Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Returul usor este problematic pentru selleri, dar benefic pentru Amazon

Pentru clientii Amazon, retururile comenzilor online sunt gratuite si rapide, citim pe cnbc.com. Dar pentru vanzatorii terti de pe marketplace sunt riscante si scumpe – mai ales daca afacerile respective sunt mici/independente. Din aceasta cauza, multi selleri au iesit din popularul program Fulfillment by Amazon (FBA), iar altii au explicat pentru sursa amintita ca ar vrea sa paraseasca de tot platforma.

Vanzatorii din programul FBA sunt taxati, din iunie 2024 incoace, cu o suma suplimentara pentru produsele care au o rata ridicata de retur. In plus, gigantul online a adaugat la unele produse o eticheta care avertizeaza ca sunt returnate frecvent. Dar principala problema a sellerilor este legata de numarul mare al retururilor frauduloase: din aceasta cauza, consumatorii primesc produse folosite cand comanda unele noi, iar unele exemple sunt de-a dreptul socante (Amazon a trimis unor clienti scutece folosite si un minifrigider care continea lapte matern stricat).

„Nu cred ca oamenii inteleg cate afaceri mici exista pe Amazon si cum obiceiurile lor de returnare afecteaza micile business-uri si familiile precum a mea”, explica Rachelle Baron (Fondatoarea Beau and Belle Littles), care vinde pe Amazon scutece de inot reutilizabile. Baron spune ca afacerea ei a avut imens de mult de pierdut dupa un incident legat de returul unei comenzi de pe Amazon. Platforma e-commerce a expediat clientilor doua scutece de inot murdare, care fusesera returnate catre ei de catre alti consumatori.

In 2024, aproape 14% din toate retururile din retailul american au fost frauduloase, fata de 5% in 2018, conform unui raport al National Retail Federation. In total, comerciantii cu amanuntul din SUA au cheltuit 890 de miliarde $ pe retururi, in 2024.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply