Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Lege comuna in UE privind garantia legala de conformitate

European_flag

Comisia Europeana vrea ca, in 2 ani, toate tarile membre UE sa aiba o legislatie uniformizata privind conformitatea produselor/continutului digital vandute online, scrie trusted.ro. Pe 9 decembrie, Comisia a adoptat doua propuneri de directive cu privire la garantiile pentru continutul digital (muzica in regim de streaming, jocuri pe dispozitive digitale etc.) si pentru vanzarea de bunuri online (electronice, haine etc.). Cele doua directive vor facilita furnizarea de continut digital si bunuri in toata Europa, dar adoptarea lor si transpunerea in legislatia autohtona poate dura 2-3 ani.

Astfel, vanzatorii online vor putea cere daune persoanei juridice din lantul de tranzactii, care e responsabila pentru neconformitatea produselor. Iar consumatorii vor beneficia de un nivel mai ridicat de protectie, datorita inversarii sarcinii probei: pe toata durata perioadei de garantie (2 ani), consumatorul va putea cere banii inapoi, fara a fi obligat sa demonstreze ca defectiunea exista deja in momentul livrarii produsului. In prezent, garantia comerciala este optionala: in primele 6 luni de la cumparare, consumatorul nu trebuie sa dovedeasca neconformitatea, se considera ca aceasta a existat la data cumpararii. Intre 6 luni si 2 ani, lipsa conformitatii trebuie dovedita de consumator.

Cele doua propuneri au drept tinta principalele obstacole in calea e-commerce-ului transfrontalier in UE:

  • fragmentarea juridica a legislatiei in materie de contracte de consum
  • costurile ridicate produse de aceasta fragmentare in cazul intreprinderilor (mai ales IMM-urilor)
  • nivelul scazut de incredere a consumatorilor atunci cand fac cumparaturi online din alta tara

Leave a reply