INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu SilverDecor.ro
Silverdecor.ro a aparut pe piata online autohtona in 2007 si vinde decoratiuni si elemente decorative, mobilier, corpuri de iluminat, tapet, parchet si profile pentru tavan. Andrei Ichim (foto, General Manager SilverDecor.ro) ne-a povestit cum a pornit pe drumul antreprenoriatului, ca pornit de la o investitie de 800 $, ce probleme are cu firmele de curierat si ce planuri de viitor are (o aplicatie de mobil compatibila IOS/Android). Descopera mai multe informatii in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andrei Ichim: Silver Decor este numele companiei, a fost lansat ca un site de prezentare si descrie foarte bine domeniul in care activam, drept dovada in momentul de fata sunt peste 15 companii care incearca sa faca ce facem si noi si au numele „Decor”.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit din Belgia si Anglia, tarile de unde importam produsele comercializate.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Spiritul antreprenorial, de la 14 ani am inceput sa dezvolt si sa extind afacerea tatalui meu.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am studiat management si marketing, dar in egala masura am invatat plecand de la baza in orice am facut, de la montaj si la vanzari, pana la administrare.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala a fost de 500 $ in site si o chirie lunara pentru un depozit si garaj, de 300 $.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Sincer, inceputul a fost usor, pentru ca eram singur in piata si cererea era destul de mare, imi aduc aminte ca nu exista un site de pe care sa ma pot inspira in domeniul amenajarilor interioare.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalul avantaj il reprezinta independenta financiara, ca dezavantaj pot sa spun lipsa timpului liber.
Care este publicul tinta al site-ului?
Persoane intre 25 si 50 de ani, studii superioare si un venit mediu stabil.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca reprezentam liderii mondiali in fiecare domeniu (profile decorative, tapet, parchet stratificat), asiguram livrare rapida si transport gratuit, asiguram montaj cu echipe autorizate si instruite de producator, factura si garantie reala.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In plus fata de concurenta, avem 3 magazine tip showroom, in care clientii pot studia produsele inainte de achizitie, experienta in domeniu de peste 29 de ani pe piata locala de amenajari interioare si brand-urile reprezentate in exclusivitate de noi, in Romania. Piata in momentul de fata se imparte intre produsele de calitate din UE si cele contrafacute din zona Asia.
De unde va cumparati produsele?
Belgia, Suedia, Cehia.
Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Site, Facebook, Instagram, YouTube.
Cati angajati aveti?
6.
Cum va merge in perioada asta?
Vanzarile merg foarte bine.
Ati participat la Black Friday 2019?
Da, participam la Black Friday inca din anul 2010.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
In crestere cu 15-20%, in functie de categorii.
Cum si unde va promovati site-ul?
Evenimente offline, Google AdWords, Facebook Ads, Instagram.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina oficiala de Facebook din 2009, lucru care se poate verifica, peste 24.000 fani reali, este destul de importanta pentru ca postam noutati si interactionam live cu potentialii clienti. De pagina se ocupa o agentie specializata in domeniu.
Aveti versiune de mobile?
Da.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent?
Speram sa avem o crestere reala de 15-18%.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Din hosting, administrare site si promovare.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Legislatia care se modifica mult prea des si traficul din Bucuresti.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Problemele cu firmele de curierat apar in momentul in care trimitem comanda in tara, in Bucuresti de cele mai multe ori livram noi, pentru a asigura livrarea rapida si in siguranta.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa dezvoltam o aplicatie de mobil compatibila IOS/Android.
Leave a reply