Gratie smartphone-urilor, britanicii prefera sa cumpere moda online (raport)
Magazinele e-commerce sunt canalul principal prin care britanicii cumpara produse vestimentare, anunta internetretailing.net, citand un raport propriu, publicat recent („UK Fashion Sector Report 2023”). Peste jumatate dintre cei chestionati (52,7%) spun ca – in 2022 – au achizitionat produse de Fashion de pe Internet. Iar aceasta orientarea spre online a fost motivata in intregime de utilizarea smartphone-urilor: 80% dintre respoondenti isi folosesc mereu/cel mai des telefoanele mobile, pentru a face achizitii digitale de moda.
Cu 5 ani in urma, moda online era o exceptie, nu regula: lipsa interactiunii fizice (deci a posibilitatii de a vedea, atinge si proba produsele vestimentare) era o piedica uriasa pentru consumatori. Acum, tehnologia, efectele pandemiei COVID-19 si cresterea numarului de cumparatori nativi digitali au eliminat acest obstacol din peisaj.
Folosirea tot mai frecventa a smartphone-ului in spatiul online, pe nisa de Fashion, a determinat si implicarea tot mai mare a social media in e-commerce, comertul social dezvoltandu-se din plin: intre 2021 si 2022, procentajul veniturilor din social media ale tuturor retailerilor britanici s-au dublat (de la 2%, la 4%). 42% dintre cumparatorii online de produse de moda au achizitionat ceva via social media, iar cele mai populare platforme pentru asta au fost Facebook si Instagram.
Leave a reply