Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu SertarulCuSosete.ro

Sertarulcusosete.ro a aparut la inceputul anului 2019 si Andrei Adam (foto, Co-Fondator Sertarulcusosete.ro) spune ca, „desi nou pe piata online, inceputul este unul promitator si deloc lipsit de surprize placute”. Magazinul virtual vinde sosete pentru femei, barbati, copii, bebelusi, de lungimi si cu modele diferite, medicinale si antiderapante. Fondatorul site-ului e-commerce ne-a povestit cum a pornit afacerea alaturi de sotia lui,ce probleme intampina in relatia cu firmele de curierat si cum isi promoveaza magazinul.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andrei Adam: Denumirea site-ului a venit in urma unui brainstorming realizat impreuna cu familia, prietenii si cunostintele vechi si noi. Ne-am dorit sa reprezinte ceva familiar, usor de retinut si, de ce nu, locul unde cu totii ne pastram sosetele :).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
De idei nu ducem lipsa niciodata, asa ca ne-am gandit la un produs de care toata lumea are nevoie, in aparenta simplu si usor de gestionat. S-a dovedit a nu fi foarte simplu, din contra, sunt necesare multe cunostinte in domeniu, iar complexitatea lui ne-a surprins nu de putine ori.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dupa un an sabatic, perspectiva intoarcerii la un alt loc de munca, care sa nu fie al meu, nu a reprezentat neaparat o optiune. Asa am inceput o lista de „What to do next”… Am construit site-ul alaturi de sotia mea si impreuna muncim acum sa-l aducem acolo unde ne dorim atat noi, cat si clientii nostri sa ajunga.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Sunt autodidact de cand ma stiu si cred cu tarie ca nu e ceva ce nu se poate face, mai nou. Avem acces la atat de multe informatii incat e pacat sa nu le folosim in folosul nostru si al celor din jur. Pe langa asta, am avut ocazia de a face parte din echipe de management internationale puternice, unde am putut experimenta strategii cu bugete foarte mari. De asemenea, am avut si experienta lansarii unui start-up international, cu o investitie considerabila.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare? Ai investit mult?
Partea financiara este intotdeauna discutabila, niciodata nu e prea mult cand vine vorba de propriul business, atat din punct de vedere al resurselor financiare, cat si al celor legate de timp; acesta din urma mi se pare mult mai greu de controlat si gestionat. Banii, nu foarte multi, ii aveam de ceva vreme si trebuia oarecum sa le gasesc un rost. Greul a venit ulterior, cand am incercat sa ne gasim un alt sediu pentru depozit si cand cheltuielile de advertising au inceput sa fie mai mari.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cred ca barierele ni le punem singuri, dar in realitate ele pot fi depasite prin puterea unei munci consecvente si disciplinate, aici e mai greu… Am descoperit ca atunci cand lucrezi pentru tine, pentru propria afacere, trebuie sa dedici mult mai multe ore pe zi si sa renunti deseori la propriile placeri, hobby-uri, altfel nu cred ca se poate sa inaintezi atat de usor.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Exact ce spuneam mai devreme, avantajul este in primul rand ca lucrezi pentru tine, dar cum si cat o faci, aici e dezavantajul. Te astepti ca orarul flexibil sa insemne o cafea savurata dimineata sau o iesire cu bicicleta in timpul zilei, dar – de fapt – trebuie sa fii mult mai flexibil in a renunta la anumite placeri.

Care este publicul tinta al site-ului?
Incercam sa ne adresam tuturor categoriilor de varsta. Avem sosete pentru intreaga familie: femei, barbati, copii si chiar bebelusi. Iar daca doresti sa faci un cadou, am introdus si pe site-ul nostru conceptul de cutii-cadou, cu ajutorul unor parteneri din Londra. Aceste sosete te scot din anonimat, dar te si ajuta sa faci un cadou inedit.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca aici gasesc cam orice tip de soseta isi doresc. Si, daca nu reusesc asta, atunci suntem tot timpul deschisi spre noi sugestii si pareri. Parerea clientilor nostri este foarte importanta pentru noi si nu zicem asta doar de dragul de-a o spune, chiar dorim sa pastram o relatie cat mai apropiata cu ei si sa gaseasca in noi un partener de online shopping cu personalitate si dornic sa le rezolve orice cerinte legate de acest produs. Comenzile se livreaza repede, din stoc, acceptam retur in 14 zile si costurile de transport nu sunt exagerate. Incercam sa oferim avantajele oricarui shop online mare, dar fara sa obligam clientul sa astepte foarte mult dupa procedurile noastre interne.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Incepand de la sosete cu zornaitoare pentru bebelusi si pana la cele mai colorate sosete pentru adulti, chiar suntem magazinul online de sosete cu cea mai variata gama de produse. Pentru ca nu suntem limitati de sosetele produse de noi, pentru ca vindem sosete din foarte multe surse interne si externe, putem acoperi majoritatea nevoilor clientilor nostri. Concurenta este in crestere in acest domeniu, dar noi avem incredere ca strategia aleasa de noi se potriveste pietei din Romania.

De unde va cumparati produsele?
Providerii nostri provin atat din tara, cat si din strainatate (de exemplu, Polonia, Marea Britanie, Lituania, Italia, Slovacia, etc.). Urmeaza sa incheiem parteneriate si cu furnizori din alte tari, dar produsele sunt surprize, veti vedea la momentul potrivit.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Vindem doar prin intermediul domeniului SertarulCuSosete.ro. Reclama ne facem pe majoritatea canalelor online: Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Oath Platform, etc. Avem parte din produse listate si pe eMag Marketplace pentru moment si, in curand, pe cel.ro, compari.ro, glami.ro, etc.

Cati angajati aveti?
Nu suntem multi, dar avem mult chef de munca. Oricum cautam sa ne marim echipa, mai ales ca din toamna va incepe o perioada mult mai aglomerata si mai solicitanta in acest domeniu.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Nu ne plangem, dar e oricum loc de mai bine. Incepe vara, asa ca ne pregatim de sport afara si cum mai bine decat cu o pereche de sosete potrivite pentru aceste activitati? Pentru cei care au nevoie de mai multe informatii, am creat si o pagina de Blog, care sa vina cu informatii utile si pertinente.

Ati participat la Black Friday 2018?
Din pacate nu, SertarulCuSosete.ro era doar la faza de idee atunci, dar ne pregatim intens pentru anul acesta.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Revenim cu aceste informatii cand avem putin mai multa vechime, speram oricum ca trend-ul sa fie unul ascendent in permanenta si sa ne imbunatatim de la an la an.

Cum si unde va promovati site-ul?
Cum ziceam si mai sus, reclama facem pe canalele cunoscute de online advertising: Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Oath platform, etc. Avem experienta in acest domeniu asa ca nu colaboram cu nicio agentie. Efectiv strategia si implementarea este facuta in-house.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook si facem reclama platita. Noi administram intreg procesul si consideram acest tip de comunicare si reclama ca fiind destul de important pentru orice business online.

Aveti versiune de mobile?
Nu avem versiune dedicata mobile, dar site-ul este responsive, lucru extrem de important, considerand procentul mare de trafic de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Speram sa il incheiem peste asteptari si sa ne descurcam cat mai bine.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca este diferit pentru fiecare magazin, dar din experienta noastra trebuie facuta o analiza la orice genereaza cost, de la actiunile angajatilor si costul marfii, pana la reclama online. Credem ca fiecare aspect poate fi imbunatatit, procedurile de lucru pot fi optimizate, astfel incat timpii morti sa fie cat mai mici, in functie de volum se poate negocia cu fiecare provider, iar in ceea ce priveste reclama online se poate optimiza foarte mult, atat timp cat business-ul are un target foarte specific.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Nu sunt foarte multe fata de ce ne asteptam sa fie, oamenii adopta foarte repede lucrurile noi, atat timp cat vad o valoare adaugata. Mici probleme vedem la rata de adoptie a platii cu cardul, dar suntem convinsi ca acest lucru se va schimba in urmatorii ani.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nici aici nu putem spune ca sunt probleme majore, cred ca depinde de experienta fiecaruia. Noi incercam sa intelegem si firmele de curierat, si problemele cu care se confrunta ele, in acest fel este mult mai usor sa acceptam si sa trecem peste micile probleme operationale, care pot sa intervina. Desigur, exista particularitati de genul plata cat mai rapida a livrarilor cu ramburs sau livrarea coletelor fragile, dar aici cred ca este important sa gasesti partenerul care se potriveste cel mai bine nevoilor shop-ului tau. Depinde cat de des trimiti colete si de marimea acestora. Din punctul nostru de vedere, noi apreciem efortul depus de majoritatea firmelor de curierat autohtone, lucreaza la preturi extrem de mici fata de restul Europei, de aici si micile sincope in calitatea serviciilor oferite.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Foarte mari, bineinteles. Ne dorim in primul rand ca SertarulCuSosete.ro sa devina shop-ul de referinta si providerul principal cand vine vorba de sertarul cu sosete al fiecarui roman. De asemenea, pe viitor avem in vedere si lansarea altor site-uri din seria SertarulCu, asa ca poate ar fi bine sa ne urmariti indeaproape :).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply