Platforma B2B merXu.com anunta o prima runda de investitii de capital
Platforma de tranzactionare B2B merXu.com anunta, intr-un comunicat de presa, o runda de finantare de Serie A, condusa de Prosus Ventures, cu participare din partea investitorilor existenti (Accel si Point Nine). Platforma ajuta intreprinderi mici si mijlocii sa cumpere si sa vanda produse industriale (echipamente de birou, produse de iluminat, utilaje, substante chimice si scule). Cu peste 2 milioane de produse la vanzare, platforma deserveste peste 15.000 de companii din Europa Centrala si de Est, desfasurandu-si activitatea in prezent in Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Romania si Slovacia. La nivel european, comertul electronic B2B a crescut cu 7% pe an, intre 2013 si 2020.
Platforma pan-europeana a fost infiintata in anul 2020, de Przemyslaw Budkowski, Tomasz Nowak si Sebastian Pietrowski (fostii CEO, COO si Director de Dezvoltare ai Grupului Allegro). Pentru operatiunile din Romania si Ungaria, compania l-a recrutat pe Attila Okanyi (fost Director General Autovit), iar momentan echipa este formata din 6 persoane.
Sumele obtinute prin strangerea de capital vor fi investite in urmatoarea faza de crestere a companiei, care include planuri de lansare in noi tari europene, prioritizandu-si amprenta internationala in Germania. Polonia este al treilea cel mai mare partener de afaceri al Germaniei, iar Grupul de la Visegrad (alianta economica formata din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia, toate membre UE si NATO) a devenit cel mai mare partener economic al Germaniei in 2020, depasind China si generand exporturi de 286 miliarde €. De asemenea, merXu intentioneaza sa foloseasca fondurile pentru a integra functionalitatea platilor B2B din cadrul platformei sale si pentru a-si consolida echipa.
Platforma merXu este recent tradusa si in limba romana. Chiar si fara promovare platita, doar din cautarile antreprenorilor pe Google, pana acum s-au listat singure 117 companii, iar cateva dintre ele fac deja tranzactii cu Polonia si Slovacia. Totodata, aproximativ 30% dintre companiile listate sunt din HoReCa (industria alimentara), 25% sunt din constructii, 15% sunt din domeniul sculelor electrice, iar 10% sunt din alte domenii tehnice (instalatii electrice, firme care monteaza echipamente de securitate, IT, cu activitate in protectia muncii).
„In Ungaria am pornit in septembrie si acolo avem deja peste 500 de firme inregistrate si ne asteptam la valori similare si pentru Romania, tara pentru care nu am inceput nicio campanie de marketing. Constatam un grad mare de deschidere pentru utilizarea platformei, fiind si o sursa foarte buna de informare privind preturile diferitelor produse in cele sapte tari unde suntem prezenti. De altfel, pentru facilitarea tranzactiilor transfrontaliere, am gandit inclusiv promotii la transport, pentru care rambursam pana la maximum 1.500 lei, daca acestia au cumparat de echivalentul a 1.000 lei dintr-o alta tara,” explica Attila Okanyi (Country Manager merXu, Romania si Ungaria).
Leave a reply