Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu PalariaDadarlat.ro

 

PalariaDadarlat.ro a aparut in 2013, „realizat de un prieten, fara sa fim constienti ce impact va avea in mediul online, a pus bazele unui business care spune o poveste din 1896”, ne-a povestit Madalina Dadarlat (foto, CEO PalariaDadarlat.ro). Magazinul virtual vinde palarii pentru doamne si domni si este o afacere de familie cu state vechi (Madalina este a patra generatie, fiind stranepoata fondatorului). Descopera, in interviul de mai jos, cum i-a afectat pandemia COVID-19, care este publicul tinta al site-ului si ce sfaturi are Madalina apropo de companiile de curierat.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Madalina Dadarlat: Numele a fost partea simpla in dezvoltarea magazinului online. Suntem prima fabrica romaneasca de palarii, fondata in 1896, si nicio secunda nu ne-am gandit sa renuntam la denumire, desi o teorie intalnita des in cartile de branding vorbeste despre aromnia sunetelor si ca este de preferat sa eviti alaturarea mai multor consoane, cand alegi denumirea brand-ului. Ma incapatanez sa sfidez teoriile branding-ului si sa nu renunt sub nicio forma la acest nume pentru palariile noastre.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Este un business de familie, care a ajuns la cea de-a patra generatie. Am crescut pe zgomotul facut de piua, vedeam in fiecare zi cum se cos palariile si simteam in fiecare dimineata mirosul specific acestora. Nu aveam mai mult de 15 ani cand am stiut ce voi face in viitor.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Imi place sa cred ca am avut toate piesele dintr-un puzzle si ca datoria mea a fost sa le imbin. Am avut povestea din spatele unui business de care au avut grija 3 generatii anterioare mie, am avut cunostiintele necesare la nivel de productie si, cel mai important, sentimentul de apartenenta si multa pasiune.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Inainte de studiile din facultate, care ca m-au ajutat in formare intr-o anumita masura, am avut parte de eductie anteprenoriala acasa. Pentru ca am crescut intr-o familie de anteprenori.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
La inceput, investitia a fost minima, site-ul fiind realizat de un prieten. Fiind un business solid, partea de finantare nu ar fi fost neapart o problema decat in momentul in care se discuta bugetul. De ce? Pentru ca era un conflict de generatii intre mine si tatal meu si era relativ greu de inteles de catre el pe ce dam banii. A fost insa o chestiune de timp.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Singurele bariere care exista sunt cele pe care ni le impunem noi. Nu exista problema fara rezolvare si nu exista sa nu poti, decat daca nu vrei. Dar da, greutati exista la fiecare pas, iar cand ai propra afacere mereu te lovesti de imprevizibil.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
O afacere proprie nu iti impune limite. Pe cat de greu este sa detii un business, pe atat de mare poate fi satisfactia. Inca nu stiu daca e un avantaj sau un dezavantaj ca esti conectat permanent la business si, cel putin eu, lucrez oricand si de oriunde. In prezent, tot focusul meu este indreptat spre business, iar satisfactia pe care o simt la fiecare realizare nu cred ca poate fi descrisa in cuvinte.

Care este publicul tinta al site-ului?
Iubitorii de frumos, cum imi place sa-mi numesc clientii, au varsta cuprinsa intre 25-40 ani, si sunt in proportie de 80% femei, desi oferim o gama variata si pentru barbati.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca noi nu vindem un simplu produs, ci oferim o intreaga experienta. Palaria Dadarlat a facut promisiunea de a livra dincolo de o simpla palarie si o poveste. O poveste scrisa-n timp, cu multa daruire si rabdare, transmisa din generatie in generatie, de mai bine de 124 de ani.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Ce avem in plus? O experienta de 124 de ani in confectionarea palariilor si o poveste. Multa pasiune si daruire. Palaria Dadarlat acopera o gama larga de produse, de la cele de serie, pana la cele unicat, motiv pentru care am si dezvoltat o platforma pentru iubitorii de unicitate, in care clientii isi pot crea propria palarie.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Noi le cream. De la cel mai mic detaliu, de la alegerea materialului si a atei, la designul final.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In prezent, cea mai mare parte din vazari se realizeaza prin magazinul online, desi regasiti produsele noastre si fizic in 120 de magazine din tara. Avem o comunitate mare si pe Facebook si Instagram, comunitate activa, care genereaza venituri peste asteptari.

Cati angajati aveti?
In prezent, suntem o echipa de 8 oameni, care se ocupa de productie, achizitii, vanzari, evenimente, design si marketing. Multe dintre servicii am ales sa le externalizam.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna august – n.r.)?
Pe cat de negru parea a fi anul 2020, pe atat de placut surpinsi am fost cu vanzarile online. Daca magazinele fizice au fost inchise, evenimentele anulate si veniturile reduse substantial, magazinul online a fost o gura de aer proaspat pentru noi.

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Prin canalele mari, investim in SEO si suntem foarte activi pe pagina de Facebook, Instagram si Google Business.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea ?
Da, avem pagina de Facebook, dar am fost surprinsi de vanzari mai mari prin Instagram, desi suntem la fel de activi pe ambele retele. Comunicarea cu clientii este extrem de importanta, punem accent in mentinerea relatiei cu acestia.

Aveti versiune de mobile?
Da, bineinteles.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
80% dintre comenzile noastre sunt plasate de pe mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Vanzarile online sunt in crestere fata de anul anterior, dar avand in vedere ca o mare parte din business-ul nostru se desfasoara si in magazinele fizice si prin intermediul evenimentelor (care din cauza virusului au fost anulate), cel mai probabil ne multumim sa spunem ca nici nu am crescut, dar nici nu am scazut vanzarile.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nimic din ceea in ce alegem sa investim nu se intampla fara un studiu in prealabil. De exemplu, avem contracte cu 4-5 firme de curierat, dar am ales sa lucram cu cei care au acoperire fara km exteriori, care livreaza la timp si care au cel mai mic pret. De ce? Pentru ca orice cheltuiala se va regasi in pretul produsului, iar scopul e ca produsul sa ajunga direct la client cu un pret decent. In ceea ce priveste promovarea, nu ar trebui sa se faca reduceri de costuri. Trebuie stabilit un procent din profit care sa fie mereu reinvestit in promovare. Legatura cu clientul si vizibilitatea ta ca si brand sunt doua dintre cele mai importante elemente.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa ramanem pe prima pozitie. Este greu sa ajungi pe prima pozitie in Google, dar este la fel de greu sa si ramai acolo.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu putem spune ca in prezent exista probleme majore, insa da, am avut parte de multe experinte neplacute pe parcurs. Ideea e ca nu trebuie sa te plafonezi, ci sa cauti contracte noi, pana cand gasesti unul pe nevoile tale. Pentru ca in prezent oferta este destul de vasta, spre deosebire de 2013, cand serviciile de curierat erau mai putine si foarte scumpe.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa ramanem, bineinteles, pe prima pozitie in Google, si sa fim cat se poate de actuali, in pas cu tot ce e nou.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply