acesta, si anul trecut: Casa si gradina, Pet Store, Sport & Hobby, Fashion, Electro & IT, Health & Beauty si Bricolaj.
Ce a descoperit infograficul:
- comparativ cu primul an de pandemie, in 2021, vanzarile au crescut cu +19,2% (in medie), numarul comenzilor a scazut cu -2,8%, iar media cosului de cumparaturi virtual a fost mai mare cu +22,5% (de la 369 lei,la 452 lei)
- categoria de produse castigatoare a fost Casa si gradina – comerciantii au inregistrat o crestere a vanzarilor totale de +124,7%, o mica scadere a numarului de comenzi (-2,7%) si o crestere a cosului de cumparaturi mediu de +130,9%
- in schimb, categoria Bricolaj a inregistrat scaderi atat in valoarea vanzarilor totale (-39,8%), cat si in numarul de comenzi plasate (-52,5%), dar a avut o crestere a cosului mediu de cumparaturi (+27,2%), dupa ce anul trecut aceste magazine au inregistrat vanzari record – in perioada starii de urgenta (15 martie – 15 mai 2020), vanzarile de produse de Bricolaj au crescut cu +206% YoY, iar unul dintre magazinele analizate a avut o crestere de +384%!
Leave a reply