Retur piese auto originale cumparate din magazin online

Intrebare

Buna ziua,

Va rog sa ma lamuriti cu urmatoarea situatie: am solicitat o oferta telefonica unui magazin online de piese auto pentru un cablu deschidere usa, am primit oferta prin telefon cu 2 variante si am acceptat a doua varianta. Mi s-a comunicat ca este vorba de o piesa originala (ambele era originale) si ca se aduce de la producator in termen de 5 zile lucratoare. Mi s-a cerut un avans de 45 lei, pe care am acceptat sa-l dau, am primit factura pentru avans. A venit piesa si nu este ceea ce imi trebuie. Magazinul zice ca nu accepta sa-mi dea banii inapoi pentru ca este specificat la termeni si conditii ca piesele originale nu se returneaza si se achita integral in avans. Ei spun si ca cf OG 130/2000 art 10, lit C piesele auto originale se incadreaza la aceasta exceptie. Specific ca am dat seria de sasiu a masinii magazinului, iar acesta pe baza seriei mi-a oferit cele 2 variante. Comanda a fost facuta telefonic si ei zic ca nu se supune legilor comertului online. Se poate sa-mi retina avansul in acest caz? Dar daca as fi facut comanda online? Ca si magazin de piese auto online, pentru piesele originale aduse la comanda speciala de la producator, se poate imputa responsabilitatea clientului cumva pentru acest tip de comanda?

Multumesc foarte mult.

Topic deschis 0
Chestiuni legale Customer Service & Sales Alexandru Gavenea 4 ani 12 raspunsuri 226 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 12 )

  1. Factura si plata cum au fost facute/trimise? Comanda telefonica intra la contracte la distanta, la fel ca si comanda online.

    Eu zic ca nu se incadreaza la exceptie, piesa e una de serie, nu personalizata sau facuta “dupa specificatiile consumatorului”, nu se degradeaza sau deterioreaza rapid. Dar daca vanzatorul nu e de acord, ce puteti face? Daca suma e mica, resemnarea mioritica e cea mai comoda. Daca ati facut plata ca persoana fizica, puteti face plangere la ANPC.

  2. Comenzile telefonice sunt acoperite de cadrul legislativ ce face referire la contractele la distanță.

    Legat de retururi vezi și https://ecompedia.ro/10-intrebari-frecvente-referitoare-la-returnarea-produselor-in-comertul-electronic.html

  3. Buna ziua,

    Eu detin un magazin online de piese auto si va pot da mai multe detalii. In primul rand din ce reiese mai sus este ca identificarea produsului nu a fost facuta corect , deci e vina consilierului de la magazin si ar trebui sa se faca retur si sa ramana cu paguba. In al doilea rand daca nu aveti cunostinte tehnice nu sunteti obligati sa stiti care piesa se potriveste pentru masina dvs. Pentru astfel de comenzi se solicita seria de sasiu a masinii si se poate cere informare la furnizor pentru ca piesa comandata sa se potriveasca 100 % pe masina.
    Vreau sa spun ca politica aceasta cu piesele originale care nu se primesc la retur sunt in contractele de colaborare intre magazine si furnizori si nu au legatura cu clientul final. Toti furnizorii de piese auto din Romania fara nici o exceptie in contractul de colaborare au trecut acest aspect, ca piesele originale aduse la comanda externa nu se returneaza. Furnizorul face returul produsului doar in cazuri exceptionale ( atunci cand considera ca reperul se poate revinde altui client ).
    Concluzia in cazul de fata este ca magazinul de piese auto trebuie sa isi asume responsabilitatea pentru produsul trimis gresit indiferent de modalitatea de comanda.

  4. Plata a fost facuta cash, m-am intalnit cu un reprezentant al firmei.

  5. Nu gasesc OG 34/204. Multumesc.

  6. M-am intalnit cu un reprezentant al firmei si i-am dat avansul cash.

  7. In cazul in care piesa nu e buna, pt ca sunt destul de multe detalii marunte care schimba situatia, iar intr-o luna aveti vreo 2-3 situatii din acestea, care cumulate se aduna la 1000-2000 de euro, ce faceti? Practic dvs munciti ca sa blocati niste bani pe care nu se stie cand ii recuperati? Acum nu tin cu magazinul, nu ma intelegeti gresit, pentru ca nu am nici un interes. Dvs cum va protejati de astfel de situatii, legat ma refer, pentru ca legea il protejaza pe consumator.
    Eu m-am intalnit cu un reprezentant al firmei si i-am dat avansul cash si poate acest aspect sa schimbe situatia, adica sa nu mai fie contract la distanta.

  8. Aveti dreptate. Dar ma gandesc ca exista legislatie care sa il protejeze si pe comerciant in astfel de cazuri, pentru ca daca se aduna cateva mii de euro intr-un timp scurt, te ingroapa ca magazin.

  9. Mi-au oferit 2 variante, ambele originale, eu am ales varianta B. Cf legilor comertului online pot face retur in 14 zile lucratoare, chiar daca am ales-o eu. In ce sens spune multe despre mine, ca nu inteleg.

  10. mihaita, te-ai gandit ca la un mesaj de 1300 de caractere o litera lipsa e poate un “typo” si nu altceva?

    in plus, pt un “grammar nazi” mesajele tale au prea multe minusuri; era o “zicere” cu un pai si o barna, dar imi scapa acum.

  11. mihaita, ma confunzi. nu mi se zice ion si sunt bine, sanatos.

    despre minusuri.. uite unul rapid: http://dexonline.ro/definitie/%C8%99ti/paradigma (ceva cu 1 / 2 / lipsa… parca “i” ii zice);

    nu mai zic despre “minusul” de a judeca si prejudeca, mai ales in urma unui typo.

    altfel, nu vrei sa ne concentram pe subiect si mai putin pe forma? nu de alta.. dar asta e o resursa de ecom, nu de gramatica.

  12. Pana la urma….un consumator poate denunta un contract la distanta in cazul in care a achitat o factura proforma de avans?

    Daca da…care este legea care reglementeaza acest lucru?

    Multumesc

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.