INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Rockha.ro
Rockha.ro a aparut in 2018 si este un magazin e-commerce care vinde caiete si agende facute din hartie 100% ecologica (obtinuta din piatra) si instrumente de scris. Marius Ardelean (foto, Fondator Rockha.ro) ne-a povestit cum a pornit afacerea online inspirat de un articol din social media, cum a finantat acest business, la crestere YoY se asteapta in 2021 si cu ce companie de curierat colaboreaza cu succes. Descopera mai multe in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Marius Ardelean: Intreaga noastra activitate se desfasoara in jurul hartiei din piatra. Astfel ca am combinat cele doua denumiri si am obtinut „rock” („piatra”) + „ha” („hartie”), deci „Rockha”.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Era 1 martie 2018 si navigam pe o retea de socializare, cand am dat peste o stire conform careia exista hartie rezistenta la apa. Din curiozitate, am continuat sa citesc articolul si astfel am descoperit ca exista hartie din piatra.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
De mult timp visam sa imi deschid propria afacere, iar aceasta idee mi-a suras atat de mult incat am decis sa imi investesc timpul si resursele in a o dezvolta la adevaratul potential.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am participat la numeroase evenimente antreprenoriale in timpul facultatii, dar – in mare parte –am fost autodidact si am invatat din mers.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Primul meu loc de munca l-am avut la 16 ani, iar faptul ca stiam ca intr-o buna zi voi investi intr-o afacere m-a motivat sa fiu atent la raportul dintre cheltuieli si salarii si am reusit sa economisesc destul cat sa incep Rockha.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cred ca barierele ne fac drumul mai frumos. E in natura umana sa nu ne lasam afectati de aceste bariere si sa gasim variante de a le „ridica”. In viata, exact ca si in matematica, fiecare problema are cel putin doua rezolvari.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Din perspectiva propriei afaceri, responsabilitatile pot fi atat un dezavantaj, cat si un avantaj. La sfarsit de luna, tu esti responsabil de bunastarea catorva familii, astfel ca trebuie sa fii constient tot timpul ca trebuie sa ii pui pe altii inaintea ta. Odata cu aceasta responsabilitatea vin si castigurile si e o bucurie cand castigi mai mult decat ai sperat. Ca si salariat, munca se incheie dupa cele 8 ore, iar recompensa financiara vine indiferent daca ai avut sau nu cea mai productiva luna. Fiecare trebuie sa facem exact ceea ce credem de cuviinta, indiferent ca ai propria afacere sau esti angajat, fericirea ta si a celor din jur trebuie pusa pe primul loc.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul caruia ne adresam sunt iubitorii de natura, de produse inovative si de foarte buna calitate.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca ce se scrie pe o Rockha ramane pentru totdeauna.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Suntem singurii care producem agende din piatra aici, in Romania, si dezvoltam o gama de produse cat mai variata pentru B2C. Ne concentram atentia pe experienta prietenilor Rockha atat inainte, cat si dupa achizitie si ne preocupam activ de actiuni cu caracter social. Derulam actiuni de plantare de copaci si alte actiuni sunt acum in pregatire.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Agendele si carnetelele sunt produse de noi, iar articolele de scris le achizitionam de la furnizori autorizati.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Perioada martie 2020 – prezent a dus la o crestere cu peste 300% a comenzilor.
Ati participat la Black Friday 2020?
La Rockha nu facem reduceri decat o singura data pe an (candva in septembrie-octombrie) si avem grija sa nu ne sincronizam cu Black Friday. Nu suntem de acord cu reducerile false practicate de multi comercianti, astfel ca nu vrem sa avem de a face nimic cu acest eveniment.
Cum si unde va promovati site-ul?
Doar pe retelele de social media.
Aveti versiune de mobile?
Ne concentram atentia sa oferim cea mai buna experienta pe mobile, deoarece de aici vine cea mai mare parte a traficului nostru.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
75%.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ne-am propus continuarea cresterii cu cel putin 300% fata de 2020.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Sa urmareasca interesele clientului si sa prospecteze exact acele avantaje comune pe care magazinul le are si pe care clientul le cauta.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Fiind un produs nou, ne vedem nevoiti sa educam mai intai publicul si abia apoi sa ne concentram pe vanzare.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In peste 90% din cazuri livram prin TNT (FedEx) si suntem extrem de multumiti de colaborarea cu acestia. Ne consideram norocosi ca am evitat problemele legate de livrare, dar – in acelasi timp – ne luam si masuri de precautie si impachetam suplimentar produsele.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Piete externe si livrari in afara Romaniei.
Leave a reply