Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu JucariiAltfel.ro

Jucariialtfel.ro a fost lansat oficial in aprilie 2017, pornind de la nevoia Laviniei Ivascu (foto, Fondator/Administrator JucariiAltfel.ro) de a gasi jucarii deosebite, „curate”, non-toxice pentru fetita ei si pentru mediul inconjurator. Inarmata cu ideea de a crea un magazin online pentru parintii care vor sa umple camera copiilor cu jucarii mai putine, dar mai atent alese, Lavinia a pornit la drum doar cu fonduri din propriile  economii, a cumparat un stoc de jucarii si axandu-se pe brand-uri recunoscute la nivel mondial, certificate si premiate la cele mai mari targuri de profil. Descoperiti mai multe despre culisele afacerii ei, in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Lavinia Ivascu: Numele magazinului a fost ales intocmai ca sa reprezinte continutul acestuia, jucarii altfel, atent alese, ecologice, educative, prietenoase cu copiii si mediul inconjurator. Stiam ce vreau sa fac si mai apoi m-am gandit la nume, totul a venit de la sine ca o descriere frumoasa, ce avea sa cuprinda esenta.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Sunt mama si totul a prins contur pornind de la nevoia mea, ca parinte, de a gasi jucarii deosebite, „curate”, non-toxice, pentru propriul copil. Acesta a fost momentul in care am considerat ca pot aduce un plus pe piata de jucarii din Romania dezvoltand un concept unic – un magazin in care parintii sa gaseasca exclusiv jucarii cu adevarat ecologice, recunoscute in intreaga lume, sigure pentru copii si produse cu respect fata de mediul inconjurator. Nu am un model anume, prefer sa ma concentrez pe proiectul meu, sa-l cresc frumos si sanatos.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Forta interioara foarte puternica, autentica, ce se bazeaza pe nevoia de a petrece cat mai mult timp alaturi de fetita mea, de familie. Da, teoretic pot spune ca am pornit singura la drum, insa am alaturi mine un partener ce ma sustine neconditionat, sotul meu.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am fost si sunt autodidacta, incerc sa investesc permanent in mine pentru a ma dezvolta din punct de vedere profesional.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am pornit la drum doar cu fonduri din economiile proprii. Nu pot spune ca a fost neaparat greu, deoarece ideea de business a prins contur ulterior strangerii de fonduri. Investitia initiala a fost destul de mare, avand in vedere faptul ca inca din prima zi am lucrat cu stoc de jucarii.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Normal, da, inca mai intampin tot felul de situatii si cu siguranta vor mai fi momente dificile si pe viitor. Sunt convinsa insa ca am de invatat din fiecare experienta, fie ea si negativa, si ca toate aceste situatii pot fi depasite cu multa rabdare, incredere, munca si determinare.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ma bucur din plin ca sunt libera si-mi pot stabili programul in functie de nevoile pe care le implica „meseria” de parinte. Pot fi alaturi de fetita mea in orice moment al zilei, imi pot programa concediile (si in general timpul liber cu familia) fara sa am nevoie de aprobari in acest sens. Pe de alta parte, ca antreprenor, chiar daca ai libertate si poti lucra la afacerea ta din orice colt al lumii, esti conectat la tot ceea ce se intampla in interiorul acesteia, asumandu-ti intreaga responsabilitate fata de rezultatele obtinute, iar asta nu e deloc usor.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta este compus din parinti ca si noi, oameni ce inteleg cine suntem, ce promovam si aleg sa ni se alature pe un drum ce credem cu tarie ca merita sustinut. Oameni care vor sa schimbe ceva, sa fie altfel, care se gandesc responsabil atat la copiii lor, cat si la mediul inconjurator, care apreciaza si inteleg nevoia de a renunta la cumparatul haotic si de a alege poate mai putin, dar mai atent si cu folos.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Ca cineva sa cumpere de la noi ar trebui sa rezoneze cu principiile noastre, sa doreasca sa aleaga responsabil si sa inteleaga ca orice ar alege din magazinul jucariilor altfel are garantia ca va primi o jucarie sigura si educativa pentru copilul lui, fabricata din resurse controlate, regenerabile si sustenabile, intr-un loc eco-friendly, cu respect fata de angajati si mediul de lucru.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Dorinta de a  aduce schimbare si valoare in vietile oamenilor, astfel incat acestia sa inteleaga importanta alegerilor mici care pot face diferente mari. Ne bucuram ca jucariialtfel.ro reprezinta un plus pe piata din Romania, comercializand doar jucarii ecologice, produse sub semnatura unor mari brand-uri recunoscute la nivel mondial, certificate si verificate, unele jucarii fiind chiar si premiate la cele mai mari targuri de profil. Consideram ca piata actuala ne ajuta sa fim mai vizibili, mai usor de reperat si de tinut minte.

De unde va cumparati produsele?
Avem parteneri/colaboratori nationali, dar si din Europa/ SUA.

Cati angajati aveti?
Suntem 2 persoane implicate in acest proiect, insa ne-am propus ca in viitorul apropiat sa mai aducem pe cineva alaturi de noi.

Cum va merge in perioada asta?
Este o perioada buna, avem vizitatori interesati care convertesc peste asteptarile noastre.

Ati participat la Black Friday 2018?
Da, am participat.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun 2018?
In 2018 cifrele au inregistrat o crestere peste media asteptata raportandu-ne la 2017.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam in online, prioritar pe retelele de socializare.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, desigur. Ni se pare foarte important sa fim alaturi de cei ce vor sa ne urmareasca activitatea printr-o comunicare transparenta, cat mai aproape de interesele acestei comunitati minunate. Pagina este administrata de mine si da, avem campanii sponsorizate pe Facebook.

Aveti versiune de mobile?
Desigur, website-ul este mobile responsive.

Cum ati incheiat anul 2018?
Cifrele clar vor arata o crestere semnificativa fata de 2017, procentul exact il vom afla curand.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Incercand sa obtina parteneriate cat mai accesibile cu furnizorii de servicii, contracte de tip barter, etc.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa ajungem la cat mai multi oameni printr-o interfata prietenoasa, mereu actuala, cu jucarii si servicii calitative, orientate catre nevoile clientilor.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Problemelele sunt foarte izolate si se refera la eventuale intarzieri de livrare ce apar de regula in cele mai aglomerate perioade din an, respectiv Black Friday si Craciun. Pentru a depasi aceste situatii neplacute monitorizam fiecare expeditie in parte si intervenim acolo unde este nevoie. Suntem bucurosi ca 2018 s-a incheiat fara incidente, toate coletele au ajuns la destinatie in timp util.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa fim si mai aproape de clienti – pregatim surprize. J

Leave a reply