Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ThePlant.ro

 

Sectiunea de magazin e-commerce a site-ului ThePlant.ro a fost lansata in decembrie 2020 (inainte de shop-ul online a functionat prin Instagram si Facebook) si vinde pe Internet plante presate si inramate, decoratiuni care sunt in voga de ceva timp. Alma Cazacu (foto, Fondator ThePlant.ro) ne-a povestit care sunt atuurile afacerii ei virutale care activeaza pe o piata unde concurenta e foarte mica momentan, ce probleme are cu transportul coletelor ei fragile si de cati ani nu a mai avut o vacanta adevarata (adica deconectata de la laptop). Descopera mai multe in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alma Cazacu: Am cautat un nume catchy, care sa poata functiona si pentru nevorbitorii de limba romana. Inseamna „planta”  🙂 si doream sa fie un echilibru intre a spune ce facem, dar a ne si lasa libertatea sa cream produse noi.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea mi-a venit dintr-un film – „The Girl with the Dragon Tattoo”, unde unul dintre personaje primeste in fiecare an, de ziua lui, un tablou cu o planta presata si umple un perete cu multe simboluri. In timp, am strans plante presate, intai pentru mine; cand am stat mult in casa (in primavara lui 2020), le-am regasit si am zis sa le dau si altora din aceasta bucurie de a avea plante presate cu diferite semnificatii, expuse in casa sau la birou. Ca model, am inceput sa urmaresc business-uri din Franta, care acolo merg foarte bine (unul dintre ele are un shop deschis chiar in Galeriile Luvrului).

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Imi place sa fac lucruri cu mainile mele si, ca sa nu ramana la nivel de hobby, am construit aceasta latura comerciala. In plus, imi doream sa invat sa vand mai bine, sa lucrez cu social media, sa stiu cum functioneaza un shop online. Am fost de la inceput sprijinita de toata familia, partenerul meu pe latura tehnica, parintii m-au ajutat cu presele, cu ramele, chiar si cules de plante uneori, iar fata mea a invatat sa faca si ea tablouri (dar le pastreaza in camera ei, nu vrea sa le vanda).

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am fost autodidacta. 🙂 La facultate am studiat film, unde trebuia sa ne producem singuri proiectele, iar apoi am devenit freelancer in motion design si a trebuit sa invat sa „ma vand” tot singura. Recunosc ca ma tot gandesc sa fac cursuri de marketing, pentru a compensa ce nu am invatat structurat. Ca paranteza, am imbinat si partea de motion cu plantele, realizand animatii stop-motion pentru The Plant.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am incercat sa investesc putin la inceput, ca sa vad cum merge, asa ca am folosit bani din economii. Planul este sa mai introduc produse noi, care presupun costuri de productie, pe masura ce cresc vanzarile, astfel incat sa pastrez un echilibru.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cred ca cea mai mare problema este sa ajung la publicul tinta – imi doresc o crestere organica, fara sponsored ads, deocamdata, iar pentru acest lucru e nevoie de un efort mai mare, mai multa creativitate si un timp de asteptare mai lung.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cand ai propria afacere, ai mai mult control asupra timpului tau, ceea ce pentru mine este foarte important. Desi tot exista o dependenta fata de alti oameni, relatia cu clientii ofera o presiune mult mai mica a relatiilor de colaborare. Ca dezavantaj, eu nu am mai avut o vacanta reala, fara laptop, din 2010. Practic, muncesti mult mai mult cand ai responsabilitatea mentinerii business-ului.

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoanele care au o sensibilitate pentru plante, care isi doresc o apropiere de natura, chiar si atunci cand nu pot fizic sa fie in mijlocul unei poieni sau in gradina. Mai sunt si cei care isi doresc o incalzire vizuala a spatiului in care locuiesc si inveselirea peretilor sau cei care doresc sa faca cadouri Home & Deco cu insemnatate si care vor sa transmita anumite mesaje simbolice cu ajutorul plantelor presate. Iar, ca statistici, in principiu peste 25 ani, 70-80% femei.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca isi doreste un anumit tablou, de exemplu o floare care ii aminteste de gradina bunicilor sau o planta mistica, pe care vrea sa o vada pentru a-si linisti sufletul. Lucram cu emotiile oamenilor. Partea buna a plantelor presate este ca nu au nevoie de grija plantelor in ghiveci, odata ce sunt presate raman asa pentru totdeauna.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Design-ul minimalist, calitatea si varietatea produselor face diferenta. Dar concurenta este inca foarte mica.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Le realizam noi, iar materialele le luam de la magazine locale si din natura. 🙂

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
SEO, Instagram, Facebook si site-ul ThePlant.ro.

Cati angajati aveti?
Deocamdata nu avem angajati.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Am avut destul de multe vanzari inainte de Craciun. Acum sunt vizitatori, dar inca nu avem comenzi (fiind primele zile dupa Anul Nou, nu e surprinzator).

Cum si unde va promovati site-ul?

Am avut 2 aparitii in presa, in rest folosesc promovarea pe retele sociale si urmeaza sa caut colaborari cu magazine fizice.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, dar nu are un reach bun, contul de Instagram este mai vizibil.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ jumatate.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Este foarte la inceput shop-ul online, are doar o luna de cand a fost deschis, dar a fost o luna infloritoare. 🙂

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Deocamdata lucrez doar online, cert este ca ajuta faptul ca nu am presiunea unei chirii de magazin stradal si a salariilor lucratorilor comerciali.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Reach-ul catre clienti noi a fost si este inca o provocare.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Grija pentru pachete (sunt fragile): a trebuit sa am un sistem rezistent de impachetare, pentru a nu risca sa se deterioreze daca sunt trantite, presate, etc.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Imi doresc dezvoltarea unui blog, pentru a oferi content separat de vanzarea produselor, dar strans legat de plante si, de asemenea, colaborari cu artisti locali, care vor fi promovate tot online.

Leave a reply