Marketing Viral in Romania – agentie specializata in actiuni BTL / Out-of-the-Box

Intrebare

Detin un magazin online (articole pt bebelusi si copii) si ca si majoritatea magazinelor am incercat si eu diverse forme de marketing: advertising (adwords, facebook etc), content marketing (agentii seo, articole cumparate pe site-uri relevante etc), afiliere emailing, etc.

Toate acestea au un punct in comun si anume ca sunt centrate pe produse.

Rezultatele nu sunt la inaltimea asteptarilor mele. Vanzari sunt, dar clientul habar nu are de la cine a cumparat …sunt un anonim intr-o mare de anonimi.

Va dau un exemplu : De nenumarate ori am primit telefone de la anumite persoane care erau nemultumite ca produsul comandat nu le-a ajuns la timp sau a ajuns dar nu este in regula. Dupa ce am vb cu persoana ne-am dat seama ca ea de fapt nu a comandat niciodata la noi …ci a ajuns probabil pe un site concurent de pe shopmania sau prin alt canal. A comandat. A avut probleme si prin acelasi canal ne-a gasit a doua oara pe noi …si ne-a sunat. Acest lucru nu s-a intamplat doar odata.

Am vazut recent un video cu unul dintre cei mai renumiti violonisti din lume care a cantat anonim in metrou. Ce credeti ca s-a intamplat?

Violonist de talie mondiala canta in statia de metro

Pe 2015 am hotarat sa incerc ceva nou ce nu am incercat pana acum : Marketing viral.
Am citit mult despre acest domeniu si teorie stiu si eu multa. Acum caut pe cineva sau o agentie care stie practica.

Din pacate am tot cautat si nu prea am gasit pe cineva specializat in domeniu.

Voi cunosteti pe cineva bun (cu portofoliu va rog) in domeniu?

Multumesc pentru raspunsuri

Topic deschis 0
Anunturi / Oferte Business Contractele cu furnizorii Generalitati Virale Andrei Matyas 4 ani 10 raspunsuri 213 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 10 )

  1. Cred ca cel mai important aspect pe care trebuie sa te concentrezi este brand awareness. Este singura cale de nu mai fi un “anonim intr-o mare de anonimi”. Doar atunci clientii tai vor sti ca au cumparat de la tine si nu de pe ” un magazin online cu produse pentru bebelusi”. Iti dau exemplul celor de la emag, care au reusit sa isi creeze un brand puternic, astfel incat cei care vor un TV, telefon…whatever…nu mai fac cautari organice, ci acceseaza direct magazinul emag…pentru ca stiu deja ca acolo vor gasi produsul cautat. Si asta, da, pentru ca au ajuns sa asocieze brandul cu produsele lor.
    Un alt exemplu, pe nisa ta de aceasta data…http://broscutaroz.ro/despre-noi, care incearca sa faca acelasi lucru…au ales un domeniu brandabi, magazinul are mesaj, are un personaj in jurul caruia se focuseaza…vor sa fie diferiti. In rest, campaniile de afiliere, comparatoarele de preturi, etc., iti vor mentine constante vanzarile…dar unicitatea ti-o da brandul.
    Sper sa fi fost utile informatiile…si iti doresc succes!

  2. Salut Andrei,

    Notiunea de Marketing Viral spune tot si nu spune nimic, cu atat mai mult notiunea de “agentie specializata in Marketing Viral”. Daca ar exista asemenea agentii care pot garanta succesul unei campanii, crede-ma, toata lumea ar lucra cu ele, si “agentiile normale” ar muri de foame :).
    In mod normal, toate agentiile ar trebui sa fie specializate sa faca campanii de success 🙂 sau virale cum le spun multi, dar adevarul este ca nu exista o reteta care sa garanteze succesul in acest fel.

    Ceeace ai tu nevoie in realitate este creativitate. Ai nevoie de o agentie careia nu ii este frica sa inoveze, sa isi asume riscuri si gandeasca “Out-of-the-Box” cum spui in titlul postului si sa nu ii fie frica de esec (cu asta e un pic mai greu :)!). Evident, ai nevoie si de un buget rezonabil, cat sa poti angaja o asemenea agentie.

    Cu privire la tipul agentiei – te poti uita spre agentii mai mari care au departamente de creatie, resurse umane si tehnice si cunostintele necesare sa valorifice aceaste idei – in general poti incepe agentiile specializate in spoturi pentru difuzare TV/Radio (ex: “campanie virala” TV acum 8 ani – https://www.youtube.com/watch?v=4z1GKZldpjQ)

    Cu privire la continut – aici totul este relativ. De la realitate augmentata (https://www.youtube.com/watch?v=B7FzWUhgqck) la parodii ale unor produse deja existente (https://www.youtube.com/watch?v=MOXQo7nURs0), de la campanii complexe (https://www.youtube.com/watch?v=kQ7kWpTrtJw) la campanii simple si emotive (https://www.youtube.com/watch?v=R22WNkYKeo8), de la campanii profesionale (https://www.youtube.com/watch?v=wGZpWOMGJCM) la campanii facute in stil amator (https://www.youtube.com/watch?v=1gYE5TyijxE), de la campanii cu tehnologie interactiva (https://www.youtube.com/watch?v=4ba1BqJ4S2M) la campanii super comice (https://www.youtube.com/watch?v=ZKLnhuzh9uY) si de la campanii bazate pe pareri preconcepute (https://www.youtube.com/watch?v=YqlQS5CCmwI) pana la campanii campanii cu continut infricosator (https://www.youtube.com/watch?v=v7fTeT3g1AA) sau de neacceptat conform valorilor publicului (https://www.youtube.com/watch?v=g_YZ_PtMkw0) – toate aceste campanii care au devenit virale au un singur element in comun – au idei creative in spate (adica … vorbim de spray-uri de toaleta si serviceuri auto cu milioane de vizualizari pe Youtube si sute si mii de articole in media generate de astfel de idei!!!).

    In rest, bugetul are rol facultativ, in functie de cat de complexa este ideea (ex: nu cred ca https://www.youtube.com/watch?v=1gYE5TyijxE a costat foarte mult, dar, impreuna cu clipul The Making Of al acelui video (https://www.youtube.com/watch?v=9mNdLl8Qx0s&feature=youtu.be&t=8m38s) au generat o audienta de peste 5 milioane de vizualizari … ceeace este extraordinar pentru un mic atelier auto in Burbank, USA (Burbank este un oras de 100,000 locuitori, nu mai mare decat Targoviste sau Buzau) – http://arlentransmission.com/).

    Cateva sfaturi practice care te pot ajuta sa generezi o campanie de succes de acest gen:
    – Analizeaza foarte bine publicul tinta al siteului tau si profilul vizitatorului tau(varsta, sex, educatie, venit … etc)
    – Analizeaza preferintele generice ale publicului tau tinta, unde isi petrece timpul online, ce citeste, ce sharuieste, ce ii place si ce nu ii place, cum si cat vorbeste, la ce se uita, ce il impresioneaza si ce il scarbeste … etc
    – Gasesti 30-50 campanii de success ale altor magazine care targeteaza acelasi public tinta si analizeaza-le din toate punctele de vedere posibile (tip, durata clip, strategie, aparitii media, aparitii platite, ziua si ora cand au fost postate, resurse, idee, continut … etc). Cu putin noroc, vei putea gasii anumite elemente comune care se repeta in campaniile de succes.
    – Seteaza-ti obiective reale – Nimeni nu poate prezice ce continut va deveni viral inainte ca aceasta sa se intample. O estimare personala … nu m-as astepta sa inscriu multe puncte inainte ca cel putin 15-20 de idei sa fie puse in aplicare:)
    – Fa-ti o strategie de promovare a campaniei inainte sa o lansezi. O campanie extraordinara, nu valoreaza nimic daca nu o pui in fata oamenilor care o pot aprecia si care pot fi influentati de ea. Aranjeaza in asa fel incat campania ta sa ajunga la cat ma multi oameni. Este o treba de volum 🙂

    Toate cele de mai sus nu iti vor garanta ca urmatorea ta campanie va fi una de succes, dar vor pune mai multe sanse de partea ta.
    In plus, o campanie de succes trebuie imbinata eficient cu alte elemente de marketing precum optimizare magazinului (UI/UX, procesul de vanzare, optiuni de marketing sa ajute vanzarile), ce faci cu vizitatori care nu cumpara (in media 99% din vizitatori nu cumpara nimic), etc …
    La urma urmei, o campanie nu are decat un singur scop – sa genereze vanzari. Fie ea si campanie de branding, scopul ei este acelasi … pe viitor sa genereze mai multe vanzari :).

    Sper sa te ajute.
    E.

  3. Printre voi sunt colegi (si la alte intrebari, nu doar aici) care s-au limitat doar la a da un numar de telefon sau un email, ceea ce in esenta nu este un lucru rau, ca vreti sa va ajutati un coleg.

    Insa as fi preferat sa vad argumente si solutii prezentate aici, astfel incat colegul care a pus intrebarea si altii in situatia lui sa fie edificati. O simpla invitatie la dialog, la o cafea, poate sau nu sa rezolve problema enuntata. Si calificativele date de “programator bun” nu le poate verifica nimeni.

    Mi-as fi dorit sa explici, sa spui ce stii, sa ne arati ca ai mai facut acest lucru si sa ne luminezi cu o strategie de rezolvare a problemei expuse aici. Se poate? As vrea sa invatam din dezbaterile de aici, cat mai multi.. nu doar un singur om.

    Raspunsul la o intrebare precum aceasta poate sa ajute sute de alti antreprenori care au aceeasi problema. De ce sa fim egoisti si sa-l tinem doar pentru noi? Chiar daca e un raspuns complex, ce implica studiu aprofundat, macar sa eliminam parte din necunoscute si sa scoatem putin valul de pe procesul de rezolvare.. eu spun ca asta ar trebui sa fie o abordare corecta fata de cititorii acestui site. Nu doar un simplu URL, sau un simplu email. Voi ce spuneti?

  4. Vezi raspunsul meu dat Ioanei.. as fi preferat sa explici putin mai multe decat un email.

    Raspunsul la o intrebare precum aceasta poate sa ajute sute de alti antreprenori care au aceeasi problema. De ce sa fim egoisti si sa-l tinem doar pentru noi? Chiar daca e un raspuns complex, ce implica studiu aprofundat, macar sa eliminam parte din necunoscute si sa scoatem putin valul de pe procesul de rezolvare.. eu spun ca asta ar trebui sa fie o abordare corecta fata de cititorii acestui site. Nu doar un simplu URL, sau un simplu email. Voi ce spuneti?

  5. Multumesc pentru rasapusuri

    Liviu nu te stresa. Cei care nu binevoiesc decat sa arunce o adresa de email au zero sanse sa ii contactez eu. Si probabil is fac antireclama singuri pentru ca interventia lor nu poate fi considerata decat spam. (Ma mir ca moderatorul a aprobat comentariile acestea)

  6. Andrei nu ma stresez. Dar vreau sa aduc plus valoare in ECOMpedia.
    Moderatorul sunt tot eu, si tot eu vreau ca si furnizorii de servicii si potentialii lor clienti sa gaseasca pe acest site o platforma de a-si promova serviciile si, respectiv, de a-si rezolva problemele. Rolul ECOMpedia este unul educational dar si de a da incuraja business-ul corect din domeniu. Tu ai o nevoie, ei stiu sa faca, deci ati putea sa lucrati impreuna. Insa.. e util ca tu sa fi convins de experienta lor, de maturitatea lor profesionala etc.. As fi vrut deci un raspuns mai elaborat, dar nu pot sa sterg 2 potentiale afaceri care se pot intermedia aici. Acum nu cer bani pentru ECOMpedia, dar intr-un viitor nu foarte indepartat, anul acesta, voi cere bani de la furnizorii de servicii, sa pot sustine acest proiect. Sper sa fiti de acord cu mine, si ECOMpedia trebuie sa castige bani, nu doar sa consume.. cum face acum.

  7. Da E. are dreptate. Probabil am folosit prost cuvantul “viral” gandindu-ma implicit la creativitate inovatie si randament.

    Pe scurt ce caut eu nu este o agentie specializata in adwords sau faacebook sau una care imi face mailing la mii de oameni (care nu le citesc). Nu tehnicitatea lor pe un produs/platforma ma intereseaza.

    Ce ma intereseaza este viziunea globala (off/online) pentru a putea pune pe hartie un plan marketing pe care sa il putem implementa stiintific.

    Daca cunosteti un astfel de “magician” va rog sa imi dati de stire. “Magicianul” poate sa si greseasca si totul e ok atata timp cat imi poate explica (si masura) unde a gresit, de ce a gresit, si de ce nu va mai gresi pe viitor.

  8. ECOMpedia este pentru toata lumea si toata lumea poate invata ceva, eu personal de asta il citesc sa aflu lucruri noi din experientele celor care furnizeaza aceste servicii. Daca intrebarea este publica aici, consider ca si raspunsurile trebuie sa fie publice tot aici.
    Practic prin a raspunde la o intrebare si a da un sfat, total gratuit iti faci o reclama foarte apreciata de viitorii tai clienti. Sunt oameni foarte multi si importanti din aceasta nisa si din blogosfera care au facut lucruri gratuite pentru companii mari tocmai pentru a le arata de ce sunt in stare, iar dupa au cules ce trebuia, rezultate. O prezentare pentru astfel de virale gratuite pe youtube la ICEE FEST http://youtu.be/sO0w4hDnbq0

  9. Nu se poate inova/diferentia prea mult pe segmentul pentru copii. Poti crea un brand simplu, usor de inteles, fara infantilisme cu animale colorate pastelat, si sa il promovezi foarte mult. Asta vad eu ca solutie

  10. Un raspuns excelent.
    Versiune rapida: verifici in google keyword planner cautarile dupa brand si urmaresti atat volumul cautarilor cat si sugestiile oferite. Ofera suficiente detalii despre munca de seo efectuata anterior (nu am retinut vechimea magazinului).
    Ca info, de jumatate de an urmaresc comunicatele de presa pentru un potential client pe nisa de produse bebelusi (inca in asteptare, nu au programatori): ma crezi ca nu am remarcat mai mult de 10 comunicate in total de la toate magazinele de bebelusi?
    Parerea mea e ca se poate lucra mai bine inainte de a trece la actiuni care chiar au nevoie de bugete mari.

Raspunde la aceasta intrebare pentru Lucian Istrate

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.