Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Regulile UE de securitate a datelor impun retailerilor sa-si „uite” clientii

European_flag

Noile legi adoptate de Uniune Europeana anul acesta impun ca retailerii sa „uite” de datele adunate de la clientii online, acordandu-le acestora din urma controlul asupra informatiilor, explica National Retail Federation (cea mai mare asociatie de comert din lume, care reprezinta retaileri din SUA si peste alte 45 de state), pe nrf.com. Clientii pot acum, conform legilor UE, accesa informatiile, corecta greselile si cere ca acestea sa fie sterse. In plus, datele nu pot fi transferate in alte state in care nu exista un nivel de protectie similar (ca SUA).

Recent, o delegatie NRF (compusa din retaileri Crate and Barrel, Dunkin’ Brands, QVC, Tiffany & Co., Whole Foods Market si Walmart) a mers la Bruxelles, pentru a-si exprima ingrijorarea in legatura cu noile reguli de securitate a datelor, care pot constitui o bariera in calea comertului liber.

NRF insista ca un client care cumpara ceva offline o face public, procesul nu e un secret, el stie ce a cumparat, la fel si vanzatorul; clientul stie cum a fost tratat la fata locului si care era oferta magazinului, vanzatorul stie cum arata clientul, ce varsta avea, daca era prima data clientul lui ori ba. Toate aceste observatii ar trebui colectate liber si online, pentru ca nu sunt proprietatea exclusiva a consumatorului si pentru ca ajuta vanzatorul sa ii ofere o experienta de cumparare din ce in ce mai buna.  In plus, informatiile stranse de retaileri despre clientii online nu sunt disponibile public si nu sunt deloc „periculoase”: nume, adrese, marimi de haine preferate, frecventa de cumparare online.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply