Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu KARRO.co

Site-ul e-commerce autohton KARRO.co a fost lansat la inceputul anului 2019 si vinde online mobilier handmade in Transilvania, din lemn masiv. Cristina Cordos (foto, Managing Partner KARRO.co) ne-a povestit de unde vine numele afacerii ei digitale care face „mobila care dureaza o viata”, cine o ajuta apropo de tainele antreprenoriatului, care este publicul ei tinta si cum a evitat apelul la firmele de curierat, in transportul produselor proprii.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Cristina Cordos: Numele „KARRO” l-am ales cu gandul la baietelul meu, Carol, care s-a nascut in acelasi an si in aceeasi luna in care am infiintat firma. Am vrut sa reflecte ideea unei noi provocari.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Gandul de a pune pe picioare un atelier de productie pentru mobilier din lemn masiv, cu design minimalist, a aparut cand noi insine cautam astfel de piese, pentru a ne decora casa. Am gasit foarte greu si dupa multe incercari ceva ce sa fie pe gustul nostru, in Romania. Atunci mi-am zis ca am putea explora si noi acest domeniu. Ii admir mult pe creatorii de la Gazzda. Sunt fresh si atipici.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Eram insarcinata si inca de pe atunci am stiut ca nu imi doresc sa ma mai intorc la vechiul job, in cadrul unei multinationale. Aveam nevoie de mai multa flexibilitate, de posibilitatea de a-mi exprima liber creativitatea si, mai ales, de o noua ipostaza in care sa-mi pot pune in valoare abilitatile organizatorice si de management. Aveam cea mai frumoasa provocare pe plan personal (baietelul) si era timpul ca si pe plan profesional sa fac o schimbare majora.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am terminat Facultatea de Drept si am activat putin dupa, in principal fiindca nu ma mai regaseam in acea optiune de cariera. „Profesorul” meu intr-ale antreprenoriatului, ca sa il numesc asa, a fost partenerul meu de viata si de afaceri, Adrian. El are o experienta de aproape 15 ani in antreprenoriat si este mereu langa mine atunci cand am nevoie de sfaturile si de sprijinul sau.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Banii au venit din surse proprii si m-au ajutat si parintii cu un imprumut. Luand in calcul cele doua hale de productie si utilajele de ultima generatie cu care lucram, pot spune ca nu a fost o investitie mica.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Inceputurile sunt grele, nu e doar o vorba goala. Lipsa de experienta te pune in situatii care pot fi depasite doar prin perseverenta si multa munca.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Posibilitatea de a fi mai mult prezenta in viata baietelului meu si oportunitatea de a avea libertate totala in a-mi pune in practica ideile sunt puncte forte pe lista de beneficii ale unei afaceri proprii. In schimb, responsabilitatea este una mult mai mare decat la un 9 to 5 job, iar asta poate conduce la stres si nopti nedormite.

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoanele cu venituri peste medie, pasionate de design simplu, care nu fac rabat de la calitate sunt publicul tinta pentru noi.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Colectia KARRO cuprinde piese de mobilier din lemn masiv, executate cu atentie la cele mai fine detalii, care pot fi folosite o perioada indelungata de timp. Ne placem sa spunem ca facem mobila care dureaza o viata.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Majoritatea jucatorilor au o strategie prin care se adreseaza catre un segment de piata cat mai larg. Personal, cred ca trebuie sa ramai pe o nisa bine definita, ca sa poti mentine calitatea la cel mai inalt nivel. Prioritatea pentru KARRO nu este o piata cat mai larga, ci un segment nisat, care cauta calitate superioara.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Toate piesele si accesoriile de mobilier sunt produse de catre noi, in atelierul nostru, situat in mijlocul Transilvaniei.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Word of mouth este principalul canal de vanzare, chiar daca activam si pe alte surse (cum ar fi marketingul online).

Cati angajati aveti?
Colaboram pe baza de proiect cu designeri, iar piesele noastre sunt realizate de trei tamplari profesionisti.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna decembrie – n.r.)?
Dupa perioada starii de urgenta am avut mai multe luni in care numarul de comenzi a fost in scadere, din cauza contextului economic si social. In a doua jumatate a anului am vazut, in schimb, o crestere, ca spre sfarsit de an sa revenim la volumul de comenzi de la inceputul anului.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu am avut o campanie oficiala de Black Friday, insa toti clientii care au plasat comenzi in luna decembrie au beneficiat de promotii tip 1+1 sau discounturi cuprinse intre 10-15% din valoarea comenzii.

Cum si unde va promovati site-ul?
Imi doresc sa crestem organic, dar activam si cu ad-uri pe Instagram si Facebook, incercand sa facem targetari cat mai precise catre publicul nostru.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook si Instagram pe care le administram in-house.

Aveti versiune de mobile?
Da, platforma este optimizata pentru varianta mobile.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Majoritatea comenzilor sunt efectuate de pe desktop, dat fiind ca procesul de analiza este unul mai indelungat inainte de a adauga un produs in cos.

Cum credeti ca veti incheia anul 2020 (interviul a fost realizat in decembrie 2020 – n.r.)?
Estimez ca anul 2020 se va incheia cu o crestere de 30% fata de cel precedent.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Consider ca este esential ca un magazin online sa asigure o experienta cat mai buna pentru cumparatori. Daca experienta nu este una optima, probabilitatea pentru word of mouth sau comenzi recurente este una scazuta, de unde si necesitatea de promovare pentru sustinerea cresterii.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Desi nevoia pentru mobila din lemn masiv este in crestere, segmentul online nu este inca explorat suficient. Mare parte din tranzactii raman in continuare in mediul offline.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pana in acest moment nu am colaborat cu firme de curierat, asiguram transportul catre clienti cu resurse proprii.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pe viitor vreau sa cresteam in continuare in segmentul nostru de piata si sa consolidam pozitionarea brandului.

Leave a reply