Publicitatea online o va depasi pe cea clasica in 2021 (studiu)
Peste 3 ani, 52,1% dintre reclamele la nivel mondial vor fi unele digitale, conform studiului marca emarketer.com „Global Ad Spending: The eMarketer Forecast for 2018”. Alte cifre relevante din raport:
- in 2018, la nivel mondial se vor cheltui 628 miliarde $ pe reclame media (cu 7,4% mai mult YoY)
- din totalul investitiilor in domeniu, reclamele online vor reprezenta 43,5%
- procentul ads-urilor pe Internet va ajunge la aproape 50% in 2020
- in 2018, 67,3% din reclamele online si 29,2% din totalul reclamelor media vor fi pe mobile
- America de Nord e cea mai mare piata din lume cand vine vorba despre ads-uri – cu 232,48 miliarde $ (cu 6,6% mai mult YoY); aici se cheltuie 37% din totalul sumei date pe reclame in intreaga lume; din totalul amintit, 48,6% vor fi platiti doar pentru reclame online (din care reclamele mobile vor reprezenta 69,9%)
- pe locul 2, cu 33,5% din total, in regiunea Asia-Pacific se vor cheltui 210,43 miliarde $ pe ads-uri si e zona cu cea mai rapida dezvoltare (10,7%), datorita Chinei (care detine 45,5% din piata regionala de reclame)
- pe locul 3, Europa de Vest va cheltui 104,57 miliarde $ pe reclame (cu 2,8% mai mult YoY)
- America Latina e a patra in clasament, cu 38,04 miliarde $ (cu 8,7% mai mult YoY), dintre care 26,3% doar pe reclame online (din care reclamele mobile vor reprezenta 52,9%)
- Africa si Orientul Mijlociu, cu 24,91 miliarde $ si o crestere de 4,8% YoY, se plaseaza pe al cincilea loc
- pe locul 6, apare Europa Centrala si de Est – cu un total de 18,19 miliarde $ (cu 8,5% mai mult YoY), din care 41,2% se vor cheltui doar pe reclame online (din care reclamele mobile vor reprezenta 46,3%)
Leave a reply