Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Plantropic.ro

Plantropic.ro a aparut la sfarsitul anului 2019 si vinde pe Internet plante tropicale de apartament si o serie de ghivece speciale, realizate in colaborare cu ceramisti autohtoni. Catalina Marcu (foto, Owner Plantropic.ro) ne-a povestit, la finalul lunii septembrie, cum a pornit afacerea online (care era axata pe alta idee legata de plante, initial), ce fel de relatie are cu firma de curierat aleasa si care a fost cea mai complicata parte a afacerii. Aflati mai multe din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Catalina Marcu: Avand in vedere ca in principal comercializam plante tropicale de apartament, numele a venit firesc, in urma unui brainstorming in care ne-am dorit sa alegem un nume reprezentativ si scurt.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Prima idee a acestui business a fost de a face ceva diferit, de a furniza servicii de mentenata si distributie a unui sistem care pastreaza tot timpul anului plantele aromatice din bucatarie fresh (busuioc, menta, salvie, rozmarin, etc.). Ne-am dat seama ca alegem ceva specific si nisat, iar lipsa experientei in designul de produs ne-a facut sa ne largim orizonturile si sa ne gandim la plante de apartament.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia a venit din dorinta de a oferi plante de apartament care nu se gaseau in momentul respectiv pe rafturile magazinelor online sau offline si a de a curatoria o lista de plante care schimba total spatiul din propria locuinta sau adauga o pata de culoare, care te face sa intrebi de unde este planta aceea.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am urmat un liceu cu profil economic si am avut o profesoara dedicata de educatie antreprenoriala, careia ii multumesc ca a sadit aceasta samanta cand inca era devreme.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Din economiile de la salariu si, ulterior, din ceea ce incasam ca freelancer.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Din punct de vedere birocratic, lucrurile au fost simple, probabil ca cea mai complicata parte a fost cresterea in sine a afacerii, negocierile si discutiile cu furnizorii.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele popriei afaceri sunt flexibilitatea, posibilitatea de a-mi organiza activitatile si task-urile in functie de prioritati, dar si bucuria ca lucrez pentru mine. Totodata, exista riscul haosului, al timpului lucrat fara masura si al epuizarii.

Care este publicul tinta al site-ului?
Oameni pasionti de plante in general, arta, design interior, arhitectura si lista continua.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Daca intra pe site, sigur isi va da seama ca plantele disponibile sunt diferite fata de cele prezente pe alte site-uri sau magazine.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Livram in toata tara, alegem cu grija fiecare produs inainte de livrare si ambalare si incercam sa aducem plante noi cu fiecare import.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul online.

Cati angajati aveti?
1.

Ati participat la Black Friday 2021?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Prin Facebook & Instagram Ads.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem, incercam sa investim constant in campaniile de Facebook Ads, acestea fiind administrate de catre mine (sunt freelancer in comunicare).

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
50%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Sigur va fi in crestere.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Eficientizarea timpilor de lucru, setarea unor parametri de monitorizre a proceselor si operatiunilor.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa ramanem actuali in timp si la curent cu noile schimbari si update-uri.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am intampinat probleme de acest fel, relatia cu firma noastra de curierat este una foarte buna.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Imbunatatirea site-ului, bugete mai mari pentru campanii si adaugarea de noi categorii si produse.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply