Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Comertul online = 19% din retailul global, in 2022. Retail media = +15% YoY (raport)

Dezvoltarea masiva a comertului online din timpul pandemiei COVID-19 s-a diminuat, in 2022, dar e-commerce-ul si retail media se vor dezvolta in continuare, la nivel global, citim pe adexchanger.com. Termenul de „retail media” se refera la reclamele de pe site-uri e-commerce, din marketplace-uri, din magazine fizice, folosite de companii pentru a-si vinde produsele aproape de punctul de cumparare ales de consumatori. Exemple de retail media: mostre gratuite, carduri de loialitate, cupoane/vouchere, produse sponsorizate, video & display ads, magazine de brand, influencer marketing, colaborari de produs.

Conform unui raport marca GroupM („2022 Ecommerce and Retail Media Forecast”), vanzarile digitale vor reprezenta 19% din vanzarile cu amanuntul globale, in 2022. Pana in 2027, procentul va creste la 25% (adica 9,1 trilioane $). Suma totala tranzactionata in e-commerce va fi de 5,4 trilioane $. 52% din aceasta suma va veni din SUA si China, iar apoape 61% din total (adica 3,3 trilioane $) va proveni din doar 7 piete (SUA, China, Japonia, Germania, Marea Britanie, Canada si  Australia).

Suma globala cheltuita in retail media, in 2022, va fi de 101 miliarde $, cu 15% mai mult ca in 2021. Asta reprezinta 18% din advertising-ul digital global, 11% din suma totala de bani cheltuita pe reclame si 1,8% din valoarea bruta a marfii e-commerce, din intreaga lume. Pana in 2027, aceasta suma va atinge 161 miliarde $ (adica o rata de crestere de 60%, in 5 ani), estimeaza GroupM. Aceasta dezvoltare se va datora celor mai mari nume din retail – Alibaba, Amazon si Walmart.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply