INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Madiss.ro
Site-ul Madiss.ro a fost lansat in august 2018, „din pasiune pentru genti si accesorii”, ne-a povestit Madalin Ilies (foto, CEO Madiss.ro), care a fondat magazinul online alaturi de sotia lui, Madalina (foto). Site-ul e-commerce este axat pe genti, rucsacuri, portofele, curele, esarfe si – mai nou – incaltaminte de dama. Madalin Ilies a mostenit pasiunea pentru comert din familie, a inceput sa invete cum se construieste un business din adolescenta, a investit 20.000 € in madiss.ro si acum importa produsele din Italia, Spania, Marea Britanie, Polonia si China si ajunge la o medie de vanzari de 3.000 lei/zi.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Madalin Ilies: Numele meu este Madalin, iar pe sotia mea o cheama Madalina, asa ca de aici a luat nastere Madiss.ro.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Pasiunea pentru comert a fost mostenita de la parintii mei. Avem o afacere de familie cu magazine stradale, in care vindem imbracaminte si incaltaminte. Urmaresc de cativa ani sa intru si pe piata online, dar de cate ori aveam o idee, dupa un studiu amanuntit, concluzionam ca s-au gandit si altii la ea, cu mult timp inaintea mea. Asa ca mi-am luat inima in dinti si am inceput sa vand pe o piata nisata – genti si accesorii pentru femei. Alegerea acestui domeniu a venit din pasiunea sotiei mele pentru genti. De curand, am introdus in catalogul nostru genti pentru barbati si portofele, pe care – sincer – le cumpara tot femeile, pentru a le oferi cadou barbatilor.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dorinta de extindere. Am inceput afacerea impreuna cu sotia mea.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Inca de mic, parintii ma trimiteau la magazine sa ajut cu ce pot. Din mers am invatat cum se face si cum se conduce un business. Deci am fost autodidact.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Banii i-am strans din afacerile familiei, la care am contribuit si eu inca de la 15-16 ani. Investitia initiala a fost de 20.000 €.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, au fost multe bariere, intrucat un business online este extrem de complex si depinde de foarte multe variabile, pe care nu le poti anticipa la inceput de drum. In prima platforma online pe care am inceput sa lucram am investit circa 5.000 €, dar am fost total nemultumiti de cum a iesit site-ul, asa ca am sters tot si am luat-o de la capat cu o alta echipa de IT, din orasul in care locuim. Comunicarea a fost mult mai usoara si rezultatele cu mult mai bune. In final, am reusit sa aducem magazinul la standardul pe care ni-l doream.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
A avea propia afacere inseamna ca esti conectat tot timpul la ea si simti ca nu exista program de inchidere, ca atunci cand esti angajat si ti-ai terminat programul. Avantajul este ca totul devine mult mai placut si frumos cand simti ca lucrezi pentru tine si familia ta.
Care este publicul tinta al site-ului?
Madiss se adreseaza in mare parte femeilor cu varste cuprinse intre 18-60 ani, dar si barbatilor, mai ales in pragul Sarbatorilor, cand vor sa ofere un cadou doamnelor.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Fiind o afacere de familie, lucram cu mult drag si spor. Practicam un adaos comercial foarte mic si cautam sa aducem cele mai calitative produse. Acordam o atentie deosebita fiecarei comenzi pe care o onoram, astfel incat experienta cumparatorului sa fie una cat mai reusita si sa revina cu incredere.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem preturi mai mici, o pot spune cu multa incredere. Ne implicam personal la fiecare comanda in parte.
De unde va cumparati produsele?
Produsele le importam din Italia, Spania, Marea Britanie, Polonia si China.
Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Suntem prezenti pe eMAG.ro si Cel.ro.
Cati angajati aveti?
Nu avem angajati.
Cum va merge in perioada asta?
In aceasta perioada vanzarile merg foarte bine. Avem in medie 500 de vizitatori unici/zi si o medie de vanzari de 3.000 lei/zi.
Ati participat la Black Friday 2018?
Nu am participat, intrucat site-ul era recent deschis si nu eram pregatiti.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Nu putem avea o analiza intrucat acesta este primul an in care vom participa.
Cum si unde va promovati site-ul?
Google AdWords.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, de care ne ocupam personal, inca nu am inceput sa investim in ea, dar planuim acest lucru.
Aveti versiune de mobile?
Evident ca avem, fara nu se poate. Cei mai mult cumparatori vin din versiunea mobila.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu siguranta vom incheia anul cu o mare crestere fata de anul trecut, intrucat 2018 nu a fost complet pentru site-ul Madiss.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu mi se pare ca o afacere e-commerce are costuri mai mici fata de un magazin stradal. Dupa parerea mea chiria unui magazin de strada este mai mica decat investitia lunara in promovarea site-ului.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
In prezent, avem o medie de 20-30 comenzi/zi, speram ca pana la anul pe vremea aceasta sa ajungem la o medie de 100 comenzi/zi.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Probleme am inteles ca sunt la toare firmele de curierat. Noi lucram cu DPD curier si, in mare parte, suntem multumiti.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Dorim sa vindem si incaltaminte de dama in viitor.
Leave a reply