Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu site-ul Cadouri-Unicate.ro

 

Magazinul online Cadouri-Unicate.ro vinde pe Internet decoratiuni din 2018, cand a aparut. Produsele sunt decorate manual pe lemn, sticla si ceramica, in cadrul atelierului RegaloArt, care produce si piese de mobilier din lemn netratat, din 2020 incoace. Simona Ioana Miclea (foto, Fondator RegaloArt Cadouri-Unicate.ro) ne-a povestit – in interviul de mai jos – ca in 2022 este are deja o crestere a vanzarilor de 30% YoY si ca site-ul e vizitat si de potentiali clienti din SUA, Canada, Austria, Moldova, Franta, Germania, Italia si Irlanda, nu doar din Romania.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Simona Ioana Miclea: Numele atelierului este legat de cuvantul „regalo” (care in spaniola inseamna „cadou”), iar „art” vine de la ideea de a face arta, atunci cand daruiesti un cadou. Pentru mine, RegaloArt inseamna – in primul rand – arta de a alege, arta de a oferi si arta de a impartasi creativitatea cu oamenii din jur. In 2016, invatam spaniola, eram fascinata de cuvintele melodioase  din aceasta limba si stiam ca impactul acestui cuvant are rezonanta pentru iubitorii de obiecte unicate.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a pornit de la dorinta de a arata si de a impartasi cu cat mai multi oameni creatiile mele, pe care (pana atunci) le realizam doar pentru prieteni, apropiati si familie. Cu timpul, mi-am dorit sa fac si bani din munca mea si, in timp, sa devina o afacere de familie. Modelul meu in acest domeniu este Annie Sloan, creatoarea vopselei cretate omonime, brand cu care si lucrez, de altfel, la aproape toate creatiile mele.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivul principal (si cel mai important) a fost dorinta de a experimenta cum este sa fii propriul tau sef si sa castigi material, facand ceea ce te pasioneaza. Am avut sustinerea familiei mele si feedback-ul clientilor mei.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Pot sa spun ca o parte din educatia mea antreprenoriala o am din facultate, din experienta mea de a fi antreprenor, in anii facultatii, la propria firma. Dar au fost si unele situatii in care a trebuit sa fiu autodidacta.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
In anul 2018, cand am deschis magazinul online, lucram cu un program fix, la stat, iar banii pentru infiintarea magazinului i-am adunat din salarul castigat atunci. Suma investita pentru realizarea magazinului online a fost de 1.000 €, iar toate instrumentele si materialele folosite in atelier au fost achizitionate treptat, incepand din anul 2012. Pe langa bani, am investit timp pentru a invata pe cont propriu si a exersa aproape zilnic, pentru a ajunge la performanta dorita.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, la inceput, fiind mai putin cunoascuta, am lucrat mult la cresterea conceptului RegaloArt si la crearea de modele noi, pentru a avea tot timpul produse unicate. Au fost si inca mai sunt situatii pe care le gestionez din mers (birocratie, legislatie, necunoasterea publicului tinta, etc ). Gestionez cu calm, cu incredere in mine si in fortele mele toate situatiile care se ivesc.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Eu am experimentat ambele situatii; ca antreprenor, ai marea sansa de a fi tu insuti, de a construi ceva in care crezi si care iti va aduce, in timp, satisfactie financiara; ca angajat, ai toate sansele sa te plafonezi, mergand la un loc de munca sigur, care – de cele mai  multe ori – nu include creativitatea.

Care este publicul tinta al site-ului?
In general, femei (dar nu numai), cu varsta cuprinsa intre 25 si 65 de ani, oameni care prefera obiectele unicat si isi doresc o experienta premium.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Cele mai importante atuuri cred ca sunt unicitatea si diversitatea.

Ce aveti in plus fata de concurenta?
Avem produse de la 100 de lei, pana la 3.000 lei, astfel incat omul poate alege, in functie de nivelul lui financiar, ele fiind unicate, nerealizandu-se in serie. Avem diversitate si unicitate in magazinul nostru.

Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Produsele comercializate de RegaloArt sunt create de mine, in atelierul RegaloArt. Ele sunt unicate, facute cu dragoste si grija, si sunt cadouri mai putin comerciale. Piata produselor unicate este o piata de nisa in dezvoltare.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Produsele de pe site sunt cumparate de la diversi furnizori: corpurile de mobilier crud sunt aduse din Bucuresti, iar produsele mici le achizitionam online, de la furnizori specializati in astfel de produse.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Produsele sunt vandute prin intermediul magazinului nostru online si in mod direct, catre clientii fideli care revin pentru noi comenzi.

Cati angajati aveti?
Momentan, suntem 2 angajati.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna septembrie – n.r.)?
Noi suntem multumiti cu vanzarile din aceasta perioada, vizitatori sunt multi pe site, avem vizite din SUA, Canada, Austria, Moldova, Franta, Germania, Italia, Irlanda.

Ati participat la Black Friday 2021?
Nu am participat.

Cum au aratat cifrele de Craciun 2021?
La noi se vinde bine in perioada Sarbatorilor, fiind si destul de mult axati pe cadouri unicate.

Cum si unde va promovati site-ul?
Am facut promovare platita pe Google Ads, la inceputul anului 2022, iar acum ne promovam pe Facobook si Instagram. Avem si o promovare facuta pe site-ul oficial Annie Sloan Romania, la corpurile de mobilier.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, unde suntem activi zilnic si facem campanii platite cam o data pe luna.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem si versiune de mobile.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Marea majoritate a comenzilor sunt accesate de pe un telefon mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Anul 2022 este un an mai bun, avand o crestere de 30% fata de anul precedent.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In cazul nostru, noi ne ocupam de tot – de la aprovizionare, manipulare produse, crearea lor, sedinte foto, pana la creare de continut pe site, impachetarea si trimiterea comenzilor. Pe partea de mentenanta a site-ului, colaboram cu o firma IT.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este aceea de a te face cunoscut, atat pe plan local, cat si pe plan national.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pot sa spun ca suntem, in general, multumiti de firma cu care lucram, dar avem mare grija la impachetarea produselor, astfel incat sa ajunga in stare perfecta la destinatie.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pe site veti gasi tot timpul produse noi si unicate, iar pe viitor vom avea si o interfata noua.

 

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply