Comertul online = 19% din retailul global, in 2022. Retail media = +15% YoY (raport)
Dezvoltarea masiva a comertului online din timpul pandemiei COVID-19 s-a diminuat, in 2022, dar e-commerce-ul si retail media se vor dezvolta in continuare, la nivel global, citim pe adexchanger.com. Termenul de „retail media” se refera la reclamele de pe site-uri e-commerce, din marketplace-uri, din magazine fizice, folosite de companii pentru a-si vinde produsele aproape de punctul de cumparare ales de consumatori. Exemple de retail media: mostre gratuite, carduri de loialitate, cupoane/vouchere, produse sponsorizate, video & display ads, magazine de brand, influencer marketing, colaborari de produs.
Conform unui raport marca GroupM („2022 Ecommerce and Retail Media Forecast”), vanzarile digitale vor reprezenta 19% din vanzarile cu amanuntul globale, in 2022. Pana in 2027, procentul va creste la 25% (adica 9,1 trilioane $). Suma totala tranzactionata in e-commerce va fi de 5,4 trilioane $. 52% din aceasta suma va veni din SUA si China, iar apoape 61% din total (adica 3,3 trilioane $) va proveni din doar 7 piete (SUA, China, Japonia, Germania, Marea Britanie, Canada si Australia).
Suma globala cheltuita in retail media, in 2022, va fi de 101 miliarde $, cu 15% mai mult ca in 2021. Asta reprezinta 18% din advertising-ul digital global, 11% din suma totala de bani cheltuita pe reclame si 1,8% din valoarea bruta a marfii e-commerce, din intreaga lume. Pana in 2027, aceasta suma va atinge 161 miliarde $ (adica o rata de crestere de 60%, in 5 ani), estimeaza GroupM. Aceasta dezvoltare se va datora celor mai mari nume din retail – Alibaba, Amazon si Walmart.
Leave a reply