Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Jeff Bezos, despre cum sa-ti faci planuri de viitor in vremuri incerte

A face planuri de viitor din pozitia de lider este ceva dificil, mai ales in contemporaneitatea marcata de pandemia COVID-19 si de schimbari majore la nivel de business, citim pe inc.com. Numeroase variabile iti pot da planurile peste cap, iar mediul de afaceri este puternic afectat. Luna trecuta, la intalnirea anuala a actionarilor, Jeff Bezos (foto, CEO-ul Amazon) a fost intrebat cum isi face el planuri de viitor pe termen lung, in aceasta perioada. Raspunsul lui a inclus o intrebare simpla, dupa care se ghideaza: „Ce nu se va schimba?”.

„Sigur ca multe lucruri vor evolua, in urmatorii 10 ani; tehnologia se va schimba. In aceasta perioada de timp, va evolua semnificativ mai ales tehnologia legata de machine learning. Dar mereu incurajez oamenii, cand vorbesc de 10 ani, sa isi puna intrebarea «Ce nu se va schimba?». Aceasta este cea mai importanta intrebare. Poti construi strategii in jurul lucrurilor care vor ramen stabile in timp. In aceasta viziune pe 10 ani, la Amazon sunt cateva lucruri care nu se vor schimba. Unul dintre ele – poate cel mai important – este ca vom ramane obsedati de clienti si nu de competitori. Vom lucra la mentinerea acestei culturi organizationale”, a explicat Bezos.

Prin urmare, pentru a-ti face planuri de viitor pentru compania ta, concentreaza-te pe urmatoarele 3 zone cheie:

  1. Scopul – motivul pentru care te-ai apucat de afacerea ta online nu s-a schimbat doar pentru ca situatia mondiala este dificila; da, poate ti-ai schimbat strategia, pentru a te adapta nevoilor clientelare si ale echipei tale pe timp de pandemie, dar motivul pentru care ai devenit antreprenor a ramans in picioare; axeaza-te pe el atunci cand faci planuri.
  2. Prioritatile – analizeaza ce e important acum pentru afacerea ta, indiferent de circumstantele in continua schimbare, si concentreaza-te pe aceste valori si prioritati.
  3. Oamenii – cultura interna a companiei are la baza decizii legate de valorizarea oamenilor, deci dezvolta un set intern de reguli care iti va ajuta echipa sa aiba succes pe termen lung (apropo de interactiune si incredere, de exemplu).

Leave a reply