Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu MagazinuldeStoma.ro

 

Domeniul MagazinuldeStoma.ro a fost cumparat la final de 2018, iar site-ul a devenit functional si a inceput sa preia comenzi in mai 2019.  Site-ul e-commerce vinde produse de stomatologie destinate cabinetelor de specialitate, dar si produse de igiena dentara B2C. Crina Nita (foto, Fondator & Administrator MagazinuldeStoma.ro) ne-a povestit cum a inceput aceasta afacerea offline de familie (sotul ei este medic stomatolog), ca peste 60% dintre comenzile vin de pe dispozitive mobile si de unde isi cumpara produsele de pe site.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Crina Nita: Trebuie sa ii dau credit sotului meu pentru ideea numelui – el a fost cel care s-a gandit la numele acesta, iar eu am rezonat perfect cu el, pentru ca este usor de retinut si reprezentativ pentru produsele pe care le comercializam.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea business-ului s-a nascut dintr-o nevoie pe care am identificat-o in piata: sotul meu si colegii lui foloseau unele produse stomatologice foarte bune, de care aflasera la congresele internationale la care participau, dar care nu se gaseau in Romania. Desi le-au tot solicitat la comerciantii de la acel moment, totusi anii treceau si ei pierdeau timp si energie comandandu-le din alte tari sau cumparandu-le cand mergeau la congrese. Model in domeniu nu am avut la momentul deschiderii, insa m-au ghidat in permanenta standardele de calitate si de customer service pe care mi le-am insusit in cei peste 10 ani pe care i-am petrecut in Vodafone Romania. Intre timp, am descoperit mai multe magazine online din alte tari care mi-au servit drept model si de la care am invatat multe.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Magazinul online a fost cea de-a doua afacere deschisa. Prima a fost un laborator de tehnica dentara. Momentul deschiderii magazinului online a coincis cu cea de-a doua perioada de maternitate, moment in care mi-am dat seama ca nu voi putea continua cu laboratorul, caci urma o perioada in care aveam nevoie sa petrec mult timp acasa si sa fiu disponibila pentru cel mic si pentru sora lui mai mare. Nevoia din piata s-a intalnit cu nevoia familiei si asa a luat nastere magazinul online, afacere care mi-a permis sa o coordonez in mare parte de acasa, spre deosebire de laborator, care momentan este pus pe hold. La drum am pornit impreuna cu sotul meu, care ma consiliaza din postura de medic stomatolog si ma sustine neconditionat.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Primele facultati pe care le-am urmat au fost in domeniul comunicarii si relatiilor publice, iar ultima a fost cea de Tehnica dentara, deci niciuna nu pot spune ca m-a pregatit pentru latura antreprenoriala. Cel mai mult am invatat singura, din surse online sau de la contabilul meu, un finantist de nadejde. Si foarte mult am invatat din greselile pe care le-am facut.  🙂

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am inceput cu putine fonduri, spre deloc. Site-ul l-am facut singura pana intr-un punct destul de avansat, iar – in ceea ce priveste stocurile – am inceput sa aduc produse la comanda, cu plata in avans. Pe parcurs, orice mic profit a fost si este in continuare reinvestit.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Am auzit de curand o zicala care mi se pare ca descrie perfect experienta mea din ultimii 2 ani: „Un om obisnuit experimenteaza din cand in cand stresul. Un antreprenor experimenteaza din cand in cand normalitatea”.  🙂 Au fost – desigur – multe bariere, multe necunoscute, mai ales in primele luni-1 an. Incet-incet, cu rabdare, documentare si multa sustinere morala din partea sotului meu, le-am depasit.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
La capitolul avantaje as numi faptul ca ai un program mai mult decat flexibil, ca poti seta ritmul in care sa lucrezi, ceea ce pentru o mama cu „norma intreaga” conteaza extrem de mult. In plus, poti lua mult mai rapid decizii, poti implementa diverse lucruri cu o viteza net superioara celei din firmele mari, unde lantul decizional este lung si de multe ori ingreuneaza implementarile. Desigur, sunt si unele dezavantaje: lucrand singura, totul depinde de tine, ai vrea poate uneori sa mai delegi anumite lucruri, sa ai parte de ajutor sau pur si simplu sa te consulti cu cineva pe un aspect oricat de simplu.

Care este publicul tinta al site-ului?
Primul public tinta a fost reprezentat de medicii stomatologi care isi doresc sa le ofere pacientilor lor cele mai bune tratamente, folosind produse si instrumente premium, recomandate de marile nume din stomatologia mondiala. Ulterior, am intrat si pe segmentul Business-2-Consumer, oferind produse de ingrijire orala de elita, cu ingrediente naturale atent selectionate, destinate tuturor celor care isi doresc sa aiba o buna igiena orala.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca toate produsele pe care le comercializam sunt atent selectionate si testate de noi si de catre medicii cu care colaboram. In plus, alegem doar producatori de top din Europa sau America.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Ne mandrim cu faptul ca ne putem ajuta clientii si in cazul in care au nevoie de un produs pe care nu il avem pe site sau care nu se gaseste in Romania. Clientii trebuie doar sa ne contacteze si sa ne dea detaliile produsului, iar noi facem tot posibilul sa il gasim si sa le facem o oferta corecta,, in cel mai scurt timp posibil. Piata de produse stomatologice se indreapta usor-usor catre online dupa multa vreme in care vanzarea prin agenti de vanzare a fost norma. Va mai dura ceva si probabil nu vom putea sa castigam toti medicii, multi prefera inca sa cumpere face-2-face, dar e ceva firesc.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Am dezvoltat parteneriate cu producatori sau furnizori din Europa, din tari precum Germania, Spania, Elvetia sau Polonia, dar si din Statele Unite ale Americii.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Mare parte dintre vanzari vin din mediul online: site, respectiv retelele de socializare. Incercam insa sa fim prezenti si in offline, la cursuri si congrese din domeniu, unde insa doar ne promovam.

Cati angajati aveti?
Eu sunt singura angajata a firmei, insa avem mai multi colaboratori cu care lucram pe zonele: contabilitate, tehnic, grafica si productie publicitara, dar si un student care ne ajuta voluntar cu texte pentru zona de social media si blog.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
Perioada aceasta de criza pe fondul pandemiei COVID-19 a venit pentru noi cu o usoara crestere a vanzarilor, ceea ce a fost – cred – specific intregului domeniu online. Exceptie a facut perioada de lockdown, timp in care cabinetele stomatologice au fost inchise si acest lucru s-a resimtit si in numarul vanzarilor. Comparativ cu anul trecut, site-ul nostru inregistreaza un numar mai mare de vizitatori.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu, momentan am ales sa nu intram in cursa ofertelor de Black Friday, intrucat nu ni se pare ca se potriveste domeniului nostru.

Cum au aratat cifrele de Craciun 2020?
In ceea ce priveste Craciunul, din nou nu suntem relevanti – in perioada Craciunului majoritatea cabinetelor stomatologice sunt inchise, asa ca ofertele din perioada aceasta nu si-ar avea rostul.

Cum si unde va promovati site-ul?
Principalele modalitati de promovare a site-ului sunt Google si propria pagina de Facebook. In plus, avem parteneriate cu www.gingia.ro (platforma de educatie dentara) si www.anatomika.ro (magazin online de produse de invatare practica pentru medici si studenti). Impartasim aceleasi valori si credinte si colaboram cu scopul de a imbunatati viata celor cu care interactionam, de a informa si de a aduce un plus de valoare in viata pacientilor si a medicilor. Drept urmare, ne si sustinem si promovam unii pe altii cu orice ocazie.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, desigur, in epoca in care traim este important sa fii prezent si pe canalele de socializare, pentru ca acolo sunt si clientii. Prin intermediul paginii de Facebook ne-am propus si un demers de educare si informare a publicurilor nostre tinta, pe langa cel evident de promovare. Investitia in pagina de Facebook este mai mult in timp – pagina este administrata de mine, iar voluntarul nostru ne ajuta cu texte pentru postarile pe care le avem. Facem si 2-3 campanii platite pe luna, dar ponderea lor este mult mai mica fata de postarile normale, care ne-am propus sa acopere cel putin 5 zile din 7.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul nostru este adaptat si pentru mobil, aspect care mi se pare esential in epoca in care traim.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Peste 60% dintre comenzile noastre vin de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul 2020?
In mod cert, anul acesta vom inregistra o crestere fata de anul trecut, insa este contextul nostru aparte – practic, este al doilea an de activitate, asa ca e firesc sa fie mai bun decat primul an, in care am construit foarte mult si am incercat sa ne facem cunoscuti. Cifrele exacte nu le pot insa estima momentan.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca depinde foarte mult de domeniul in care activeaza si de contextul fiecaruia. Insa ce pot spune din perspectiva noastra este ca incercam sa tinem cheltuielile cat mai jos prin parteneriate corecte cu furnizorii, lucrand direct cu producatorii oricand este posibil, lucrand mult cu colaboratori externi specializati si, evident, asumandu-mi personal multe dintre atributiile magazinului.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Faptul ca inca nu avem un portofoliu extrem de mare de produse nu ne ajuta, iar pe zona de B2C ne luptam cu marii jucatori e-cmmerce din piata, nu doar cu cei din industria noastra, ceea ce face lucrurile mai dificile si pe noi mai greu de depistat in online.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?

Am lucrat foarte bine atat cu Fan Courier-ul (care este firma de curierat aleasa pentru a expedia comenzile noastre), cat si cu firmele de curierat care ne livreaza marfa de la producatorii si furnizorii din afara. Pe cei cu care nu am avut experiente pozitive i-am ocolit, rugand furnizorii sa nu mai trimita cu ei – a fost vorba despre intarzieri in livrare si proasta comunicare. Singurul aspect de care nu suntem in totalitate multumiti este costul inca destul de ridicat de livrare, dar speram ca odata cu cresterea numarului de comenzi sa il putem optimiza.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Tocmai am schimbat un pic infatisarea site-ului, intrucat am primit feedback ca arata un pic invechit (chiar de la Liviu Taloi – Fondatorul ECOMpedia.ro, n.r. – caruia ii multumim :)). Urmeaza sa facem diverse optimizari si automatizari in fluxul de comenzi, care sa ne ajute sa devenim mai eficienti. Si, desigur, sa continuam sa fim prezenti cu informatii relevante pentru publicul nostru, in social media si pe blog.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply