Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu OlivesLife.ro


Site-ul OlivesLife.ro a aparut in 2019 si vinde pe Internet ulei de masline, masline, condimente, dulciuri, miere, bauturi (cafea, ceai, bauturi alcoolice), produse pentru casa si ingrijire personala. Produsele provin fie din Grecia, fie de pe plan local. Ovidiu Patrascu (foto, Proprietar si Administrator OlivesLife.ro) ne-a introdus in culisele afacerii lui online si ne-a povestit ce suma a investit initial, ca 80% dintre comenzile primite sunt pe mobil si cum isi promoveaza magazinul e-commerce.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ovidiu Patrascu: Numele magazinului pastreaza numele brandului colaboratorilor nostri din Grecia. Ei sunt Olive’s Life si noi suntem Olive’s Life Romania.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
In unul din concediile in Grecia am intrat in magazinul OLV din Polychrono si mi-a placut enorm ideea lor de business, cum erau prezentate produsele, ce produse aveau in magazin.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Mi-a placut foarte mult de familia Kaplanis. As dori sa le spun pe nume: Georgia, Nana si Spyros. Pentru ca ei sunt cei care m-au inspirat sa aduc acest concept in Romania. Am pornit singur la drum si suntem pe o panta ascendenta, desi anul 2020 a fost unul dificil pentru toti, in toate domeniile de activitate.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am fost autodidact si am aplicat foarte mult din ce am invatat in corporatiile unde am lucrat.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Startul nu a fost cel preconizat, pentru ca nu am deschis un magazin fizic, ci am inceput cu un magazin online. Investitia initiala a fost in jur de 7.000 €.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cel mai mult a trebuit sa studiez care sunt legile care se aplica pentru magazinele online. Pentru comercializare de produse cosmetice si de produse alimentare, de provenienta non-animala. Dar am beneficiat si de suport de la cei din reteaua mea de networking si am reusit sa avem totul in regula.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cand ai propria afacere, iti poti pune in practica ideile, viziunea si poti actiona rapid. Calea de aplicare este mult mult mai rapida. Dar, in acelasi timp, iti si asumi riscurile si eventualele esecuri. ? Cand esti angajat, tot trebuie sa ai performanta – mai ales daca lucrezi intr-o corporatie. Dar punerea in aplicare a viziunii si a proiectelor tale trebuie sa fie filtrata prin mai multe persoane si, de obicei, este o cale anevoioasa sau care se inchide (pentru ca, pana la urma, poate nu este aliniata cu viziunea companiei si nici cu bugetul ei).

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru cel mai larg este format din persoane de sex feminin. Majoritatea produselor sunt pentru ele. Chiar si partea de food este accesata, in principal, tot de catre ele. ?

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Avem produse de calitate buna, din game diferite. Avem o diversitate de produse si clientul poate sa isi fac un cos care sa acopere multe necesitati din viata zilnica.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Livram rapid si avem grija de clienti prin produse bonus. De multe ori discutam telefonic cu clientii si ne mulam pe ce ne cer dansii (cand ne cer) si atunci este satifactia mare.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Suntem importatori din Grecia si avem si colaboratori locali – sectiune dezvoltata foarte mult in 2020.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Google, Facebook, Instagram si site-ul nostru.

Cati angajati aveti?
2 angajati.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna febuarie – n.r.)?
Sfarsitul de 2020 a fost mai bun decat perioada iulie-octombrie.

Ati participat la Black Friday 2020?
Da, dar produsele noastre nu sunt genul de produse cautate in aceasta perioada. Foarte multa lume cauta, in general, oferte din electronice si alte piete conexe.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Mult mai bune, din toate punctele de vedere, la Craciun.

Cum si unde va promovati site-ul?
Prin campanii pe Google Ads, Shopping Ads, pe retele sociale (Facebook, Instagram), dar si in publicatii de info si stiri online. Din 2019, ne-am promovat si prin colaborari de succes cu influenceri si canale de media si PR – un exemplu fiind chiar voi, ECOMpedia.ro.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem. Este administrata de firma colaboratoare. Bineinteles ca facem si campanii platite pe Facebook.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul are si versiune de mobile

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
80%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In crestere cu 30% fata de cel precedent.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Un volum mai mare de vanzari atrag si preturi mai bune la tot ce inseamna consumabile, in jur: hartie, cutii carton, folie cu bule, pret/kg de la curier, etc.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Trebuie sa fii mereu altfel decat concurenta, sa oferi ceva in plus fata de ei. Trebuie mereu sa fii la curent cu ce face nou concurenta, pentru a putea evolua si tu si pentru a avea acel imbold de a fi inovativ.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cea mai mare problema vine de la oameni – depinde de cel care este curier pe o zona daca se creaza sau nu probleme. Am folosit de fiecare data platforma lor si am reclamat probelemele aparute. Am sunat clientul si am clarificat cu el de ce anume au fost probleme si am incercat sa ne revansam la comanda urmatoare.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa fim un marketplace pentru producatori romani din domeniile care le avem deja pe site. Cautam sa avem si produse din domenii noi, dar asta este in plan secund, in acest moment.

Leave a reply