INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ToderascuArtizan.ro
Cosuri, mobilier si obiecte de artizanat din nuiele de rachita impletite manual – asta vinde online ToderascuArtizan.ro. Lansat recent, in martie 2020, magazinul online a fost „un vis implinit si a trecut prin toate fazele de incubatie, de la vanzarea la targurile locale, de mesteri populari, interviuri la radio, TV, presa scrisa si online, crearea unei pagini de Facebook, apoi a unui blog”, ne-a povestit Tudor-Alexandru Toderascu (foto st., Fondator si Owner ToderascuArtizan.ro). Alaturi de tatal sau, Lilian Toderascu (foto, Fondator si Owner), imparte actionariatul afacerii cu traditie familiala: 3 generatii sunt experte in astfel de impletituri din nuiele. Descoperiti mai jos care este sursa nuielelor folosite, cat la suta dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile si ce planuri de viitor au cei doi fondatori!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Tudor-Alexandru Toderascu: In anul 2007, am deschis impreuna cu tatal meu firma Toderascu Artizan & Company SRL, care porneste de la numele nostru de familie („Toderascu”, pe stilul american), „artizan” (de la natura produselor care le realizam, obiecte impletite din nuiele de rachita) si „company” (pentru continuitatea altor membri, care se vor adauga in timp, afiliati acestui proiect), in urma dorintei tatalui de a-mi face cadou de majorat un inceput in viata de adult. Recunosc ca a fost un cadou placut, dar – in acelasi timp – coplesitor; dar acesta este stilul tatalui meu, de a te pune sa mananci o prajitura sub un dus rece, ca sa intelegi viata. Site-ul s-a transformat in toderascuartizan.ro.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
In cazul nostru nu este o idee de business, ci un mod de trai si-un mod de-a fi, datorita traditiei impletiturilor din nuiele de rachita pe linie paterna, transmisa prin sange de 3 generatii. Modelul in sine este experienta acumulata de generatii si educatia pe care o primesti din momentul nasterii si continua permanent, deci este un mod de trai si un mod de-a fi.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am fost educat sa am propria afacere, asa cum tatal, bunicul si strabunicul erau meseriasi si erau independenti, fiecare a adus imbunatatiri mestesugului de impletituri din nuiele de rachita (prin inovatie si creatie). Mi-a venit randul sa vin cu ceva ce reprezinta generatia mea – un magazin online. La drum am pornit cu tatal meu, care in continuare ma sustine si este implicat in acest proiect.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Tot ce am invatat ca si antreprenor este ceea ce a fost de la tatal meu si autodidact. Cunostintele de baza in antreprenoriat le-am imbunatatit permanent, pentru a aduce produse adaptate vremurilor actuale.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit banii castigati din propria afacere si de la rude si prieteni care au crezut in noi. Nimic nu este usor, dar se poate, daca crezi in ceea ce faci.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cel mai mult m-am lovit de toate barierile juridice pe care trebuie sa le stii, sa le aplici si de adaptarea permanenta pe piata. Le-am depasit cu multa perseverenta, desi sunt destule momente si de dezamagire sau de a te lasa pagubas.Totul este intre doi termeni: agonie si extaz.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul major este ca esti liber sa-ti faci propriul tau program, chiar daca – de cele mai multe ori – muncesti mai mult decat atunci cand esti angajat. Eu, personal, nu am fost niciodata angajat, stiu doar sa fiu proprietarul afacerii mele. Castig atat cat reusesc sa realizez, trebuie sa intrunesc multe abilitati pentru a reusi, cateodata depind si de noroc, dar viata asta este ca un dat. Altceva nu-mi doresc sa fac, desi intr-un moment de deznadejde am incercat sa ma angajez si nu am fost acceptat, din cauza educatiei pe care o am, de om liber si antreprenor. In concluzie, nu am o mentalitate de angajat. Dezavantajul de a fi antreprenor este ca traiesti tot timpul periculos, fara un venit previzibil, fara un program previzibil si iti asumi mereu riscuri, sperand mereu sa iti iasa, ceea ce este destul de greu pentru familie si cei ce ma inconjoara.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta este cel educat si care intelege ce inseamna cu adevarat un produs impletit100% manual din nuiele de rachita, rezistent in timp, care nu se demodeaza si nu – in ultimul rand – este biodegradabil si eco-friendly.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca la Toderascu Artizan noi chiar impletim nuiele de rachita si, daca iti doresti un produs natural impletit, aici chiar il gasesti, intr-un singur loc. Sau il putem realiza dupa preferintele tale. Ne plac provocarile si suntem in stare sa le realizam.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem materii prime proprii, atelier propriu, oferim garantie, service, reproducere, reparatii si reconstituire produse, toate intr-un singur loc.
De unde va cumparati produsele?
Le producem in atelierul propriu, cu materiale produse in plantatia proprie, cu experienta acumulata de generatii.
Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Vanzarea o facem direct de la atelier, prin comanda telefonica sau pagina de Facebook si – in viitor – speram sa crestem pe comertul online, adica site-ul toderascuartizan.ro.
Cati angajati aveti?
Deocamdata muncim doar eu si tatal meu. In acest moment reusim sa onoram comenzile cerute de clientii nostri.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Cu pandemia COVID-19, a cazut in cap. Vizitatori sunt pe site, gasind noutati si lucruri frumoase, dar achizitia probabil o amana pentru timpuri mai bune.
Veti participa la Black Friday 2020?
Nu participam la Black Friday sau genul acesta de evenimente, nepotrivindu-se domeniului nostru de activitate. Sunt produse realizate exclusiv manual si cu o mare incarcatura de valoare.
Cum si unde va promovati site-ul?
Prima promovare este ca exista la o simpla cautare pe Google. Ne promovam in acelasi timp pe Facebook, Instagram, din gura in gura (cu ajutorul clientilor multumiti, bloggerilor, arhitectilor si piesagistilor).
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook de 7 ani si o administrez singur. Este un canal important, vin foarte multi clienti din zona aceasta. Am crescut organic, fara plati, pana in acest moment.
Aveti versiune de mobile?
Avem un web responsive, pentru a fi adaptat nevoilor clientilor nostri.
Cate dintre comenzile voastre din de pe dispozitive mobile?
Un procent de 60% vin de pe dispozitivele mobile, de la clientii nostri (public in proportie de 85% feminin).
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
La cum este situatia in acest moment, dorim sa incheiem la fel ca anul trecut.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Facand o selectie dura a produselor care nu sunt rentabile, ca sa nu consume resurse aiurea.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
SEO este o provocare (pentru a fi gasit de clientii potriviti) si recunoasterea unui produs autentic impletit in Romania.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Deocamdata nu putem spune ca am avut probleme, asta pentru ca am avut o politica si strategie sanatoasa de colaborare, atat cu curierii, cat si cu clientii.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa fim cel mai important magazin online de impletituri din nuiele de rachita, pentru ca noi chiar impletim nuiele de rachita in Romania si asta ne ocupa tot timpul.
Leave a reply