Regulile UE de securitate a datelor impun retailerilor sa-si „uite” clientii
Noile legi adoptate de Uniune Europeana anul acesta impun ca retailerii sa „uite” de datele adunate de la clientii online, acordandu-le acestora din urma controlul asupra informatiilor, explica National Retail Federation (cea mai mare asociatie de comert din lume, care reprezinta retaileri din SUA si peste alte 45 de state), pe nrf.com. Clientii pot acum, conform legilor UE, accesa informatiile, corecta greselile si cere ca acestea sa fie sterse. In plus, datele nu pot fi transferate in alte state in care nu exista un nivel de protectie similar (ca SUA).
Recent, o delegatie NRF (compusa din retaileri Crate and Barrel, Dunkin’ Brands, QVC, Tiffany & Co., Whole Foods Market si Walmart) a mers la Bruxelles, pentru a-si exprima ingrijorarea in legatura cu noile reguli de securitate a datelor, care pot constitui o bariera in calea comertului liber.
NRF insista ca un client care cumpara ceva offline o face public, procesul nu e un secret, el stie ce a cumparat, la fel si vanzatorul; clientul stie cum a fost tratat la fata locului si care era oferta magazinului, vanzatorul stie cum arata clientul, ce varsta avea, daca era prima data clientul lui ori ba. Toate aceste observatii ar trebui colectate liber si online, pentru ca nu sunt proprietatea exclusiva a consumatorului si pentru ca ajuta vanzatorul sa ii ofere o experienta de cumparare din ce in ce mai buna. In plus, informatiile stranse de retaileri despre clientii online nu sunt disponibile public si nu sunt deloc „periculoase”: nume, adrese, marimi de haine preferate, frecventa de cumparare online.
Leave a reply