Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

PSD2 intra in vigoare in UE, in septembrie. Cum afecteaza asta e-commerce-ul?

Companiile care vand produse/servicii online in Uniunea Europeana vor avea de respectat un nou regulament din data de 14 septembrie, scrie prestashop.com. Este vorba despre Payment Services Directive 2/Directiva Serviciilor de Plata 2 (PSD2), care va implementa noi cerinte pentru autentificarea platilor online pentru toate magazinele virtuale care opereaza in zona. Aceste masuri vor avea implicatii semnificative pentru clienti si vanzatori.

PSD2 apare in peisaj dupa ce, in 2007, UE a stabilit o prima Payment Services Directive, pentru a impulsiona competitia in domeniul platilor si a standardiza protectia consumatorilor. In 2015, a aparut varianta 2 a legii, axata pe reducerea fraudelor din industria e-commerce si implementata in doi pasi:

  • 14 martie 2019 – pana la aceasta data, bancile si alte institutii financiare traditionale au fost obligate sa creeze un spatiu de testare deschis in care companiile terte sa poata utiliza un API, pentru a aduna informatii, crescand numarul de competitor de pe piata platilor online si scazand preturile
  • 14 septembrie 2019 – deadline-ul final pana la care companiile din UE pot implementa Strong Customer Authentication (SCA), in scopul reducerii fraudelor prin identificarea multipla (sunt exceptate de la asta doar site-urile care pot dovedi ca verifica strict identitatea clientilor si nu se confrunta cu fraude); in martie, Comisia Europeana soma Romania in legatura cu aplicarea PSD2

Cum va fi afectat e-commerce-ul european de implementarea PSD2:

  • competitie mai mare, mai multe forme de plata acceptate si schimbari de pret
  • frauda redusa
  • amenzi mari pentru companiile care nu implementeaza corect autentificarea in 2 pasi
  • incetinirea procesului de checkout si frustrarea clientilor (proprietarii de magazine online trebuie sa le explice clar acestora schimbarea, beneficiile acesteia sis a aiba o strategie de raspuns la plangeri)

Leave a reply