Retur magazin online – situatie ciudata

Intrebare

Buna ziua,

Reprezint un magazin de piese auto online si am o situatie ciudata pe care nu stiu cum sa o gestionez. In primul rand un client ( nu as vrea sa ii dau numele ) a facut comanda de un produs ( oglinda auto ). Noi i-am expediat produsul in 24h de la comanda, ne-a confirmat ca produsul a ajuns in regula ( avem un sistem prin care intrebam clientii daca produsul este cel potrivit si daca a ajuns bine imediat ce confirma la curierat ). Dupa 12 zile clientul ne suna ca doreste retur, i-am explicat ca se poate doar ca trebuie sa ne trimita produsul in conditiile trimise ( ambalaj original , fara urme de montaj ) . Acesta a zis ca a dat produsul service-ului care i l-a montat pe masina si acesta nu functioneaza ( plierea electrica ) dupa ce au facut modificari asupra produsului ( capacul vopsit in culoarea caroserie, mufa taiata si inlocuita ). I-am zis ca ar fi o posibilitate sa ii facem retur chiar si in aceste conditii ( daca este un reper uzual si noi consideram ca se poate revinde ). De aici vine partea interesanta, dupa ce ne-a amentitat cu ANPC ca a asteptat atat de mult dupa comanda si i-am livrat un produs gresit acesta a zis ca nu ne da produsul inapoi pentru retur pentru ca el nu vrea sa mai stea in service cu masina.
Acum, el a zis ca renunta la rabatarea electrica, dar noi sa ii dam banii pe diferenta ca si cum ar fi cumparat o oglinda fara aceasta optiune. Produsul in cauza a fost verificat si la furnizor si are toate optiunile incluse mentionate de client ( este electrica, incalzita, cu rabatare ).
Acum nu stim cum sa procedam, sa il credem pe client ca nu are pliere electrica si sa ii inapoiem banii ( sunt sanse foarte mici sa fie aceasta posibilitate din cauza unor erori de lot ), exista posibilitatea ca produsul sa fie montat gresit ( atat timp cat s-a modificat mufa poate electricianul service nu a montat corect ).
Va rog sa imi dati un sfat in aceasta privinta.
Va multumesc!

Topic deschis 0
Chestiuni legale Catalin Autoscan 3 years 4 raspunsuri 16 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Produsul a suferit modificari? Nu se accepta retur.
    Produsul s a defectat? Se da curs certificatului se garantie.
    Punct

  2. nu ii luati nici un retur pentru ca nu au voie sa intervina asupra produsului. azi am fost la anpc si mi-au spus ca daca se intervine asupra produsului poate sa faca ei si mama reclamatiilor. trebuia sa vada daca se potriveste mufa si daca nu se potrivea sa o trimita retur. dar daca ei au schimbat mufa puteau la fel de bine sa desfaca oglinda si sa-i schimbe mecanismul.

  3. Asa am zis si noi ca nu ii facem retur, dar vezi primul lucru este sa te ameninte cu ANPC si pentru a scapa de bataia de cap preferi sa accepti.

  4. Asa cum zicea si Cristian mai sus, nu accepti retur daca a suferit modificari si esti sigur ca ai livrat ce s-a comandat. Responsabilitatea este in totalitate a clientului (respectiv a mecanicului auto).

    Atat timp cat ati verificat ca produsul avea toate optiunile, o negociere cu clientul este exclusa dupa ce l-a modificat. Negocierile cu diferenta de bani se fac in bazar, nu in comertul civilizat.

    Eu iti recomand sa iti trimita o nota de la service (ex: factura lucrarii) prin care SC Service SRL a montat reperul cu codul XXXXXX pe auto …. Ideea e ca tu trebuie sa verifici ca reperul avand codul respectiv a fost montat de un individ autorizat sa faca asta iar service-ul a montat reperul pe care tu l-ai livrat si nu unul pe care ei l-au avut prin curte. Astfel, ai un document care justifica faptul ca produsul comandat a fost cel corect. Dar … eu ma indoiesc ca omul poate sa furnizeze asa ceva. Cel mai probabil s-a dus la Dorel sa il monteze si Dorel s-a priceput sa il tuneze 🙂

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.