Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Venko.ro

 

Marketplace-ul Venko.ro a aparut recent, in februarie 2023, si vinde online produse bio – alimente, produse cosmetice si de infrumustare, parfumuri si produse pentru casa. Simona si Rares Savu (foto, Specialist dezvoltare web si Administrator Rarsim Novus SRL) ne-au povestit ca 77% dintre utilizatori acceseaza site-ul de pe mobil, ca 65% dintre comenzi sunt facute de pe dispozitive mobile si ca isi promoveaza marketplace-ul de prouse bio via Google Ads, Facebook, Instagram si TikTok. Aflati mai multe, in intreviul care urmeaza!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Simona si Rares Savu: Am ales un nume reprezentativ si usor de retinut. In limba esperanto, „Venko” inseamna „victorie”. Suntem increzatori ca vom reusi si vom fi invingatori prin prezenta noastra online si prin promovarea produselor de origine naturala, mai exact produse care contin ingrediente sau aditivi sintetici/artificiali in proportie extrem de mica/deloc.

De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Activam in domeniul online de cativa ani buni si avem experienta in crearea de site-uri si magazine online. Analizand acest domeniu de business, am observat nu exista un marketplace dedicat, ca pe partea de produse bio/eco/vegane. Astfel, de la idee pana la punerea in practica, a fost un singur pas.

Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere? Ati pornit la drum i?
Totul a pornit de la o nevoie personala. Odata cu venirea copiilor nostri pe lume, am intampinat dificultati in a avea cine sa ii supravegheze cand noi eram la serviciu. Asa ca am cautat solutii pentru lucrul de acasa. Deci din aceasta nevoie personala s-a nascut un business la care lucram amandoi, pentru a-l dezvolta an de an.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Rares are o experienta de peste 10 ani in domeniul vanzarilor. Iar participarea la o serie cursuri de marketing (in Romania si Austria), cu traineri de talie internationala, ne-a ajutat destul de mult in luarea deciziilor si increarea viziunii de dezvoltare a unui business.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantar?
Investitia noastra a fost mai mult din punct de vedere tehnic. Avand in vedere ca ne ocupam cu dezvoltare web (ca activitate de baza a firmei noastre), am realizat marketplace-ul si am contactat parteneri pentru colaborare. Pentru o perioada, toata marja noastra va fi directionata catre promovarea site-ului si a brandului.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Da. La inceput ne-am lovit de negativismul celor din jurul nostru. Totusi, sprijinul din partea celorlalti a venit pe parcurs si putem spune acum ca am reusit sa ajungem la un echilibru. Speram sa il mentinem si mai ales sa reusim sa urcam mai usor treptele care urmeaza.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ca avantaje, am puncta posibilitatile mari de dezvoltare si faptul ca iti poti alege programul de lucru, zilele libere si ritmul in care lucrezi. Iar ca dezavantaje, am enumera faptul ca trebuie sa iti asumi riscuri, ai parte de o doza de stres, nu ai niciodata garantia ca drumul ales este cel care iti va aduce cu siguranta succesul. Dar trebuie sa fii increzator, perseverent si sa crezi in ceea ce faci.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta sunt persoanele care adopta un stil de viata sanatos, ne adresam celor care cauta si se informeaza despre produsele alimentare si/sau de ingrijire eco/bio, produse cat mai naturale, ecologice.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
In acest moment, in portofoliul nostru se afla produse alimentare (alimente bio pentru copii, batoane, biscuiti, snack-uri, cereale, piure-uri), produse cosmetice (creme, lotiuni, seruri, sampon, gel de dus, uleiuri de corp, produse pentru igiena orala), produse de infrumustare (ruj, primer, balsam pentru buze), parfumuri pentru femei si barbati si produse naturale pentru casa. Toate sunt furnizate de parteneri cu experienta pe piata, reuniti intr-un singur loc, unde clientii nostri pot alege dintr-o varietate mare de produse. In cativa pasi simpli, pot achizitiona produsele dorite de la mai multi furnizori deodata, intr-o singura comanda.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Nisa aceasta pe care ne-am axat (produse bio) este competitiva, insa Venko este singurul marketplace de acest tip existent pe piata romaneasca.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
Vizitatorii si comenzile difera, in functie de perioada. Totusi, prin promovare pe canalele de social media si pe alte cai online, avem grija ca utilizatorii sa gaseasca usor atat site-ul nostru, cat si produsele bio cautate.

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovam site-ul printr-un mix de marketing, unde includem Google Ads, Facebook, Instagram, TikTok.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Gestionam in-house zona de Facebook. Este importanta, desi nu este o zona care sa genereze vanzari importante. Totusi, este locul unde ne promovam produsele via imagini, video si text, prin care le prezentam calitatile si avantajele. Campaniile platite pe Facebook le facem ocazional, axandu-ne in special pe alta zona de advertising pe care o consideram mai utila.

Aveti versiune de mobile?
Da, bineinteles. Site-ul nostru are un design responsive, astfel incat utilizatorul sa acceseze cat mai simplu si rapid meniul si sa ajunga la produsele cautate cat mai repede. Suntem constienti de importanta mobile-ului in comportamentul actual de consum al clientilor si cautam permanent solutii pentru a-l optimiza. In momentul de fata, 77% dintre utilizatori acceseaza site-ul nostru de pe mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
In jur de 65% dintre comenzi sunt inregistrate de pe dispozitivele mobile, astfel ca accentul nostru pentru experienta utilizatorului pe partea de mobile este o prioritate constanta pentru noi.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In mod sigur, anul in curs va fi in crestere, avand in vedere ca este primul an. Suntem increzatori si pe viitor ca, aplicand strategiile de dezvoltare din planul de afaceri stabilit, vom creste in continuare. Tinta principala este stabilirea si dezvoltarea brandului nostru pe piata online si oferirea de produse si servicii de calitate tuturor clientilor si partenerilor nostri.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cheltuielile pot fi reduse intr-o oarecare masura prin optimizarea si automatizarea proceselor. De asemenea, prin brand awarness, insa aceasta vine dupa o perioada in care trebuie sa-ti impui mai intai brandul pe piata. Apoi, brandul fiind cunoscut, automat cheltuielile se reduc.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
In mediul online trebuie sa fii la curent cu toate noutatile care apar in domeniu, sa pastrezi o imagine fresh si atractiva (mai ales pentru generatiile tinere), iar site-ul sa fie foarte usor de folosit. Mai concis, trebuie sa tinem pasul cu tehnologia si cu publicul nostru.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Colaboratorii nostri au libertatea de a-si alege partenerul/partenerii de curierat cu care lucreaza, astfel incat greutatile care tin de livrarea produselor sa fie la limita inferioara.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Cautam sa aducem cat mai multe branduri pe marketplace, pentru a oferi o gama cat mai  larga de produse de calitate. Dorim sa stabilim si sa creem o comunitate de oameni interesati de sanatate si grija fata de mediul inconjurator. De asemenea, ne dorim sa mentinem tendinta ascendenta a vanzarilor, an de an.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply