Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

MerchantPro.ro: crestere de 72% a valorii comenzilor online, in 2021

Schimbarea comportamentului de consum al romanilor si digitalizarea accentuata a acestuia se reflecta in cifrele anuale inregistrate de cele peste 1.500 de magazine active pe platforma MerchantPro. Furnizorul de solutii SaaS pentru e-commerce anunta, intr-un comunicat de presa, ca a inregistrat o crestere cu 72% in valoarea comenzilor plasate in magazinele online partenere, in 2021, dublata de o crestere de 48% a numarului acestora.

Luna decembrie a marcat finalul unui an de crestere constanta in online-ul romanesc, la nivelul magazinelor create pe platforma MerchantPro inregistrandu-se o crestere aproape la fel de spectaculoasa ca in 2020. Astfel, daca la nivelul lui decembrie 2020, cresterea in valoarea comenzilor a fost de 99% YoY, in decembrie 2021 aceasta a fost de 75% YoY. Uultima luna din a insemnat cresteri semnificative si la nivel cosului mediu, care a crescut cu aproape 30% YoY. La nivel de an, cresterea a fost de 18%.

Cea mai mare comanda plasata in decembrie (din punct de vedere valoric) a fost de peste 60.000 €, reprezentand investitii in echipamente specializate din HoReCa. Din perspectiva numarului de produse, comanda cea mai diversificata a avut 300 produse, din segmentul Food&Beverages. Cea mai activa zi din punct de vedere al comenzilor a fost luni, 13 decembrie, cand s-au plasat peste 15.000 de comenzi. La nivelul intregii luni, cresterea valorii medii a cosului de cumparaturi a fost de 27% YoY, in timp ce media la nivel de an a fost de +18% fata de 2020.

In topul celor mai dinamice orase din punct de vedere al numarului de comenzi plasate s-au numarat: Bucuresti, Constanta, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara. Cele mai multe comenzi s-au plasat pe magazinele din segmentul IT&Electronice (+214% YoY). O dinamica pozitiva s-a inregistrat si in magazinele din segmentele Fashion, Articole si echipamente sportive si Home&Deco. Acestea au fost si cele mai active segmente la nivel de trimestru, cu cresteri notabile in valoarea si numarul comenzilor, dar si a cosului mediu. Astfel, in perioada analizata, cosul mediu pe segmentul IT&Electronice a crescut cu 87%, respectiv cu 32% in cazul Home&Deco.

La nivel de an, una dintre cele mai mari cresteri s-a inregistrat la nivelul segmentului IT&Electronice (+58% YoY in numarul comenzilor si +50% YoY in valoarea cosului mediu). O dinamica pozitiva accelerata se mentine si la nivelul segmentului Home&Deco (+41% YoY in numarul comenzilor, +89% YoY in valoarea acestora, +34% YoY in valoarea cosului mediu, la nivel de an). In perioada analizata, evolutii semnificative s-au inregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma Merchant Pro si pe segmentul Beauty (+52% YoY in numarul comenzilor, +37% YoY in valoarea lor), Articole si echipamente sportive (+27% YoY in numarul comenzilor, +36% YoY in valoarea lor) si Fashion (+18% YoY in numarul comenzilor, +23% YoY in valoarea acestora).

„Observam o consolidare in comportamentul de consum, care confirma estimarile facute  la inceputul lui 2021. Evolutia pozitiva constanta la nivel de an s-a mentinut, iar luna decembrie a fost similara cu cea a anului precedent. Cea mai intensa perioada din punct de vedere al comenzilor a fost la mijlocul lunii, spre deosebire de anii dinainte de pandemie, cand aceasta era la inceput de decembrie, ca rezultat al flexibilitatii si implementarii de catre magazine a solutiilor multiple de livrare si plata si a eficientizarii fluxului operational, aspecte la care au lucrat cele mai multe magazine online in 2021”, a precizat Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).

Tendintele pentru 2022 arata ca numarul magazinelor care vor avea o prezenta online va continua sa creasca, cu o dinamica temperata, de 15-20%. Pentru jucatorii existenti in piata, 2022 se contureaza ca fiind un an in care magazinele online vor urmari eficientizarea fluxurilor si identificarea tehnologiilor care le vor diferentia. „De la integrarea aplicatiilor de cross-selling, la comenzi recurente, integrari de multi-store sau marketplace, metode variate de plata si accesarea retelei nationale de lockere pentru livrari – interesul pentru acestea este tot mai mare in cazul magazinelor cu vechime de 1-2 ani pe piata. Magazinele online care deja au integrat toate aceste functionalitati se indreapta catre o eficientizare tot mai complexa a fluxului operational, motiv pentru care unul dintre principalele puncte de focus pentru noi a fost extinderea zonei de integrari cu sisteme ERP si WMS, in platforma MerchantPro fiind disponibile peste 10 astfel de sisteme, deja integrate. In continuare va conta extrem de mult experienta personalizata pe care comerciantii online reusesc sa o ofere clientilor. Intr-o piata tot mai dinamica si cu un numar de jucatori in crestere, diferentierea este esentiala”, a mai spus Arthur Radulescu.a

Leave a reply