ROI raportat la adaos sau cifra de afaceri?

Intrebare

Peste tot pe unde citesc, ROI-ul se raporteaza la cifra de afaceri (valoarea facturata a produsului promovat). Totusi pe parcursul unei luni, ai acelasi pret de vanzare dar nu pastrezi aceeasi marja din cauza ca pot apare variatii la pretul de intrare, la cursul valutar etc.

Cei care fac Adwords “in the house” (adica nu apeleaza la o agentie, ca si in cazul meu), in general au acces la programul de facturare. In acest caz se poate afla valoarea de adaos (brut) cu care s-a vindut produsul pe care-l promovezi intr-o anumita perioada.

Parerea mea este ca daca raportez ROI-ul la adaos, obtin o balanta cheltuieli – venituri mult mai corecta, ex: 1 leu in Adwords aduce intre 10 – 20 lei adaos.

Voi ce parere aveti? Cum va contorizati eficienta reclamei? De ce alte metrici mai tineti cont?

Topic deschis 0
Analiza campaniilor Key Performance Indicators Web analytics basics aligaby 12 luni 2 raspunsuri 118 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 2 )

  1. Eu cam tot ce fac in Adwords, calculez ca si cost de achizitie client, nu raportat la vanzare direct deoarece cel putin in domeniul meu, daca ma raportez strict la vanzare, imi da cu virgula 🙂

  2. ROI inseamna Return of Investment, deci se calculeaza la valoarea investita, adica, de exemplu, imtr-o campanie ai investit 5 lei si ti s-au intosrs in vanzari 10 de lei, deci ai un ROI de 200%. Mai departe sa vezi daca investitiea in campania aia e buna, vezi daca ai profit sau nu, iar costul campaniei este o parte din costurile totale si se scade dina marja ca sa obtii profitul,

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.