Retur magazin online – situatie ciudata

Raporteaza
Intrebare

Explica-ne de ce doresti sa raportezi aceasta intrebare.

Raporteaza
Anuleaza

Buna ziua,

Reprezint un magazin de piese auto online si am o situatie ciudata pe care nu stiu cum sa o gestionez. In primul rand un client ( nu as vrea sa ii dau numele ) a facut comanda de un produs ( oglinda auto ). Noi i-am expediat produsul in 24h de la comanda, ne-a confirmat ca produsul a ajuns in regula ( avem un sistem prin care intrebam clientii daca produsul este cel potrivit si daca a ajuns bine imediat ce confirma la curierat ). Dupa 12 zile clientul ne suna ca doreste retur, i-am explicat ca se poate doar ca trebuie sa ne trimita produsul in conditiile trimise ( ambalaj original , fara urme de montaj ) . Acesta a zis ca a dat produsul service-ului care i l-a montat pe masina si acesta nu functioneaza ( plierea electrica ) dupa ce au facut modificari asupra produsului ( capacul vopsit in culoarea caroserie, mufa taiata si inlocuita ). I-am zis ca ar fi o posibilitate sa ii facem retur chiar si in aceste conditii ( daca este un reper uzual si noi consideram ca se poate revinde ). De aici vine partea interesanta, dupa ce ne-a amentitat cu ANPC ca a asteptat atat de mult dupa comanda si i-am livrat un produs gresit acesta a zis ca nu ne da produsul inapoi pentru retur pentru ca el nu vrea sa mai stea in service cu masina.
Acum, el a zis ca renunta la rabatarea electrica, dar noi sa ii dam banii pe diferenta ca si cum ar fi cumparat o oglinda fara aceasta optiune. Produsul in cauza a fost verificat si la furnizor si are toate optiunile incluse mentionate de client ( este electrica, incalzita, cu rabatare ).
Acum nu stim cum sa procedam, sa il credem pe client ca nu are pliere electrica si sa ii inapoiem banii ( sunt sanse foarte mici sa fie aceasta posibilitate din cauza unor erori de lot ), exista posibilitatea ca produsul sa fie montat gresit ( atat timp cat s-a modificat mufa poate electricianul service nu a montat corect ).
Va rog sa imi dati un sfat in aceasta privinta.
Va multumesc!

Topic deschis 0
Chestiuni legale Logistica Catalin Autoscan 4 ani 4 raspunsuri 293 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    Produsul a suferit modificari? Nu se accepta retur.
    Produsul s a defectat? Se da curs certificatului se garantie.
    Punct

  2. Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    nu ii luati nici un retur pentru ca nu au voie sa intervina asupra produsului. azi am fost la anpc si mi-au spus ca daca se intervine asupra produsului poate sa faca ei si mama reclamatiilor. trebuia sa vada daca se potriveste mufa si daca nu se potrivea sa o trimita retur. dar daca ei au schimbat mufa puteau la fel de bine sa desfaca oglinda si sa-i schimbe mecanismul.

  3. Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    Asa am zis si noi ca nu ii facem retur, dar vezi primul lucru este sa te ameninte cu ANPC si pentru a scapa de bataia de cap preferi sa accepti.

  4. Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    Asa cum zicea si Cristian mai sus, nu accepti retur daca a suferit modificari si esti sigur ca ai livrat ce s-a comandat. Responsabilitatea este in totalitate a clientului (respectiv a mecanicului auto).

    Atat timp cat ati verificat ca produsul avea toate optiunile, o negociere cu clientul este exclusa dupa ce l-a modificat. Negocierile cu diferenta de bani se fac in bazar, nu in comertul civilizat.

    Eu iti recomand sa iti trimita o nota de la service (ex: factura lucrarii) prin care SC Service SRL a montat reperul cu codul XXXXXX pe auto …. Ideea e ca tu trebuie sa verifici ca reperul avand codul respectiv a fost montat de un individ autorizat sa faca asta iar service-ul a montat reperul pe care tu l-ai livrat si nu unul pe care ei l-au avut prin curte. Astfel, ai un document care justifica faptul ca produsul comandat a fost cel corect. Dar … eu ma indoiesc ca omul poate sa furnizeze asa ceva. Cel mai probabil s-a dus la Dorel sa il monteze si Dorel s-a priceput sa il tuneze 🙂

Raspunde la aceasta intrebare