Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Preturile transparente castiga teren in retailul online

oliver cabell

HonesyBy.com (lansat in 2012, in Belgia, care vinde imbracaminte si accesorii) si OliverCabell.com (lansat in 2016, care vinde genti unisex realizate in Italia) sunt 2 exemple de retaileri online care au decis sa practice preturi transparente, tintind Generatia Y, ai carei membri sunt interesati si unde au fost fabricate produsele pe care le aleg, si cat costa fiecare component a acestora, scrie nytimes.com.

Astfel, pe HonesyBy.com – care se recomanda drept „prima companie din lume 100% transparenta” – afli ca un tricou negru din bumbac organic costa 110 $ (in UE, cu tot cu TVA-ul adaugat) sau 90 $ (in restul lumii), dar l-a costat pe retailer doar 13,50 $. Fondatorul, Bruno Pieters, explica: „Transparenta pretului este cruciala pentru clientii care vor sa fie siguri ca toata lumea a primit un salariu corect de-a lungul procesului de productie. Am vazut cum companiile pentru care lucram isi mutau proiductia din Belgia sau Franta in Vietnam sau India, dar cereau in continuare aceleasi preturi ca inainte”.

Iar pe OliverCabell.com afli ca un rucsac Logan de 240 $ (foto) inseamna, de fapt: panza de 8,92 $, piele de 10,81 $, captuseala de 3,09 $, fermoar de 0,66 $, costuri de ambalare de 5,62 $ si asa mai departe. Fondatorul companiei, Scott Gabrielson, spune ca ideea cu transparent preturilor a venit din dorinta de a vinde direct clientilor, pe Internet. Eliminand costurile asociate unui magazin fizic, traditional, putea arata cumparatorului ca economiseste bani cumparand de pe OliverCabell.com. „Eliminand vanzarea angro poti vinde direct clientilor si poti avea o calitate mult mai ridicata a produsului, pentru un pret mult mai redus – e vorba despre economie pura”, explica Gabrielson pentru sursa amintita.

Alt site similar, ProjectJust.com, colecteaza informatii legate de etica si sustainabilitate despre diferite brand-uri de fashion (afli, de exemplu, daca fabrica producatoare foloseste vopseluri cu formaldehida sau nu).

Si pe Noahny.com afli ca unul dintre produsele celebre ale brandului de imbracaminte masculina fondat de Brendon Babenzien – o parka bicolora – costa 448 $ pentru ca doar fermoarele si restul sistemelor de prindere costa 16,88 $ (provenind din Italia), o eticheta e 75 de centi, iar costurile legate de cusut si asambalre ating 122,29 $, de exemplu. Oamenii s-au obisnuit „sa plateasca preturi mici pentru lucruri” (din cauza retailerilor ca H&M, Zara si Forever 21), spune Babenzien, care are de gand sa posteze pe site mai multe costuri transparente, pentru ca oamenii sa inteleaga pretul produselor care par mai scumpe decat ar trebui sa fie.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply