Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Mokka.ro: 5 metode de plata in tendinte, in comertul online, in 2022

Una dintre industriile cu cea mai rapida crestere la nivel global, comertul online se mentine pe acelasi trend ascendent si in Romania, tara noastra situandu-se in topul tarilor din UE cu cea mai mare crestere a vanzarilor electronice. Cu o valoare de 6,5 miliarde € in 2021 (potrivit estimarilor ARMO), piata e-commerce auohtona se concentreaza pe optimizarea si diversificarea metodelor de plata, pentru a crea consumatorilor o experienta de cumparaturi cat mai confortabila si facila.

Conform Mokka.ro (solutia financiara oferita de Revo Technologies, companie FinTech specializata in servicii Buy Now, Pay Later, prezenta in Polonia, Romania si Rusia), cele 5 metode de plata in tendinte in comertul online, in 2022, sunt:

  1. Cumperi acum, platesti mai tarziu (Buy Now Pay Later/BNPL). Prezenta si in Romania (prin intermediul Mokka.ro), aceasta solutie financiara cunoaste o dezvoltare accelerata la nivel mondial, dar si in Romania, unde 55% dintre cumparatori sunt interesati sa o utilizeze la comerciantii favoriti (conform unei cercetari de piata realizate de iSense Solutions, in colaborare cu Mokka). Estimat sa ajunga la o valoare globala de 995 miliarde $, pana in 2026 (conform unui raport Juniper Research), BNPL este o modalitate de finantare instant a achizitiilor, preferata de clienti pentru ca este rapida, nebirocratica, fara comisioane ascunse si prezenta atat in mediul online cat si in magazinele fizice. In plus, este flexibila si permite adaptarea numarului de rate (si a valorii acestora) la nevoile clientilor. Solutia aduce avantaje si retailerilor online si offline, pentru ca: este disponibila omnichannel, reduce rata de abandon a cosului de cumparaturi si sporeste valoarea medie a tranzactiilor.
  2. Platile contactless/online prin intermediul aplicatiilor. Desi nu sunt o noutate, platile contactless au luat avant in retail de la debutul pandemiei, iar Romania a ajuns in top 10 mondial, in ceea ce priveste frecventa utilizarii acestora (conform unui studiu Mastercard). Platile contactless – prin intermediul unor aplicatii precum Google Pay sau Apple Pay – reprezinta nivelul urmator si sunt din ce in ce mai utilizate, gratie facilitatilor pe care le ofera clientilor: salveaza timp si efort, cand se realizeaza cumparaturile.
  3. Platile cu mobilul. Si acest tip de plati devine din ce in ce mai popular in Romania, tot mai multe persoane preferand telefonul sau ceasurile inteligente, pentru a face plati. Potrivit specialistilor in domeniu, pentru Millennials/Generatia Y (25-40 de ani) si mai ales pentru Generatia Z (tinerii de pana la 24 de ani), conceptul de cash si chiar de card bancar din plastic vor deveni straine. Metoda favorita de plata pentru acest segment important de cumparatori este deja telefonul mobil, pe care-l folosesc ca sa achite cumparaturile de zi cu zi, vacante sau alte bunuri/servicii cu valori mai ridicate.
  4. Platile via criptomonede. Monedele virtuale au inceput sa fie tot mai prezente in vietile oamenilor si multi le prefera, pentru ca au unele avantaje (ca viteza de tranzactie). Cu un portofel electronic descarcat de pe Google Play sau App Store (si plin de criptomonede) se pot face cumparaturi de la cele mai mari magazine online din lume si din Romania. De altfel, cumparatorii de la noi din tara se numara printre primii din Europa de Est care au putut sa faca plati folosind criptomonede.
  5. Platile biometrice. Metodele de plata cu autorizare biometrica au aparut din nevoia de crestere a securitatii tranzactiilor si de amplificare a increderii clientilor. Tot mai multi operatori din retail folosesc sisteme avansate de autentificare biometrica (amprenta, recunoastere faciala, etc.), introduse pentru prima data in Romania inca din 2018. Tehnologiile de autentificare biometrica ofera clientilor o experienta de utilizare mai confortabila, mai sigura, dar nu rezolva o problema importanta – cea a finantarii cosului de cumparaturi.

Prezent pe piata din Romania incepand cu anul trecut, serviciul BNPL de la Mokka „a fost bine primit de comerciantii si clientii romani. Lucram cu comercianti pe diverse canale – magazine online, aplicatii mobile si magazine traditionale – pentru a face cumparaturile si achizitiile mai usoare, oferind optiuni de plata mai flexibile si o experienta de utilizare superioaraa. De aceea suntem nerabdatori sa ne extindem oferta si sa introducem mai multe servicii chiar din luna martie a acestui an”, transmite Alexandru Balaci (foto, CEO Revo Tehnologies Romania), in comunicatul de presa care analizeaza cele 5 metode de plata in tendinte in e-commerce.

Leave a reply