Platforma 2Performant: 2.734 de conturi noi de afiliati, in ultimele 3 luni
Marketingul afiliat este unul dintre domeniile care nu au fost afectate de criza generata de pandemia COVID-19 si, in paralele cu accelerarea e-commerce-ului in aceasta perioada, cresterile inregistrate pe acest segment au fost considerabile. 2Performant transmite, intr-un comunicat de presa, ca – in perioada martie-mai 2020 – 2.734 de conturi noi de afiliati au fost inregistrate in cadrul platformei; dintre ele, 383 au si incasat primii bani din afiliere. In plus, comisioanele incasate de afiliati au crescut considerabil fata de anii trecuti: in perioada 1-30 aprilie 2020, s-a inregistrat un total al comisioanelor afiliatilor de 345.300 € (+75,9 %), iar intre 1-31 mai comisioanele au atins 366.700 € (+58,1%).
Numai in perioada starii de urgenta, numarul afiliatilor care au facut bani via 2Performant a crescut cu 12,1%, acestia inregistrand impreuna, in aprilie, venituri de peste 10.000 €/zi, in medie. Recent, 2Performant anunta ca, in timpul starii de urgenta impuse de pandemia COVID-19, numarul si valoarea vanzarilor magazinelor online din platforma a crescut cu peste 100% YoY, in luna aprilie.
Desi nu este o modalitate usoara de a face bani de acasa, pentru ca marketingul afiliat necesita pregatire si cunostinte de marketing si vanzari online, interesul sporit pentru acest domeniu este un semnal pozitiv pe o piata pe care rata somajului a ajuns la 4,8%, in luna aprilie 2020. „Asistam la o crestere a interesului pentru marketingul afiliat nu numai de partea brand-urilor, ci si de partea celor care, prin afiliere, trimit trafic catre aceste companii, castigand bani pe masura vanzarilor generate. Pandemia a adus cu sine o accelerare a online-ului, dar si o reactivare a domeniului freelancing, influentat atat de fenomenul work-from-home, cat si de schimbarile de pe piata muncii. Previziunile pe plan international sunt ca, pana in 2027 freelancerii vor reprezenta 50% din forta de munca americana, asadar, in contextul gig economy existent cred ca si in Romania acest tip de munca va lua amploare. Mai mult, sunt studii care arata ca tehnologia este cea care i-a ajutat pe cei mai multi freelanceri sa castige bani, iar marketingul afiliat se inscrie in aceasta linie. Marketingul afiliat pune tot mai mult accent pe performanta, pentru ca in acest domeniu castigi pe masura vanzarilor generate. Cu cat esti mai performant, cu atat castigi mai mult. Iar acesta este viitorul marketingului”, spune Dorin Boerescu (CEO 2Performant).
Cum functioneaza marketingul afiliat?
Marketingul afiliat a fost introdus pentru prima oara pe piata din Romania de catre 2Performant (la vremea aceea, 2Parale), companie care a generat in cei 12 ani de activitate peste 201 milioane € vanzari pentru magazinele online din platforma si peste 14 milioane € sub forma de comisioane platite catre afiliati. Inteles ca publicitate platita la cost pe vanzare, marketingul afiliat este marketingul viitorului si creste odata cu accelerarea la nivel mondial a e-commerce-ului. Acesta reprezinta o modalitate transparenta de colaborare intre un magazin online si cei care pot trimite potentiali clienti catre magazin, prin diferite forme de reclama online, primind in schimb un comision pentru vanzarile generate. Astazi, peste 1.000 de brand-uri fac afiliere activ in Romania, 600 doar prin platforma 2Performant, care a dezvoltat si opereaza propria tehnologie in acest domeniu.
Doua importante studii de caz realizate in cadrul platformei arata ca in ultimul an brand-ul Vivre, unul dintre cei mai importanti parteneri 2Performant, a inregistrat vanzari de peste 1 milion € prin afiliere (https://ro.2performant.com/blog/vanzari-de-peste-1-milion-de-euro-prin-afiliere/), in vreme ce NeaKaisa, magazin online de produse pentru casa si gradina, are vanzari cu 20% mai mari prin colaborarea cu afiliati (https://ro.2performant.com/blog/vanzari-mai-mari-cu-20-procente-prin-afiliere/).
Cine sunt afiliatii?
De la site-uri de continut generalist sau comercial, nisat sau nu (publishing, blogging, proiecte dedicate), la specialisti PayPerClick (Google & Facebook ads), publisheri (ziare, televiziuni, publicatii online, etc.), specialisti sau firme de e-mail marketing, proiecte de cashback, agregatoare de produse pe o anumita industrie sau comparatoare de preturi si comunitati de shopping pe Facebook, afiliatii functioneaza ca o echipa extinsa de marketing, care contribuie la vanzarile companiilor din platforma. Pentru multi dintre afiliati, acest tip de lucru devine chiar un stil de viata, pentru ca o conexiune buna la Internet, inspiratie si implicare le aduc acestora venituri castigate flexibil, de oriunde s-ar afla.
Ajutor si consiliere via 2Performant
Compania 2Performant ofera afiliatilor nu numai tehnologia prin care acestia pot face bani (in mod transparent si automatizat), ci si consiliere. Grupul de Facebook Primii Pasi in Afiliere este o comunitate de afiliati la inceput de drum, care numara 1.227 de membri si pe care echipa 2Performant ii sustine cu know-how si sfaturi utile. In plus, Dorin Boerescu, CEO-ul companiei a lansat (pe udemy.com), un curs de 3 ore dedicat oricarui marketer sau creator de continut interesat sa isi monetizeze talentul digital prin marketing afiliat: „Cum sa castigi bani ca afiliat 2Performant”, la care s-au inscris 1.020 de persoane in perioada martie-mai 2020. De cand a fost lansat si pana in prezent, cursul insumeaza 50.274 de minute predate.
Comentariu ( 1 )
[…] in prima jumatate a lui 2020, pe fondul dezvoltarii e-commerce-ului in perioada pandemiei COVID-19 si al mutarii obiceiurilor de cumparare preponderent in online, a inregistrat in platforma 2.734 de conturi noi de afiliati (in perioada martie-mai) […]