INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Blop.ro
Site-ul Blop.ro a fost lansat in mai 2020 si vinde online ceramica traditionala, pentru vremuri moderne: cani, tavi de copt, boluri, farfurii, carafe, accesorii si nu numai. Produsele sunt pictate manual (in Polonia) si 100% sigure ecologic (nu contin metale grele). Alexandra Ganea (foto, Manager Executiv Blop.ro) ne-a povestit mai multe despre afacerea ei digitala, care are si un showroom in Bucuresti (pe Str. Brazilia, nr. 13): de la originea numelui de brand, pana la problemele imense avute cu firmele de curierat.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alexandra Ganea: „Blop” este o combinatie de cuvinte, care are totusi o semnificatie. Din „blue” si „pottery” am ajuns la „Blop”, care (in dictionarul urban al limbii engleze) este definit ca momentul in care un catel uita de el si sta cu limba scoasa – asa cum aratam eu cand am descoperit ceramica poloneza in Barcelona. Glumesc, dar eram fascinata oricum.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu mai voiam sa lucrez ca profesoara si acest moment a coincis cu primirea unui cadou de la prietena mea – un set de farfurii ceramice de la magazinul meu preferat din Barcelona, unde se gaseste aceasta splendita ceramica poloneza. Atunci mi-am zis „trebuie sa ne bucuram si noi romanii de asemenea frumuseti si calitate”.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Mereu mi-a placut arta si calitatea, imi place sa gatesc enorm si mereu am cochetat cu pictura si modelarea lutului, dar fara sa fac ceva in sensul asta. Voiam mai multa flexibilitate si mai multa liniste. Liniste nu e. Am pornit la drum ajutata de parintii mei.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Autodidacta. Invat constant, mai ales de la altii si de la tatal meu. Zilnic citesc macar un articol despre antreprenoriat, marketing, business, social media, etc.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Da, a fost foarte greu si am investit foarte mult. Am renuntat la o mostenire, ca sa pot sa incep acest business.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, am avut ceva provocari… Multe colaborari nefericite pe partea de marketing si promovare pe social media. Am incheiat colaborarile, am invatat, am cautat mai departe. Pe partea de curierat iar sunt provocari constante. Banda de „Fragil” este absolut invizibila pentru ei.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca oricat de dedicati am fi la serviciu, implicarea emotionala (atunci cand ai propriul proiect sau propria afacere) este mult mai ridicata. Riscurile sunt mai mari. Stresul e mai mare. Dar daca este un lucru facut din (si cu) pasiune, atunci satisfactia este fericire. Putem sa vorbim si de o siguranta financiara, atunci cand esti angajat. Cand businessul este la inceput, trebuie sustinut mult timp. Bineinteles ca depinde de business, dar unul nisat (ca Blop), necesita sprijin.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta il reprezinta oamenii care apreciaza frumosul si calitatea, care apreciaza arta si munca de care nu se vorbeste si care sta in spatele unor astfel de produse. Oamenii care apreciaza lucrurile durabile si slow Fashion-ul, ecologia, cei care vor sa faca un cadou cu insemnatate si – in general – se inconjoara de lucruri faine.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Nu trebuie. 🙂 Sper doar sa vrea. Clientii care ne viziteaza in showroom imi spun mereu ca sunt niste vase deosebite si ca nu au mai vazut nicaieri asa ceva. Pe langa faptul ca este lucrata si decorata manual, ceramica poloneza este si foarte rezistenta, nu se ciobeste, nu se decoloreaza, nu arde prajiturile, se spala usor – chiar si cele mai incapatanate arsuri ies cu putina apa si partea verde a buretelui.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Este o ceramica unica, atat din punct de vedere artistic, cat si din punct de vedere ar procesului de fabricatie. Cum spuneam, este facuta si pictata manual si (totodata) rezistenta in cuptor pana la 280o C. Toate produsele se pot folosi in cuptor – farfurii, cesti, boluri. Si incercam sa nu uitam de latura umana, in tot ceea ce facem. De la mesaje, cum interactionam cu oamenii, pana la serviciile pe care le oferim – mereu pe primul loc este clientul. Mergem pe ideea de slow Fashion, adica nu schimbam colectiile la doua saptamani sau doua luni.
De unde va cumparati produsele?
Ceramica este facuta in Polonia, special pentru Blop. Eu aleg formele si pattern-urile designerilor polonezi, le combin intre ele si apoi artistii de la cooperativa le fac pentru noi. Cooperativa cu care lucram este lider pe piata ceramicii poloneze.
Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Google, Facebook, Instagram, showroom, targuri.
Cati angajati aveti?
Lucram mai mult pe colaborare. Momentan, avem doi angajati si 6 colaboratori.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna decembrie – n.r.)?
Sunt comenzi. Exista un trend ascendent foarte clar, atat in vizitatori, cat si in vanzari.
Ati participat la Black Friday 2021?
Da.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Cum nu am facut reduceri de Black Friday in 2020, pot sa va spun ca cifrele de Black Friday 2021 au fost duble fata de Craciunul din 2020. Era si primul nostru an.
Cum si unde va promovati site-ul?
Peste tot pe unde putem. Social media este baza si evenimentele fizice. Networking-ul este, de asemenea, foarte important.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook, ne gasiti @blopinblue. Este important sa comunici cu oamenii, sa mentii o legatura cu cei care iti apreciaza munca si produsele oricine ai fi, cred eu. Pagina este administrata de mine si eu raspund personal la toate mesajele sau comentaiile. Avem si campanii platite.
Aveti versiune de mobile?
Da, sigur, in anul 2021 cred ca e foarte important sa ii faci drumul usor oricarei persoane interesate de tine si ceea ce produci sau comercializezi.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Se pare ca multi intra pe site de pe mobil, pentru ca mai apoi sa finalizeze comenzile de la computer. Undeva la 35% din comenzi se fac direct de pe mobil.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu siguranta in crestere, vanzarile s-au triplat fata de anul trecut. Poate si mai mult, in unele luni.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
E foarte important sa se puna „caramizile” bine de la inceput. Astfel nu ajungi sa repari si sa investesti din nou si din nou in ceva ce nu functioneaza. Sa aiba cat mai putine cheltuieli fix, si sa se axeze pe ce converteste cel mai mult si sa gaseasca parteneriate care sa ii ajute sa creasca organic.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare a fost sa fie gata… a durat o vesnicie. Se pare ca web designerii au aceasta problema. In mare este sub control acum… mai sunt ceva erori de rezolvat, dar in mare e OK.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Buna intrebare. Curierii sunt ceva de nedescris si imi pare rau sa spun asta, dar banda aia de „Fragil” n-are nicio insemnatate. Au ajuns pachete turtite in asa hal incat m-au facut sa cred ca probabil au aruncat masini de spalat peste ele. Am luat cutii mai tari si mai scumpe, folie cu bule cat cuprinde… si loterie…
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa aparem peste tot. :)) Sa oferim continut de calitate si sa crestem exponential.
Leave a reply