Piata e-commerce chineza va valora 2,2 trilioane $, in 2023
Conform GlobalData, China va continua sa domine peisajul e-commerce global, avand o rata de crestere anuala de 9,9% si profitand de orientarea continua a consumatorilor dinspre mediul offline catre cel online. Insideretail.asia transmite ca tara asiatica va avea vanzari online in valoare de 2,2 trilioane $, in 2023.
Divizia E-Commerce Analytics a GlobalData informeaza ca, in perioada 2018-2022, vanzarile e-commerce in China au crescut cu o rata anuala compusa de 11,2%, atingand valoarea de 2 trilioane $, anul trecut. In China s-au facut 33,9% din totalul platilor e-commerce, ca valoare. Pe locul doi s-au plasat Statele Unite (cu 1,8 trilioane $), iar pe locul 3 – Marea Britanie (cu 287,4 miliarde $).
„Piata e-commerce chineza a evoluat rapid in ultimii cinci ani, sprijinita de adoptia rapida a smartphone-urilor, penetrarea din ce in ce mai mare a Internetului, numarul din ce in ce mai mare de cumparatori online si disponibilitatea solutiilor de plata alternative – ca Alipay si WeChat Pay. Pandemia COVID-19 a accelerat si mai mult activitatile e-commerce in China, consumatorii prudenti folosind canalele digitale pentru a face achizitii care le permit sa nu fie expusi la vectorii de imbolnavire, tendinta care a continua”, a transmis Ravi Sharma (Lead Banking And Payments Analyst, GlobalData).
Expansiunea shopping-ului e-commerce este ajutata si de activitatea e-commerce crescuta din zonele rurae. Conform Ministerului Comertului din China, vanzarile online din mediul rural au crescut cu 12,5% YoY, in primele 6 luni din acest an. In paralel, in zonele urbane dense din tara asiatica se comanda frecvent online mancare gatita, pe Meituan (cea mai populara platforma din aceasta nisa), care e apoi livrata rapid, cu drona. Iar livestream shopping-ul si comertul social sunt din ce in ce mai populare.
Leave a reply