Marea Britanie: tendinte in retail, in 2020 si 2021
Resignal.com a realizat recent un interviu video cu Paul Martin (Director al departamentului UK Retail la firma internationala de consultanta si audit KPMG), apropo de tendintele sectorului de vanzari cu amanuntul, in Marea Britanie, in contextul pandemiei COVID-19. Descopera mai jos concluziile discutiei!
Tendintele lui 2020:
- retailul britanic este o industrie care valoreaza 395 de miliarde £ si a fost puternic afectat de inchiderile magazinelor din martie-aprilie (cand expertii se asteptau la un declin anual in vanzari de 5-6%)
- vara (iunie-august) a insemnat o usoara crestere si declinul este acum estimat la 1%
- ultimul trimestru al anului este foarte important, apropo de performanta anuala
- 42% din mancarea consumata de britanici inainte de aceasta criza era mancata in afara casei; odata cu inchiderea localurilor si restaurantelor, consumatorii mananca acasa, astfel incat sectorul alimentar a crescut cu procente formate din 2 cifre
- cresteri s-au inregistrat si la capitolul Mobilier, Imbracaminte pentru casa, DIY (mai ales in vara)
- in aprilie, mai si iulie, au existat scaderi si de 80% la capitolele Fashion & Accesorii si Produse de infrumusetare, dar scaderea s-a stabilizat in ultimele luni; aceste categorii neesentiale nu-si vor reveni complet decat la final de 2021 si inceput de 2022
Comportamentul consumatorului:
- multa lume are mai multi bani la dispozitie (economisind la capitolele naveta, vacante, mese in oras, spectacole, concerte, nunti), deci au cheltuit mai mult pe produse de retail, in ultimele 3 luni, dar somajul ar putea afecta aceasta crestere
- e-commerce-ul nu poate inlocui complet offline-ul, o abordare omnichannel fiind cea corecta
- consumul e motivat de 6 promotori – valoare (acum pretul e mai importat decat valoarea, inainte raportul era 50/50), accesibilitate (lumea cumpara mai des in magazinele locale, din apropiere), experiente (clientul e convins de plati contactles, cabine de proba igienizate, comert social), alegeri (inainte de pandemie, supermarketurile ofereau mult mai multe optiuni, la nivel de tipuri de produse si pachete de marimi diferite), scop (sustenabilitatea e la putere), protectia datelor personale (clientii sunt foarte atenti la datele impartasite online)
In 2021, retailerii trebuie sa fie atenti la:
- modelul si parteneriatele de afaceri – sectorul vanzarilr cu amanuntul s-a schimbat in ultimii 10 ani cat nu s-a schimbat de la romani incoace, iar retailerii trebuie sa inteleaga ca nu se pot pricepe la toate elementele lantului de livrare, deci au nevoie de parteneri de calitate
- costul afacerii lor – profitabilitatea mediana a fost de 6% in 2010, iar expertii prezic un procent de sub 1% in 2020; in urmatoarele 12-24 de luni, 20-50% din costuri vor proveni din afaceri neesentiale, iar 10-20% dintre costurile esentiale vor trebui eliminate
- intelegerea propriului client– personalizarea este cheia valorii clientelare
- scopul afacerii lor – daca esti orientat doar pe castig, nu pe satisfacerea nevoilor clientilor, acestia nu vor mai interactiona cu tine pe viitor
Leave a reply