Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Profil de antreprenor online: Carmen Grigore – Delazero.com

Un grup de oameni dragi mie, echipa de la DELAZERO.com, se straduieste de cativa ani sa faca lucruri bune in e-commerce. Acum cateva zile am urmarit-o pe Carmen live pe ZF. Atunci mi-am propus sa rog sa ne impartaseasca cateva din secretele succesului de care se bucura echipa sa. Si dupa cum veti citi mai jos, succesul lor e dat in primul rand de munca sustinuta si de o echipa tanara cu mult entuziasm. Recomand interviul de mai jos tinerilor antreprenori din zona de online. Luati ca model compania DELAZERO.com! 

Lectura placuta! Cititi si invatati!

––- profil de antreprenor online ––-

Care este conceptul afacerii pe care o detii? Prin ce de diferentiezi fata de alte afaceri asemanatoare?

E simplu: oferim servicii complete pentru branduri care doresc sa isi externalizeze zona de comert electronic. Delazero.com este o companie care dezvolta si implementeaza platforme customizate de comert online, insa ne diferentiem de alte afaceri in domeniu prin faptul ca noi nu colaboram strict pe perioade determinate, pe proiecte, ci mentinem o colaborare continua cu clientii nostri. Si asta pentru ca ne ocupam si de serviciile de vanzare, post vanzare, promovare, pe langa gestionarea si dezvoltarea continua a platformei. Mergem pe procent din vanzare pentru ca, fiind o relatie in care investim mult efort si implicare, o dorim cat mai lunga; mai mult decat atat, putem interveni direct in cresterea vanzarilor, ceea ce este un beneficiu atat pentru brandurile cu care lucram, cat si pentru noi. Pentru client, este cu atat mai usor pentru ca are un singur punct de contact pentru tot ceea ce inseamna zona de online: vanzari, promovare, mentenanta site-ului sau dezvoltarea acestuia.

Carmen Grigore – delazero.com

 

Te consideri o persoana curajoasa? Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?

Nu stiu daca e vorba de curaj. In cazul meu, cum am mai spus-o, cred ca am reusit, dupa multe lupte cu mine, sa ies din zona de confort si sa imi asum niste riscuri. Cred ca cea mai curajoasa decizie a mea a fost atunci cand am decis sa renunt la un job stabil, care, pe  langa faptul ca reprezenta “familia mea profesionala” de mai bine de 7 ani, imi oferea si o stabilitate si un confort si oameni cu care am parcurs un drum lung impreuna. Sa pornesti o afacere pe cont propriu inseamna sa iti asumi riscuri, atat pentru tine, cat si pentru echipa ta. Acesta e curajul pe care trebuie sa il ai zi de zi: sa iti asumi faptul ca de tine si de deciziile tale depind oamenii cu care lucrezi si succesul sau esecul afacerii tale. Ca si provocari concrete de inceput de drum, sa zicem ca  pe noi criza ne-a ajutat putin intrucat a facut furnizorii mai deschisi la idei. Ce pot sa spun acum este ca am invatat ca nu poti tine o relatie de unul singur, fie ea si profesionala. Daca nu vor la fel de mult ambele parti implicate, relatia nu are sanse sa functioneze. Desigur, propriile limite legate de lipsa de cunostinte sau limitarile financiare au fost provocari serioase

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere in e-commerce, de ce nu pe alta nisa?

Parea destul de simplu sa iti faci un magazine online si sa il gestionezi… Un site, un telefon si o masina, pentru inceput putea sa functioneze 🙂 :). Si acum ma amuz cand ma gandesc la premisele pe care am pornit aceasta afacere. Ideea afacerii nu imi apartine si a fost, intr-adevar, una destul de inovatoare la momentul acela: un proiect de mall online in care sa gasesti cam orice ai nevoie. Desigur ca nu poti face asta intr-un start up, cu un buget de inceput destul de mic. Am renuntat, in timp, la aceasta directie in favoarea magazinelor monobrand, de care ne putem ocupa mai bine si au un potential crescut. Acum ma bucur ca am pornit pe zona aceasta a comertului electronic, pentru ca avem ocazia sa punem umarul la dezvoltarea unui domeniu care, in Romania, este inca la inceput.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate? Sau ai fost autodidacta? Te-a ajutat participarea la Gala, ca si institutie educationala, sau prin evaluarile primite?

Am terminat Facultatea de Comunicare si Relatii Publice in cadrul SNSPA. Cred ca ceea ce am acumulat in facultate m-a ajutat ulterior nu neaparat in deciziile de business, cat mai mult in “tinuta” de business. Ma refer aici la discurs, modalitati de abordare. Ulterior, am facut si un master in administrarea afacerilor. Nici acela nu pot spune ca m-a ajutat foarte mult.

Consider ca sunt multe aspecte care concura la succesul unei afaceri, din punct de vedere al celui care o coordoneaza: de la dezvoltarea personala (o zona de care sunt extrem de captivata), la dezvoltarea profesionala obtinuta in diverse cursuri de profil (management, etc), trecand prin orice eveniment din piata de profil de la care nu trebuie sa lipsesti. Eu sunt adepta educatiei intr-un cadru formal si sustin necesitatea unor cunostinte care pot fi dobandite doar in acest mod. Dar te imbogatesti atat prin ceea ce studiezi, cat si prin ceea ce inveti de la oamenii din domeniu sau din povestile antreprenorilor in general (succes sau esec).

In mod clar participarea la Gala (n. red.: Gala Premiilor e-Commerce) m-a ajutat atat pe mine, cat si pe colegii mei. In primul rand, prin cunostintele acumulate, prin contactele stabilite, prin noi experiente. Cred, de altfel, ca un mare aport il are sentimentul pe care participarea la o astfel de gala ti-l confera. Cu fiecare conferinta, eveniment, devii parca mai creativ, mai determinat, ai noi idei pe care vrei sa le pui in aplicare si vrei cu atat mai mult sa reusesti. Noi respectam standardele GPEC pentru ca ne indica zonele in care ar trebui sa fim atenti vizavi de consumator si de cum poate percepe el site-ul nostru. Coreland acest proces cu o strategie buna de marketing pentru site-ul tau, ar trebui sa functioneze, nu?

Cum vezi comertul electronic din Romania? Creste, scade, creste asa cum vrei tu? Cum crezi ca vei incheia anul acesta, cu ce cresteri?

In mod clar, creste. Vad in fiecare zi noi magazine aparute sau rebranduiri, magazine care cresc, isi diversifica gamele. Ma bucur pentru asta. Eu nu vad aceste magazine ca pe niste competitori pentru noi. Ii vad ca pe o echipa care contribuie la cresterea domeniului. Cred ca, printr-o reala munca de echipa a magazinelor online, se poate determina o reala crestere a increderii consumatorilor in acest segment, al vanzarilor online. Creste asa cum ar trebui sa creasca si eu prefer aceasta crestere, oarecum “organica”, pentru ca avem astfel timp, in felul acesta, sa lucram exact pe aceste standarde de respectat. In ceea ce priveste Delazero, am impresia ca ne-am stabilit un target nu prea greu de atins pentru anul acesta, asa ca voi fi mai atenta pentru 2014. Sper sa se mai concretizeze cel putin un proiect pana la finalul anului, pe langa cel care urmeaza sa iasa in urmatoarele zile.

Cum se desfasoara o zi din viata lui Carmen Grigore care are grija de 3 site-uri de ecommerce? Te plictisesti cumva?

Incerc sa ajung dimineata cat mai devreme la birou pentru ca am un randament bun dimineata. Incerc sa inchid cat mai multe puncte din “to do list”-ul care creste in fiecare zi. Si incerc sa nu ma pierd in detaliile fiecarei zile, sa pastrez “the big picture”. Aceasta este una din marile provocari. Nu ma plictisesc niciodata. Dar am momente in care ma simt fara directie si atunci incerc sa nu intru in panica. Intalniri, mailuri, eficientizat si optimizat la maxim in cadrul Delazero, discutii cu echipa, stabilit target, urmarit target, identificat proiecte posibile, cam astea sunt pe agenda mea zilnica.

Cât de usor este sa pornesti un magazin online si cât de greu este sa-l tii în viata?

In mod clar este mult mai greu sa il mentii decat sa il pornesti. Noi avem deja experienta deschiderii catorva magazine. Cunoastem bine acesti pasi. Stim insa cat de greu este sa intri pe o piata unde sunt deja nume mari, care ruleaza sume uriase. Si cat de greu este sa te mentii, si sa mai faci si ceva pasi in fata. Ca fiecare companie, putem sa spunem ca am avut si esecuri. Important este ca noi am reusit sa dozam acele esecuri in asa fel incat sa le transformam in experiente, in lectii din care am avut ce invata. Exact asta am facut cu toate initiativele noastre: le-am transformat in experiente si lectii de business. Insa,ce este foarte important pentru un parteneriat, este ca noi aducem un capital de pasiune si entuziasm care fac lucrurile sa mearga. Si avem o flexibilitate care ne ajuta si ne da un avantaj mare. Daca ajungi ca lumea sa te stie, sa inteleaga ce faci si sa aiba incredere in produsul tau, esti pe drumul bun.

Ce motive determina brandurile sa se extinda pe online?

Cred ca fiecare manager este constient de avantul pe care il ia online-ul si de necesitatea de a se extinde si la acest nivel. Este o piata care aduce satisfactii si beneficii atat la nivel de imagine, cat si la nivel financiar: o buna imagine in online determina un capital pozitiv de imagine overall si determina o crestere a vanzarilor in magazinele fizice. Sunt inca multe branduri care nu sunt in online. Sau branduri care sunt doar pentru ca trebuie sa fie: merg pe o platforma standard si pe notorietatea brandului ca si capacitate de a vinde. Sau considera ca sunt costuri reduse si pot face asta intern, fara a implica resurse suplimentare. Sau targeteaza zone in care nu au inca magazine fizice. Sunt cateva din motivele pe care le-am aflat noi. Desigur, odata ce este bine inteles potentialul de crestere in online, se pot aloca resurse in aceasta directie si dezvolta un proiect de succes.

Care este strategia brandurilor care se extind online – renunta la unitatile stradale, le combina etc? La ce ar trebui sa fie atente brandurile care-si fac magazin online?

Cu siguranta, le combina. Sunt multe branduri care nu au inca o prezenta in online si ar trebui sa fie. Iarasi, multe branduri se bazeaza pe platformele firmei mama pentru vanzari online si livrare in Romania. Ar trebui sa fie mai atente la specificitatea publicului consumator din tara respectiva si la faptul ca, ce functioneaza undeva, nu va functiona automat peste tot. Ar trebui sa fie atente la cum isi fac si gestioneaza magazinul, daca aleg sa il dezvolte intern. Pentru ca, orice miscare, buna sau rea, in online, va afecta automat imaginea brandului ca atare, implicit vanzarile. Nu este atat de simplu pe cat poate parea. Dar asta se vede doar ajungand sa gestionezi un magazin online si lovindu-te de problemele cotidiene.

Cum crezi ca va evolua segmentul brandurilor care se muta online in perioada 2013 – 2014?

Cred ca va creste numarul brandurilor care merg si in online, desigur. Iarasi, este foarte important daca deschizi un magazin online pentru brandul respectiv doar pentru ca trebuie sa fii acolo, in online, si faci asta in anumite limite. Cred ca fiecare trebuie sa se focuseze pe ceea ce stie sa faca mai bine: daca esti un brand care vinde, atunci focuseaza-te sa vinzi. Daca vrei sa intri in online, angajeaza-ti intern oameni dedicati acestui proiect, dar exclusiv acestui proiect, sau externalizeaza. Nu lucra cu jumatati de masura. Pentru urmatoarea perioada, eu pariez pe fashion 🙂

 
[pp arg=”Proiecte DeLaZero.com”]http://www.delazero.com/proiecte/[/pp]

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply