Macy’s, Adidas si Modcloth au cabine de proba VR, pentru cumparaturile online
Din ce in ce mai multi retaileri experimenteaza cu instrumente de realitate virtuala (VR), care ii ajuta pe clienti sa incerce online produse de machiaj, bijuterii sau imbracaminte, ca raspuns la pandemia COVID-19, informeaza businessinsider.com. Printre retailerii care folosesc aceste cabine de proba virtuale se numara Macy’s, Modcloth si Adidas.
„Beneficiile cabinelor de proba virtuale in timpul unei pandemii sunt clare – risca mai redus de expunere la COVID-19 si usurinta de a proba ceva din propria casa. Cred ca multi americani vor fi surprinsi de faptul ca, in 2020, aceasta tehnologie este destul de sofisticata si socant de plina de acuratete. Rezultatul va fi continuarea cresterii vanzarilor e-commerce, care a inceput in timpul pandemiei”, a explicat pentru sursa amintita Ben Parr (Presedinte si Co-fondator al platformei Octane AI, care foloseste inteligenta artificiala pentru a construi instrumente de comert conversational).
Parr spune ca principalele obstacole legate de aceste tehnologii sunt educarea clientilor si retentia clientelara. In 2018, 60% dintre respondentii unui sondaj global PwC spuneau ca au folosit VR-ul in diverse moduri, dar a proba haine virtual nu e inca ceva comun in randul cumparatorilor online. Compania israeliana Zeekit vrea sa schimbe asta si estimeaza ca ideea a contribuit la reducerea cu pana la 36% a ratei de retur a partenerilor. Sistemul e simplu: utilizatorii incarca o poza inreaga proprie in aplicatia Zeekit si probeaza la distanta hainele brand-urilor partenere, cumparand apoi prin acelasi app. Zeekit a ajutat brand-uri ca ASOS sa le foloseasca tehnologia, pentru a-si ajuta clientele sa vada cum arata produsele pe 16 modele reale, cu inaltimi si forme ale corpului diferite, care poarta marimi de la S la XL, in pandemie.
Leave a reply