INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu site-ul Kuko.ro
Kuko.ro a aparut la jumatatea lui 2022, dupa aproape un an de la fondarea firmei, ne-a povestit Elena Bisca (foto, Cofondator Kuko.ro). Magazinul online vinde mobilier, decoratiuni si accesorii create manual, din lemn, metal si rasina epoxidica. Pe langa produsele din stoc, atelierul ei executa si piese la comanda, personalizate. Aflati mai multe despre afacerea pe care Elena o administreaza in familie (alaturi de sotul ei), in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Elena Bisca: „Kuko” inseamna pasiune, adica ceea ce ne motiveaza sa ne dezvoltam, sa cream obiecte unicat, care respecta cele mai inalte standarde de calitate.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit dintr-o joaca: mai exact totul a pornit cand i-am construit baietelului nostru o casuta in curte si ne-am dat seama ca ne place foarte mult sa lucram cu lemnul. Nu avem niciun model in domeniu, insa am studiat, am facut nenumarate teste si incercari, am primit ajutor din partea unor oameni cu experienta in domeniu si, in final, am ajuns la standardul de performanta pe care ni-l doream.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Si eu si sotul meu (caci impreuna am dezvoltat atelierul) ne-am dorit sa renuntam la munca de birou si sa facem ceva creativ. Fiecare piesa pe care o gandim (pornind de la o bucata de lemn „imperfect” si pana la rezultatul final) ne motiveaza sa ne dezvoltam si aducem, in fiecare zi, in fata publicului, obiecte de mobilier si decoratiuni diferite, unicat.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Din pacate, niciunul dintre noi nu a avut parte de o astfel de educatie, insa am invatat pe parcurs si continuam sa invatam, caci inca suntem la inceput de drum.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am fost foarte hotarati ca vrem sa reusim si am pus la bataie fiecare banut pe care il aveam, astfel incat sa ne luam minimul necesar, in atelier. Pe parcurs am mai cumparat diverse scule si echipamente, materii prime, consumabile, iar orice profit obtinut din vanzarea obiectelor create de noi a fost reinvestit in atelier.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Ne-am lovit de multe bairere de toate tipurile, insa de fiecare data am reusit sa le depasim studiind, invatand si cerand ajutorul unor oameni care au cunostinte in domeniu. Din fericire, mereu am gasit intelegere si ajutor, astfel incat sa ajungem la rezultatele dorite.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca cele mai mari avantaje sunt ca faci totul din pasiune si ca, indiferent cat de mult muncesti, stii ca o faci pentru propria dezvoltare. Toate acestea vin insa la pachet cu multe provocari, obstacole si mult mai multa munca decat la un job clasic.
Care este publicul tinta al site-ului?
Target-ul nostru este unul de nisa, mai ales in Romania. Avand in vedere tipul de produse pe care il comercializam, publicul vizat de noi este compus din oameni care apreciaza atat lemnul, cat si produsele lucrate manual, dar care nu fac rabat la calitate. Mai mult, faptul ca fiecare obiect facut de noi este unicat aduce un plus valoare, iar acest aspect se reflecta in pret.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
In primul rand, cel mai mare atuu al nostru este ca, pe langa obiectele din stoc, executam piese la comanda, personalizate. Relatia pe care o dezvoltam cu clientii este una foarte stransa si ne place sa intelegem ce isi doresc, astfel incat rezultatul final sa fie perfect, atat din punct de vedere al design-ului, cat si al calitatii.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In Romania, nu avem foarte multi concurenti, insa va pot spune ca design-ul fiecarui obiect, atentia la detalii si calitatea produsului final ne fac sa fim diferiti. Mai mult, asa cum spuneam mai sus, faptul ca executam produse personalizate este un mare atuu.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Produsele pe care le vindem pe site sunt facute de noi, in atelier.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Momentan, ne rezumam la mediul online, iar cu piesele mici (decoratiunile si accesoriile) am participat la niste targuri.
Cati angajati aveti?
In prezent, doar eu si sotul ne ocupam de productie.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Pentru noi este o perioada buna, avem comenzi, insa mai mult pentru produse personalizate.
Ati participat la Black Friday 2022?
In 2022, nu am participat, insa luam in considerare niste promotii de Black Friday 2023, pentru produsele din stoc.
Cum au aratat cifrele de Craciun 2022?
Luna decembrie a fost una foarte aglomerata pentru noi, am muncit extrem de mult, insa si rezultatele au fost pe masura.
Cum si unde va promovati site-ul?
Pana in prezent nu am promovat foarte mult site-ul, insa am facut cateva campanii pe Facebook si Instagram. Ne pregatim pentru o campanie de promovare, in viitorul apropiat.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea ?
Avem pagina de Facebook si ne-a ajutat destul de mult cand am facut campaniile de promovare. Momentan administram noi atat pagina de Facebook, cat si cea de Instagram, insa luam in considerare colaborarea cu un profesionist.
Aveti versiune de mobile?
Da, avem si versiune de mobile.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Avand in vedere ca cea mai mare parte dintre comenzi sunt pentru produse personalizate (pentru care clientii ne contacteaza telefonic), doar o mica parte dintre comenzi vine de pe dispozitive mobile.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Avand in vedere ca abia in 2022 am lansat site-ul, pentru anul curent credem ca vom avea o crestere exponentiala.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pentru noi, un magazin fizic nu intra in calcul momentan, pentru ca (in general) stocul de produse este foarte mic. Pentru noi, magazinul online reprezinta mai mult un motor de promovare pentru produsele executate la comanda.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este sa crestem vizibilitatea brand-ului si sa ajungem la publicul tinta.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Momentan, nu am intampinat probleme foarte mari, pentru ca trimitem prin curier doar produsele de dimensiuni mici. Cand trebuie sa livram mese, de exemplu, facem noi livrarea, ca sa ne asiguram ca produsele ajung la client in stare perfecta.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Planuim sa facem cateva campanii de promovare, pentru a creste vizibilitatea site-ului.
Leave a reply