3 moduri de a imbunatati experienta e-commerce oferita clientilor, inainte de Sarbatori
Sezonul de Sarbatori 2020 vine la pachet cu o miza crescuta pentru retailerii online, in conditiile impactului noului coronavirus. De aceea, searchengineland.com a compilat 3 sfaturi utile pentru vanzatorii e-commerce, care trebuie sa se axeze pe ideea de Sarbatori petrecute acasa in familie, pe evitarea magazinelor fizice aglomerate, pe siguranta comertului pe Internet (unde umpli un cos virtual de cumparaturi si poti livra cadourile direct celor dragi, acasa). De exemplu, Deloitte estimeaza ca, in SUA, vanzarile e-commerce de Sarbatori vor creste cu 25-35% la acest final de an, ajungand sume totale de 182-196 miliarde $.
3 moduri in care brand-urile isi pot imbunatati magazinele virtuale, pentru a cuceri clientii, de Sarbatori, anul acesta:
- aspectul produsului e foarte important – consumatorii evita mai mult ca de obicei magazinele fizice, in acest an al pandemiei COVID-19, deci e mai important ca niciodata ca retailerii sa ofere acestora cat mai multe detalii despre produsele vandute pe Internet, iar imaginile cu produsul fac si ele parte din aceste detalii; un potential client care nu poate proba, vedea, atinge, gusta sau mirosi un produs e-commerce vrea sa isi poata imagina toate aceste detalii din pozele/clipurile video vazute pe site-ul tau, ca sa stie la ce se asteapta si pe ce da banii; pentru asta, brand-urile pot utiliza vederea 360o cu produsul (care permite rotirea pe ecran a produsului, cu mouse-ul/degetul) si zoom-ul (care permite privitorului sa vada de aproape textura, fermoarul, materialul si alte detalii minuscule ale produsului)
- axeaza-te pe video – imaginile video sunt o platforma puternica si convingatoare, cand vine vorba despre e-commerce, fiind unul dintre cele mai eficiente modalitati de comunicare intre vanzator si cumparator; clipurile video contin mesajul intr-un fel care lipseste din fotografiile simple, cele dintai fiind mini-povesti, cu sunet si miscare; brand-urile pot folosi, de Sarbatori, clipuri video care permit achizitia directa/shoppable videos (care listeaza produsele din imagini langa clip, in timpul rularii acestuia, privitorii putand interactiona cu ele, afla mai multe detalii si ajunge la paginile relevante, de unde le pot cumpara) si micro-clipuri video (consumatorii au o atentie limitata, deci clipurile de 5-20 de secunde pot juca un rol important in atragerea si motivarea lor; fa clipuri responsive, care sa umple latimea ecranului, in timp ce pastreaza raportul de aspect)
- microbrowserele sunt la putere – dincolo de magazinul online propriu-zis, poti folosi si puterea dark social (traficul generat pe retelele de socializare, cand cineva da share unui link pe un canal privat); aplicatii de comunicare private/microbrowsere, ca Facebook Messenger, Slack si WhatsApp, sunt folosite de consumatori pentru a trimite link-uri cu produsele tale prietenilor sau rudelor, pentru ca acestia sa stie ce isi doresc sa primeasca de Craciun, sub brad; deci asigura-te ca un link catre site-ul e-commerce propriu este afisat optim, in thumbnail preview
Leave a reply