INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Malee.ro
Site-ul Malee.ro a fost lansat in noiembrie 2021 si vinde online ceaiuri produse Germania, cu ingrediente care provin din intreaga lume (inclusiv din Romania). Adina Petrescu (foto, Fondatoare Malee.ro) ne-a povestit ca 90% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile, ca isi promoveaza afacerea in social media si via Google Ads si ca nu are deloc probleme cu firmele de curierat. Aflati mai multe despre aceasta afacere digitala in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro:De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Adina Petrescu: Am ales numele „Malee” pentru brand deoarece in urma cu multi ani am fost intr-o calatorie (as putea spune revelatoare) in India, iar acolo am vizitat un templu construit in forma de lotus; ceea ce am trait si vazut acolo m-a impresionat, iar „malee” inseamna „lotus”.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu am un model in acest domeniu. Imi doream de mult timp sa am business-ul meu, am incercat si am incercat pana cand mi s-a aprins un beculet: sa fac business din ceva ce imi place cu adevarat – ceaiul, o bautura atat de minunata si cu o istorie de mii de ani.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Ce m-a motivat sa incep propria mea afacere a fost dorinta de a face ceva diferit, a crea un produs diferit, a crea un brand romanesc altfel, mi-am dorit sa fie altceva. Iar la drum am pornit singura, dar cu sustinerea morala a familiei mele.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am fost autodidacta.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am avut o suma pentru „zile negre” si am inceput cu ea, insa si acum tot ceea ce produc, reinvestesc pentru a putea creste brandul din ce in ce mai mult.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Absolut! Dar mi-au placut! Am simtit adrenalina si altfel cum inveti si cum te dezvolti, daca totul merge foarte usor?! Initial ma agitam foarte mult, ma stresam, insa acum am invatat sa depasesc orice obstacol calm si stiu ca le voi depasi pe toate pentru am un tel bine definit. 😊
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Din punctul meu de vedere, a avea propria afacere te face sa ai o anumita satisfactie, eu nu privesc Malee ca o afacere si atat, am construit o comunitate, unde au fost si sunt investite multe emotii. Nu exista weekenduri, poti munci si pana la 12 noaptea, nu exista vacante, nici nu mai tin minte ultima oara cand am plecat 3 zile undeva. 😊 Si, cand ai afacerea ta, nu exista limite (desi suna ca un cliseu „The sky is the limit”), eu cred asta 100%. Malee Tea are multe de facut si nu are limite.
Care este publicul tinta al site-ului?
Din fericire, clientii mei nu sunt nisati, doar bautorii de ceai. Datorita versatilitatii produselor, femei, barbati si copii (indiferent de varsta) consuma ceaiurile Malee. Anumiti clienti le prefera sub forma de ice tea sau cu lapte, copiii adora fructele din ceai, exista un ceai pentru a indeplini dorintele fiecaruia.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Totul este unic, iar calitatea nu dezamageste.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Imi place sa readuc aminte oamenilor ca brandul Malee ofera ceva diferit, produse altfel si inovatoare, emotii minunate si o comunitate din care facem cu totii parte si suntem recunoscatori pentru asta.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Produsele prind viata in Germania, cu ingrediente care provin din intreaga lume, inclusiv din Romania.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Canalele de vanzare folosite sunt site-ul, eMAG, alte platforme de vanzare, diferite bacanii, le comercializam mai nou si in Mega Mall Bucuresti si suntem prezenti si in cadrul targurilor fizice.
Cati angajati aveti?
Unul singur.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna aprilie – n.r.)?
Vanzarile difera foarte mult de la luna la luna, in functie de anotimp, de sarbatori, dar per total suntem multumiti.
Ati participat la Black Friday 2022?
Nu.
Cum si unde va promovati site-ul?
Prin canalele de social media si Google Ads.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem si pagina de Facebook, si de Instagram. Eu o administrez, iar de curand am facut echipa cu un profesionist pentru reclamele platite pe Facebook.
Aveti versiune de mobile?
Da.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
90%.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Tinand cont ca suntem in continua expansiune (tocmai am lansat 6 produse noi si mai urmeaza altele), ramane sa vedem cum vom incheia anul. 😊
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pentru a avea vanzari, sunt necesare si cheltuieli (desigur, atat cat este necesar), de aceea uneori este bine sa ne consultam cu cineva care are experienta in domeniu si este avizat, pentru a nu face greseli.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Nu consider ca am vreo provocare, la momentul actual. 😊
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am probleme cu firmele de curierat.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Extinderea suplimentara.
Leave a reply