Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Rhizome.ro

Rhizome.ro a aparut in vara anului 2018 „din nevoia de a aduce ceva nou pe piata din Romania, pe segmentul de Fashion – articole vestimentare care respecta ultimele tendinte, realizate din materiale high-end, dar la preturi rezonabile”, ne-a povestit Ciprian Pasnicu (foto, Owner & Head of Design Rhizome.ro). Cititi interviul de mai jos pentru a descoperi cum a inceput afacerea virtuala (care tocmai si-a deschis si primul showroom fizic, in Bucuresti), ce companie de curierat recomanda din toata inima si cum a fost primul an de business pentru el.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ciprian Pasnicu: Numele brand-ului are o semnificatie spirituala pentru mine, reprezentand un moment dificil din viata mea, in care am  fost nevoit (chiar obligat de circumstante) sa schimb putin cursul  profesional, dar – in acelasi timp – sa raman in continuare pe segmentul de Fashion. Rhizome, ca traducere, ar insemna „the image of thought” si ar  fi foarte mult de povestit pe acest subiect…

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Cum am spus si mai sus, niciodata nu ma gandisem sa deschid un business, dar – intr-o mare masura – am fost nevoit. La momentul acela o vedeam doar ca singura solutie pentru mine sa fac ceea ce imi place. Dupa aceea totul a venit natural, de la sine. Si m-am gandit: „De ce nu?. Intotdeauna am fost bun pe ceea ce am facut cat timp am fost angajat, de ce nu as fi
suficient de bun sa lucrez pentru mine? Nu are ce sa fie gresit, imi trebuie doar incredere si minim 10 ore pe zi de munca, pentru a ajunge unde imi doresc sa ajung”.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Da, cu ideea de afacere am pornit singur la drum. Dar incepand de la primii pasi mi-am dat seama ca am nevoie de un sprijin si asa mi s-a alaturat la drumetie colega mea, Alexandra. Nici nu stiam incotro mergem, dar am mers tot inainte.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu, nu am avut parte de educatie antreprenoriala. Dar, in schimb, m-au ajutat foarte mult job-urile pe care le-am avut in trecut si am mai invatat pe parcurs din greseli. Si inca mai invat.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
N-am investit mult. Am pornit business-ul cu 8 modele de rochii, din care 5 nu s-au vandut deloc, 2 s-au comandat de cateva ori si unei rochii o sa ii multumesc toata viata. A avut un real succes, venind minim 10 comenzi zilnic pentru ea.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Singura bariera de care m-am lovit la inceput de drum au fost oamenii, neseriozitatea lor. Neavand posibilitatea sa deschidem la inceput un atelier, am inceput sa lucram comenzile prin colaborari cu diferite ateliere. Ne intarziau comenzile, nu le faceau cum trebuie, le faceau in graba sau nu le mai faceau deloc si trebuia sa caut rapid alt atelier, pentru a onora comenzile. Am avut multe nopti nedormite la inceput.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Un prieten bun de-al meu (si el antreprenor) imi spunea mereu o vorba: „Sa fii angajat este cel mai usor!”. Si mare dreptate avea… Ai 8 ore de stat la birou, dupa care pleci si esti liber sa faci orice doresti. Sa iesi in oras, sa te relaxezi sau sa te distrezi. Ca  antreprenor, lucrurile nu mai stau la fel… muncesti mai mult, nu te poti detasa complet de munca, dar in schimb statisfactia este mult mai mare.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al site-ului nostru sunt femeile cu varsta intre 30 si 40 ani (dar nu numai), femeile preocupate de imaginea si stilul lor, care isi doresc sa emane feminitate si eleganta.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Sunt putine persoanele care intra pe site-ul nostru si nu achizitioneaza. Iar cele mai multe ne raman cliente fidele, deoarece raman uimite de calitatea, design-ul si finisajele pe care le realizam vs. pret. Si pentru ca ne dedicam total clientelor noastre.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cum am mai spus, cel mai important lucru este calitatea materialelor si a finisajelor pe care le realizam, ceva de care putine brand-uri tin cont la momentul acesta. Din aceasta cauza si putini reusesc sa se mentina pe piata. Dupa aceea, un alt lucru important este designul produselor noastre.

De unde va cumparati produsele?
Toate materialele textile si accesoriile pe care le folosim sunt din Italia, Franta sau Grecia.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Tot ce tine de social media si diferite platforme online de designeri romani.

Cati angajati aveti?
La momentul actual avem 3 angajati, urmand sa ne marim echipa in viitorul apropiat.

Cum va merge in perioada asta?
Vanzarile noastre cresc de la o luna la alta, preconizam pentru lunile viitoare vanzari duble fata de vanzarile lunilor anului precedent.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu am participat pana acum, dar urmeaza sa ne pregatim pentru Black Friday 2019 cu „something big”. O sa lansam o colectie speciala pentru Black Friday, anul acesta.

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul este promovat pe toate retele de social media, ruland continuu campanii personalizate, de retargeting si newslettere.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Facebook-ul este cel mai important, de acolo venind cele mai mari vanzari, datorita campaniilor care ruleaza. Momentan toate acestea sunt administrate intern de catre noi, urmand sa colaboram cu o agentie, nemaiavand timpul necesar pentru a ne ocupa si de acest lucru.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem si versiune de mobile. Cele mai multe comenzi sunt realizate de pe mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Preconizam ca vanzarile anului vor fi cel putin duble fata de anul precedent.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Este greu sa ma pronunt in acest sens, deoarece noi tocmai ce am deschis si primul showroom fizic, in Bucuresti. Dar orice magazin online poate reduce costurile din campaniile platite. Sunt multi care cheltuie sume mari degeaba. Si din transport mai pot reduce cheltuieli, daca stiu sa isi negocieze un contract avantajos.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Promovarea. Sa convingi oamenii sa iti acceseze produsele, avand in vedere ca suntem atat de multi in momentul acesta si ne „canabalizam” uniii pe altii.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
De la bun inceput am colaborat cu SameDay si pot spune ca sunt foarte multumit. De putine ori am avut probleme, iar atunci au fost rezolvate de catre ei rapid. Recomand!

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa ne extindem la nivel european (momentam ne-am axat doar pe Romania), sa facem brand-ul cunoscut. Cu munca multa, o sa reusim.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me