Marketplace-ul Otto.de trece printr-o criza si pierde lunar sute de selleri
Acum 4 ani, Otto si-a deschis website-ul e-commerce vanzatorilor terti, in speranta de a castiga o „felie” mai mare din piata e-commerce germana (care este dominata de competitorul Amazon si unde 55% dintre cumparaturile online au loc pe smartphone).
Acum mai putin de un an, CEO-ul Marc Opelt explica faptul ca acest model de platforma este principalul motor de crestere al magazinului e-commerce, care genereaza in jur de o treime din venituri. Asta desi in anul fiscal 2023/2024 plin de succes, veniturile au scazut cu -8% YoY (pana la 4,2 miliarde €), pe Otto.de.
La inceput, compania a avut succes cu noul marketplace, dar acum Otto.de trece printr-o criza, anunta ecommercenews.eu (citand publicatia germana Handelsblatt). Din cauza cresterii masive a tarifelor si comisioanelor aplicate (de la 39,9 €/luna, la 99,9 €/luna), disputelor cu vanzatorii online parteneri si a schimbarilor interne, compania cu sediul in Hamburg ar fi pierdut 1.178 de conturi de selleri, in ultimele 5 luni.
Otto a confirmat plecarile, dar neaga cifra si a transmis publicatiei Handelsblatt ca doar 500 de vanzatori online si-au inchis conturile, de la marirea taxelor, in aceasta primavara.
Leave a reply