Solutia de aur a Amazon pentru e-commerce de succes
A cincea cea mai valoroasa companie pe actiuni publice (cu o valoare de 395 miliarde $), Amazon mizeaza pe eliminarea oricarui obstacol dureros pentru client, din procesul de cumparare, a concluzionat fortune.com, in urma citirii unui raport analizat de Slice Intelligence, despre modul in care Amazon domina lumea comertului online.
Eliminarea frictiunii este lectia de aur pe care a invatat-o si o aplica gigantul online care a ajuns sa detina o felie de 53% din cifra totala de dezvoltare a comertului online in SUA in 2016, conform Slice. Lecţie pe care retaileri ca Walmart încă nu au învăţat-o. Aceasta reducere a frictiunii in procesul de cumparare se manifesta prin:
- butoanele de cumparare Dash – dispozitive de plastic cu spatele adeziv, care permit clientilor sa comande anumite produse doar apasand butonul corespunzator acestora; daca esti membru Amazon Prime, butonul are deja inregistrata cantitatea dorita si metoda de plata, deci comanzi o noua cutie de detergent imediat, fara frictiuni inutile si deranjante; in iulie 2016, Amazon reducea costul butoanelor de la 4,99 la 0,99 $; astfel, daca pana atunci cumparai un buton Dash cu 4,99 $ si primeai aceeasi suma inapoi, dupa prima comanda facuta, pentru a o folosi la cumparaturi viitoare, acum platesti 0,99 $ si primesti pe credit tot 4,99 $ (practic, Amazon iti da 4 $ ca sa le cumperi), asa cum scriam aici
- livrarea rapida – membrii Prime plastesc 99 $ pe an si comanda ce vor (fara limita minima) si primesc acasa gratuit comanda in 2 zile; si alti retaileri ofera livrarea produselor comandate online la ei repede, dar Amazon a fost mereu mai rapid cu 2-3 zile si lucreaza la mentinerea acestui avantaj mizand pe drone pentru a duce coletele la destinatar, lucrand la o retea proprie de livrare (cu avioane si camioane) si solicitand un patent pentru un depozit… aerian (de unde dronele sa fie alimentate)
Leave a reply