Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu TravelMakerTours.com

Site-ul travelmakertours.com exista in forma actuala din 2016 si apartine companiei TravelMaker (care implineste 15 ani de activitate, in 2020). Magazinul online vinde programe turistice turistilor straini care viziteaza Romania, este in limba engleza si vinde online peste 30 de excursii cu plecare din Bucuresti si itinerarii incepand de la o jumatate de zi si pana la mai multe zile in tara. Dan Penciu (foto, Director TravelMaker Bucharest Tours) ne-a povestit care a fost originea acestor pachete turistice autohtone, de ce nu a investit foarte multi bani la inceput de drum si cat la suta dintre vizitele pe site se fac de pe dispozitive mobile. Nota bene: interviul a fost realizat in luna ianuarie, inainte de pandemia COVID-19.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Dan Penciu: Timp de mai multi ani, am vandut excursii in Romania prin intermediul site-ului www.bucharestcitytour.com, un domeniu generic care ne-a ajutat sa vindem cu succes. In timp insa ne-am dat seama ca strainii erau incantati de serviciile noastre, insa putini erau cei care stiau numele firmei. Astfel incat, in 2015 am decis sa dezvoltam un website sub domeniul www.travelmakertours.com, pentru a populariza brandul si a transmite exact ceea ce facem.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am infiintat firma in 2005, din dorinta de a oferi servicii de rezervare online pentru hoteluri din Romania. La momentul respectiv, booking.com era la inceput de drum si era destul de greu sa faci o rezervare la un hotel in Romania pe Internet. Majoritatea rezervarilor se faceau prin telefon. Intr-un an de zile, aveam incarcate pe site tarifele de la peste 400 unitati de cazare din Romania, insa business-ul nu era atat de profitabil in raport cu munca depusa. Prin anul 2007, am facut o rezervare pentru un cuplu de americani, la hotelul Marriott, si m-au intrebat daca pot sa ii ajut cu rezervarea unei excursii cu ghid la castelul Bran. Am cautat o oferta viabila timp de vreo 2-3 zile pentru ei si mi-am dat seama cat de greu era la acel moment pentru cei care ne vizitau tara sa rezerve o excursie din Bucuresti, chiar si pe Valea Prahovei. Astfel, m-am gandit ca ideea de a crea, promova si comercializa programe turistice pentru strainii care calatoresc in mod individual (nu neaparat in grup organizat) ar putea fi una profitabila. Conceptul nu este unul nou si exista astfel de servicii (sightseeing tours) in toate orasele mari ale lumii.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Nu sunt genul temerarului care lucreaza singur. Am incercat sa-mi validez ideea discutand cu cat mai multi prieteni si, in final, m-am asociat cu unul dintre ei, care parea la fel de entuziasmat ca si mine. In plus, avea si calitati, si cunostinte de care aveam nevoie in acel moment si pe care eu singur nu le detineam. Dupa 15 ani de business, pot sa spun ca un partener la fel de interesat ca si tine este cel mai bun lucru care ti se poate intampla si usureaza atat analiza optiunilor, cat si luarea deciziilor.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am absolvit doua facultati cu profiluri cum nu se poate mai diferite (ingineresc si economic), dar nu am invatat nimic despre antreprenoriat in niciuna dintre ele. Tot ce am invatat despre afaceri, am invatat dupa infiintarea firmei.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Nu am investit foarte mult la inceput din cel putin doua motive: pentru ca nu aveam si pentru ca nu am vrut sa pierd foarte mult, daca ideea s-ar fi dovedit gresita. Obtinerea finantarii pentru o afacere la inceput de drum este destul de dificila chiar si acum, dupa 15 ani. Ideile geniale primesc imediat finantare, dar daca ideea ta nu vine cu ceva nemaipomenit de inovativ sau cu o posibilitate de profit mare si imediat, investitorii nu se inghesuie.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
M-am lovit de un milion de bariere, dar cred ca asta este cursul firesc al invatarii in antreprenoriat. Rezolvi o problema, vine urmatoarea. In viata unei firme, ai parte de incercari in fiecare zi si, de multe ori, obosesti luand tot felul de decizii.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca sunt oameni facuti pentru a fi antreprenori si oameni facuti pentru a fi angajati. Niciuna dintre variante nu este rea, daca ti se potriveste tie. Eu am profil de antreprenor, insa au existat cel putin cateva momente in ultimii 15 ani cand mi-as fi dorit sa fiu doar angajat. Antreprenorul are parte de o presiune extraordinara, greu de imaginat de catre angajati, insa senzatia de libertate si autodeterminare compenseaza pentru asta. A avea propria afacere inseamna a accepta sa fii responsabil si raspunzator, sa inveti tot timpul si sa ai acea neliniste continua care te ajuta sa cresti si sa evoluezi.

Care este publicul tinta al site-ului?
Piata noastra tinta sunt turisti straini care sunt deja in Romania sau urmeaza sa o viziteze.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca, fiind prima companie din Romania care ofera programe turistice pentru turistii straini individuali, avem capacitatea si hotararea de a livra ceea ce promitem. In cei 15 ani, nu am abandonat niciun client care a facut rezervare la noi pe site.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cele trei lucruri care ne caracterizeaza: small groups (operam doar tururi in grup restrans, pentru ca vrem ca fiecare turist sa beneficieze de atentie sporita si o experienta la superlativ); friendly local guides (ne selectam si ne antrenam ghizii pentru a deveni prietenii turistilor pe care ii servim); we care (incercam sa controlam cat mai bine orice aspect al excursie, de la contactare/rezervare si pana la feedback, pentru a ne asigura ca experienta turistului strain se ridica la nivelul asteptarilor sale).

De unde va cumparati pachetele de servicii?
Toate pachetele de servicii/produsele prezentate la noi pe site sunt furnizate cu mijloace de transport proprii si cu ghizi de turism angajati de compania noastra. Tinem la acest lucru pentru ca vrem sa controlam calitatea serviciilor furnizate.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?

Vindem folosind toate canalele specifice activitatii noastre. In afara de vanzarea directa (la biroul nostru din zona Centrului Vechi, la telefon sau online, direct pe www.travelmakertours.com), vindem prin intermediul unitatilor de cazare din Bucuresti, a agentiilor de turism situate central si a platformelor internationale de vanzare de tururi si activitati.

Cati angajati aveti?
In acest moment, avem 13 angajati.

Cum va merge in perioada asta?
Turismul in general si mai ales turismul de incoming (cei care ne viziteaza tara) este caracterizat de fluctuatie sezoniera accentuata. Cu toate acestea, in cazul nostru, diferenta dintre sezon de varf si extrasezon nu este una dramatica, turistii individuali vizitand Bucurestiul din ce in ce mai mult si in iarna, primavara sau toamna. Avem mai putini vizitatori pe site si vanzari mai mici decat vara, dar se mentin la un nivel acceptabil.

Ati participat la Black Friday 2019?
Anul trecut nu, dar am mai facut incercari de acest gen in trecut. Din pacate, nu am observat o tendinta de a cumpara un program turistic doar pentru ca este la reducere, de Black Friday. Turistii cumpara in momentul in care si-au finalizat planurile de calatorie si stiu cand vor sa ajunga in Romania si nu cumpara doar pentru ca este la reducere.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Perioada Sarbatorilor de iarna este una de varf pentru turismul de incoming si numarul turistilor straini din Bucuresti este foarte mare. In consecinta, am avut vanzari destul de mari de Craciun si de Anul Nou.

Cum si unde va promovati site-ul?
In ultimii 5 ani am investit continuu intr-o campanie din ce in ce mai complexa de reclama in Google. In al doilea rand, ne promovam website-ul in toate reclamele online si offline, in toate publicatiile in care suntem prezenti. O atentie deosebita acordam procesului de SEO, publicand periodic si constant noi articole de interes pentru turistii straini, pe blogul nostru.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagini dedicate afacerii pe Facebook, Instagram, LinkedIn, TripAdvisor, etc. Suntem conectati in fiecare moment cu turistii si clientii nostri prin intermediul acestor platforme si investim ocazional in campanii de promovare a unor produse turistice sezoniere.

Aveti versiune de mobile?
Website-ul este responsive si vizitat in acest moment, in procent de peste 60% de pe dispozitive mobile. Din ce in ce mai mult, ne gandim la utilizatorii mobile atunci cand aducem imbunatatiri site-ului.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ultimii ani au insemnat crestere continua pentru TravelMaker si speram sa incheiem si acest an cu o crestere in jur de 10% fata de anul precedent.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca este foarte important sa cautam in mod constant cea mai eficienta cale de promovare. Sunt multiple posibilitati de promovare si in industria noastra, ca si in alte domenii, insa este extrem de greu de identificat cea mai efectiva dintre ele. Asa cum se spune, jumatate din bugetul de marketing este aruncat pe geam, problema este ca nu stim care jumatate. In al doilea rand, as mentiona o continua negociere a tarifelor cu furnizorii si partenerii (procesatorii de plati cu cardul, firmele de curierat acolo unde este cazul, etc.).

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Nu as putea spune ca avem provocari din partea mediului online autohton, pentru ca piata noastra tinta este formata aproape exclusiv din vizitatorii straini.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planurile de viitor sunt legate de imbunatatirea continua a website-ului, pe mai multe planuri: ergonomie, descrierea produselor, SEO, etc. Avem multe modele foarte bune de urmat printre cei care fac acelasi lucru ca si noi in alte destinatii turistice si invatam zilnic lucruri noi, pe care vrem sa le implementam, daca se poate a doua zi, pe site.

Leave a reply