Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu LaboratorulDeSosete.ro

Laboratoruldesosete.ro a aparut in urma succesului paginii de Facebook a lui Ilie Pana (foto, CEO LaboratorulDeSosete.ro si organizatori al targului PetExpo), unde punea continut sponsorizat si unde – pornind de la un filmulet de promovare a fabricii sale – a inceput sa primeasca si comenzile pentru sosetele pe care le produce. „Discutam de zeci de comenzi pe zi, undeva aproape o mie pe luna. Asta se intampla in octombrie – decembrie 2019”, ne-a povestit acesta. De la inceput de 2020, a dat startul magazinului online. Magazinul virtual vinde cutii cu „sosete esentiale”, seturi de 18, 24 sau 30 de sosete de diferite lungimi si culori, din cele mai bune fire si cu cea mai inalta tehnologie de fabricatie, fara cusaturi la varf. Fabrica a construit-o cu fonduri europene, in 2018. Intra in culisele povestii sale in interviul de mai jos! Nota bene: interviul a fost realizat in luna ianuarie.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ilie Pana: Am cautat denumiri pentru fabrica noastra de sosete care sa ne ofere un domeniu liber pe .com. Asa am ajuns la „Sock Laboratory”, apoi la „Laboratorul de Sosete”. Care, de altfel, suna foarte bine si este si foarte memorabil.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Firma pe care o administrez era eligibila la acel moment pentru accesarea de fonduri europene de 200.000 €, in cadrul programului POR. Am vrut neaparat si obligatoriu sa accesez o asemenea finantare si, din nou, neaparat si obligatoriu, pe productie! Modelele in domeniu nu au nicio legatura cu sosetele. M-am inspirat de la Henry Ford foarte mult in realizarea acestui proiect.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Fac afaceri de la 19 ani. M-a motivat un singur lucru si anume exemplul primit de la tatal meu si faptul ca nu exista limita superioara in afaceri in ceea ce poti sa realizezi.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Facultatile din Romania, cu cateva mici exceptii, sunt praf. Eu am terminat ASE si singurul lucru pe care pot sa il spun despre invatatura primita aici este ca am irosit 4 ani din viata. Tot ceea am invatat util despre business a fost citind carti ale unor autori faimosi straini si, de asemenea, prin propria experienta.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am strans bani pentru a realiza fabrica de sosete Laboratorul de Sosete fiind mereu foarte constiincios si economisind din toate castigurile pe care le-am avut din alte activitati lucrative, in special din targul PetExpo, pe care il organizez inca din 2009.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
M-am lovit de enorm de multe bariere. Incepand o activitate extrem de complexa de la zero, unde ai nevoie de un imens know-how cu privire la functionarea unor roboti complecsi, care nu au absolut niciun service si niciun suport in Romania, cu privire la compozitia de fire pentru un produs aparent banal, cum este o soseta, a fost initial aparent imposibil sa exista o cale de iesire. Dar mereu am observat ca, perseverand, creierul uman si probabil anumite forte nevazute te imping spre rezolvari si solutii. Evident ca vanzarea unui volum foarte mare de produse pe care le gasesti cam peste tot (asa cum sunt sosetele) este nu grea, ci poate mai grea decat majoritatea produselor de pe piata. Cu toate acestea, dupa multe incercari esuate, se pare ca ne-am gasit drumul.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul evident este, asa cum spuneam, posibilitatea de a depasi orice limita pe care ti-ar putea impune-o o cariera clasica – si aici ma refer in primul rand la patrimoniul pe care poti sa il strangi si la fluxul de numerar pe care poti sa il atingi. Dezavantajul clar este ca mereu traiesti intr-o stare de oarecare neliniste si activitate, pentru ca viitorul ti-l faci exclusiv singur, fara sa ai o siguranta in acest sens. Cu alte cuvinte, atunci cand esti antreprenor, nu este valabila expresia „ziua trece, leafa merge”. Castigi doar banii pe care ii meriti si uneori nici chiar pe aceia. 🙂

Care este publicul tinta al site-ului?
Toti romanii!

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Este simplu. Pentru ca noi livram sosetele perfecte, la preturi corecte. Ba chiar indraznesc sa spun ca producem cele mai bune sosete din Romania, iar pretul pe care il oferim este unul extraordinar de bun, deoarece avem un super eficient flux de productie, ambalare si livrare, taind in acelasi timp toti intermediarii de pe traseu. Cred ca suntem singurii din Romania sau oricum printre putinii, daca mai exista, care facem un serviciu Factory Direct 2 Consumer.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pe noi nu ne intereseaza concurenta. Noi urmarim sa producem cele mai bune sosete posibile pentru oameni si sa le oferim la un pret corect, care sa ne ofere posibilitatea sa ne achitam cheltuielile, sa fim motivati si sa ne si dezvoltam. Suntem intr-o permanenta competitie cu noi insine, in sensul ca in fiecare zi cautam sa fim putin mai buni decat ieri. Alte companii sau alti oameni care fac produse similare nu ne intereseaza.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Daca pana acum ne-am cautat drumul, acum suntem exclusiv online si vreau sa mentionez ca tinem o fabrica in 3 ture, 24 de ore din 24, doar vanzand direct la oameni, online.

Cati angajati aveti?
In total, suntem 8 coechipieri.

Cum va merge in perioada asta?
Merge foarte bine, incat fabrica noastra merge zi si noapte sa produca si sa vanda cutiutele cu sosete perfecte, la preturi corecte, pentru minunatii nostri romani!

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu si nici nu o vom face vreodata. Noi nu facem discounturi, pentru ca mereu vom oferi un pret corect catre oameni, pe care nu e nevoie sa il reducem ca sa ajunga, de fapt, la un nivel real si sa motivam oamenii sa ne aleaga produsele.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe toate canalele online posibile si imposibile, de la Instagram, la Stories, la Facebook, la Google, la YouTube.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem o pagina de Facebook (prin care comunic direct cu oamenii, prin diverse postari si filmulete, unde arat ce facem noi in fabrica si cum depunem o imensa grija si pasiune pentru a face de la zero sosetele perfecte). Pagina de Facebook este administrata de 3 persoane in acest moment. Facem campanii platite, altfel rezultatele ar tinde catre zero.

Aveti versiune de mobile?
Este cea mai importanta versiune si da, am creat magazinul online „mobile first”.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Probabil ca vom incheia anul 2020 cu o crestere de 100% fata de 2019. Da, adica ne vom dubla.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pentru noi e putin mai diferit, deoarece productia si vanzarea sunt intr-o totala simbioza. Astfel ca noi nu avem costuri pe care le atribuim doar magazinului online, ci cumva costurile se intrepatrund intre activitatea de productie si cea de vanzare. De asemenea, consider ca – daca focusul unei companii este pe reducerea de cheltuieli – atunci se va duce direct acolo unde isi doreste, adica la o reducere. Noi ne focusam aproape exclusiv pe cresterea numarului de clienti, a cifrei de afaceri si a afacerii in general, aruncand doar uneori un ochi spre cheltuieli, sa ne asiguram ca acestea nu depasesc anumite limite de bun simt. Timpul este limitat si ori il petreci pentru a creste vanzarile, ori pentru a scade cheltuielile. Alegerea este a ta.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Evident, provocarea cea mai mare este aceea de a ii face pe oameni sa aiba incredere si sa cumpere cu ochii inchisi produsele noastre. Usor, usor, acest lucru se rezolva in timp printr-un singur lucru – si anume oferirea unui produs extraordinar, in conditii corecte si cu un mare simt de raspundere si grija fata de omul care te alege.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Probleme apar mereu, in orice directie, dar usor-usor fiecare problema are rezolvarea sa. In general, sunt probleme ca ajung deteriorate frumoasele noastre colete. Este frustrant, insa – in acelasi timp – de inteles.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planul nostru este foarte bine definit. Vom incalta toti romanii cu sosetele de la Laboratorul de Sosete. Apoi, intreaga lume!

Leave a reply