Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mami-Citeste.ro

Site-ul Mami-Citeste.ro a fost lansat in luna martie 2014 si vinde carti pentru copii, educatori si parinti, enciclopedii, jocuri, volume educative, audiobook-uri si nu numai. Anca Iordache (foto, Owner/CEO mami-citeste.ro) ne-a povestit ca visa de multa vreme sa aiba o librarie, care sa insufle dragostea de lectura inapoi in lumea copiilor. Site-ul ei s-a autosustinut dupa primul an pe piata, iar Anca spune ca cine cumpara de la ei poate sa fie sigur ca nu va cumpara doar o data, fidelizarea clientelara fiind unul dintre pilonii afacerii de care se ocupa singura, fara alti angajati, si care a avut in primele 3 luni din 2018 o crestere de 25% YoY.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

mami citesteECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Anca Iordache:
Numele propriu-zis s-a regasit pe o lista mai lunga cu variante, din care am eliminat progresiv denumiri, pana am ramas cu doua, din care am ales una cerand parerea prietenilor si familiei. Fetita mai mare avea aproape 3 ani si stiam cum este sa cauti si sa gasesti foarte greu carti pentru copii mici, la inceput textile, apoi cartonate, cu imagini reale, de calitate, apoi cu text scurt pe pagina; mai stiam si ca din ce in ce mai putini parinti insufla copiilor dragostea fata de carti si ca, in tumultul vietii pe care o avem toti, adesea cartile sunt eliminate sau reduse la cele obligatorii de la scoala. O librarie era visul meu de multa vreme, asa ca mi-am luat inima in dinti si am inceput sa cercetez piata, sa vad ce si unde se gaseste in domeniu, care ar fi concurenta si cu ce as putea veni eu nou. Am „desenat” proiectul librariei online cateva luni, apoi am inceput sa il implementez.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu am 100% un model in domeniu tocmai pentru ca am dorit sa fie un proiect diferit, care sa raspunda unei nevoi identificate in randul parintilor: gasirea de carti de calitate, care sa ii ajute sa apropie copiii de lectura si de carti de la varste foarte mici. Conceptul magazinului urmeaza sa fie extins in mediul offline, prin actiuni de popularizare a lecturii in general si a lecturii in familie, in mod special.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Iubesc cartile de cand ma stiu. In timpul vacantelor de vara, devoram cate o carte pe zi, inca de pe la 8 – 9 ani. Am fost dusa la biblioteca de mica de catre parinti. Ador mirosul de rafturi cu carti. Mi-am dus fetitele de foarte mici in librarii si la biblioteca. Pe langa alimentarea pasiunii mele pentru carti si lectura, mi-am propus in egala masura si sa contribui la educatia prin lectura si pro-lectura a parintilor si copiilor. Sotul meu ma sustine in tot ceea ce fac, el are alt job insa.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am o formatie umanista, sunt absolventa de Litere. Am urmat un master de management de proiect la SNSPA si un DESS/master aplicat in Franta, in domeniul comunicarii-media. In domeniul antreprenorial invat facand si documentandu-ma permanent, merg la seminarii si cursuri, dar nu atat de des pe cat as dori.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Dupa ce am inceput sa conturez proiectul magazinului, mi-am dat demisia de la jobul pe care il aveam, eram coordonatorul activitatilor educative pentru copii dintr-o fundatie. Nu aveam timp sa le fac pe toate, fiind o perfectionista. Am investit o parte din economiile avute, o alta parte am pastrat-o pentru lunile ulterioare deschiderii magazinului. Dupa 1 an de activitate, firma a ajuns sa se autosustina.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Una dintre provocari, in primul an, a fost faptul ca nimeni nu iti incredinteaza marfa fara sa i-o platesti cand o iei. Aproape un an am avut stocuri foarte mici si marfa in consignatie aproape deloc. Luam produsele de la furnizori cand primeam comenzi. Incet-incet, furnizorii au capatat incredere si s-au schimbat conditiile de lucru cu multi dintre ei.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Am fost angajata timp de 13 – 14 ani, lucrez din timpul facultatii. Am acumulat multe abilitati si cunostinte in acea perioada si m-au ajutat cand am pornit pe propriul drum. Nu am lucrat niciodata dupa program fix sau, daca am lucrat, a fost pentru perioade scurte. Am lucrat in mediul editorial la inceput, apoi in organizarea de evenimente, pe posturi de BTL si apoi PR. Aveam perioade lungi cand stiam cand plecam la birou, dar era relativ cand ma intorceam acasa. Odata cu venirea primei fetitei pe lume, in 2011, mi-am dat seama ca trebuie sa schimb ceva in domeniul profesional. Copiii au nevoie de parinti pentru o buna dezvoltare din toate punctele de vedere. Acum, fetita mai mare este clasa pregatitoare, la pranz vine acasa, cea mica este grupa mica la gradinita, vine acasa la ora 17:00. Ma ocup si de ele, si de magazin, fac tot posibilul sa le impletesc, nu avem bona sau bunici pentru ajutor. Fac parte cu mandrie din categoria work at home moms J.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta este format din parinti, 90% mame (25 – 40 de ani), interesati de educatia prin lectura a copiilor, viitori parinti, dar si bunici si educatori. Incurajam si tatii sa ne fie aproape, avem in librarie un raft dedicat lor.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Avem clienti de 2 – 3 – 4 ani de zile, punem foarte mult accent pe fidelizare si mentinerea legaturii cu clientii. Chiar zilele trecute am expediat o comanda unei mame care s-a numarat printre primii clienti de acum 4 ani. Cine cumpara de la noi poate sa fie sigur ca nu va cumpara doar o data J. Preluam comenzi inclusiv telefonic, oferim consiliere telefonic si prin e-mail/Facebook. Confirmam orice comanda in maximum 2 – 3 ore (telefonic) si nu expediem nicio comanda inainte sa avem o discutie telefonica cu clientul. Pentru clienti conteaza sa primeasca aceasta confirmare cat mai repede si sa stie daca si cand vor primi produsele comandate. Nu expediem niciodata o comanda partiala inainte sa ne consultam cu clientul. Avem comenzi pe care le tinem in standby pana cand revine un produs in stoc. Si nu avem cele mai mici preturi din piata, niciodata nu am practicat politica pretului cel mai mic. Multi oameni apreciaza ca exista cineva care ii anunta ca a aparut cartea sau jucaria X, pe care o cauta pentru copilul lor, chiar daca nu are pretul cel mai mic, sau ca venim cu propuneri personalizate, stiindu-le interesele si preferintele. Cine doreste, poate veni si direct la sediul nostru sa ridice comanda, in acest fel nu mai plateste taxa de curier. Am ales sa suportam noi o parte din taxa de transport la toate comenzile si avem un prag peste care comenzile sunt livrate gratuit oriunde in tara. Comenzile ajung oriunde in tara in maximum 2 zile lucratoare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi si cum arata aceasta piata?
Concurenta este foarte puternica, dar consider ca nu este directa. Noi suntem mai „umani”, mai aproape de client, gen „omul potrivit la locul si momentul potrivit”, suntem libraria „de casa”.

De unde va cumparati produsele?
Avem furnizori din toata tara, edituri si producatori/importatori de jocuri si jucarii.

Cati angajati aveti?
Doar eu sunt angajata si am doi ucenici – cele doua fetite – si un ajutor pentru lucruri neprevazute – sotul meu.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Nu prea am simtit inceputul de an, adica luna decembrie cu forfota de Craciun a continuat cu un ritm sustinut in ianuarie-februarie; la inceputul lui martie a fost o usoara scadere a comenzilor, dar s-a reglat dupa prima decada a lunii.

Ati participat la Black Friday 2017?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Avem pagina de Facebook, grup de Facebook si vom avea in curand si blog atasat magazinului. Nu am facut pana acum campanii platite pe FB. Avem o baza de date in continua crestere si actualizare cu adrese de e-mail ale clientilor, colectate prin site, segmentata pe zone, interese etc.

Aveti versiune de mobile?
Da. Magazinul tocmai a fost mutat de pe platforma pe care a fost lansat pe o platforma gazduita de shopmania si acum avem si versiune pentru mobil si multe alte facilitati.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
In primele 3 luni din 2018 am inregistrat o crestere de 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, asa ca speram sa se pastreze cresterea si pentru perioada urmatoare.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Avand in vedere ca avem relatii lungi cu multi dintre clientii nostri, nu ne permitem sa le recomandam produse in care nu avem incredere, pe care nu le-am testat – consider ca furnizorii avizati, cu experienta, sunt foarte importanti in pastrarea increderii clientilor unui magazin online.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cresterea vanzarilor si gasirea permanenta de produse si servicii prin care sa oferim solutii clientilor nostri. Piata editoriala din Romania este bogata, iar cea pentru copii – extrem de bogata si variata. Triem foarte atent furnizorii, testam si analizam inainte multe produse, nu facem nimic la intamplare. Practic, fiecare produs din magazin are scopul lui bine stabilit si raspunde unor nevoi clare. Este adevarat ca nu se se gaseste orice carte/joc/jucarie educativa in magazin, dar ceea ce se gaseste sigur este avizat si de calitate.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Apreciez foarte mult la firma de curierat cu care lucram promptitudinea si comunicarea permanenta. Lucram cu actuala firma de curierat de 3 ani. Nu am avut incidente cu colete pierdute sau deteriorate, dar acordam si mare atentie ambalarii si protejarii continutului coletelor.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply